Rolf

Nå hadde jeg jammen litt å lese meg opp på. Men det var koselig - akkurat som å spare et par kapitler i en spennende bok!

Hurra for friskmeldte øyne og godt grodde arr etter brokkoperasjon. Veldig fint å lese at det gikk greit med mellomste med feber på hyttetur også, håper dere ikke møter så store utfordringene videre der heller. Ellers er det morsomt å lese at Rolf fortsatt er veldig synkron med Ulliken når det gjelder nye skills.

Dere er så fine alle sammen!

Koser meg med dagboken din hver kveld. Og innimellom lurer jeg på hvor lenge vi får lov til å følge dere. Frem til Rolfs konfirmasjon? [emoji38] Du er så flink til å skrive, burde bli bok av denne tråden.

17. Oktober

Onsdag. Jeg har hatt evighetsdag på jobb. 12,5t [emoji33][emoji13]. Da jeg endelig kom meg hjem, fikk jeg se en halvsovende liten gutt i armene på sik far. Da han hørte stemmen min, sperret han opp øynene og ble liggende å stirre ut i luften. Så fikk han øye på meg, begynte å fekte med armene sine, sprelle med beina, smatte og sutre. Begynner å lure på om den ungen tror han har en mobil seng og en bærbar matstasjon til foreldre...

56148591755__58172A09-CCF5-4D8C-9704-FD74F324C914.jpeg

To økter på hver pupp, og både mor og barn er fint ferdig og klar for natt. Rolf ble lagt våken i sin egen seng - og sovnet [emoji1303][emoji1303]. Jeg sover snart med øynene åpne. To dager til helg!! [emoji7]

Et lite utdrag fra dagen sammen med pappaen...
IMG_6127.jpeg
IMG_6130.jpeg
IMG_6131.jpeg

Jeg synes du er mer enn god som klarer lange dager på jobb, og baby hjemme! Jammen godt Rolf sover seg gjennom det meste av natten :Heartblue
To dager igjen til helg, du er der snart :)

Jeg synes du er mer enn god som klarer lange dager på jobb, og baby hjemme! Jammen godt Rolf sover seg gjennom det meste av natten :Heartblue
To dager igjen til helg, du er der snart :)

Premien kommer når jeg får være hjemme med 1-åringen Rolf annenhver uke også [emoji6]. Det er deilig med litt vokseninput innimellom. Blir mer motivert for kosing/amming hele dagen da.

18. Oktober

Torsdag. Den store hjertedagen. Rolf har vært til kontroll hos barnekardiologen for å sjekke de to hullene i hjertet. Pappaen begynner å bli rutinert. Tanket opp lille gutten like før timen. Da sov han seg gjennom hele ultralydundersøkelsen, med unntak av et par oppvåkninger når ultralydproben ble dyttet mot en stinn mage. Først var det en litt usikker doktor som sjekket. Han ble ikke fornøyd med egen innsats, og ringte på sjefen. Ny sjekk. Konklusjonen ble (trommevirvel, spenningen stiger) - det ene hullet i hjertet har lukket seg helt (foramen ovale), mens det andre (ductus) har blitt betydelig mindre, og det går nesten ikke blod gjennom det mer!! Ingen videre kontroll nødvendig... [emoji7][emoji1189][emoji322] Vi setter kryss i taket, haker av på listen over friskmeldte organer og jubler over at vi er stadig nærmere en tipptopp perfekt baby [emoji170].

IMG_6136.jpeg
(Tjukken venter på at mor skal komme fra jobb)

Etter gladnyheten på hjerteavdelingen, dro Rolf med pappaen på besøk til pappas jobb. Der var det mange som stimlet sammen og ville titte på. Rolf smilte først, men etter som det kom flere til, ble han nokså bekymret. Han stirret intenst på sin far (samme trix som han kjører på lekene i babygymmen) og håpet på en redningsaksjon...

IMG_6151.JPG
IMG_6153.JPG
(Protesterer når badingen er over)

En liten bekymring har kommet til. Venstresiden av pungen til Rolf har vært hoven etter brokkoperasjonen. Det har økt på jevnt og trutt, og nå begynner det å bli ganske sprengt. Tror det er vannbrokk. Sukk. [emoji13][emoji85]☹️.

IMG_6152.JPG

Hurra for gode nyheter! [emoji173]️

Deilige nyheter! ❤️ Og Rolf har forandret seg veldig i det siste! Blitt skikkelig rund :D

Hipp hurra for hjertet. Det var fint å lese.

Lille her har også sånn vannbrokk. Legen var ikke spesielt bekymret og mente det ville forsvinne av seg selv. Men hos oss er der ikke sprengt og renner på en måte tilbake når jeg løfter pungen eller han blir kald og den krymper.

Hipp hurra for hjertet. Det var fint å lese.

Lille her har også sånn vannbrokk. Legen var ikke spesielt bekymret og mente det ville forsvinne av seg selv. Men hos oss er der ikke sprengt og renner på en måte tilbake når jeg løfter pungen eller han blir kald og den krymper.

Hurra for friskmeldt hjerte :Heartred Fantastiske nyheter! Kjipt med vannbrokk, er det noe som kan ordne seg selv? :)

Vannbrokk er vanlig hos guttebabyer de første månedene etter fødsel. Det forsvinner som regel av seg selv. Det dumme med Rolf sitt brokk nå er at det har oppstått etter operasjon, og er sånn sett ikke noe medfødt. Da er det mindre sjanse for at det ordner seg selv...

19. Oktober

Fredag. 9 hele dager med Rolf ligger foran meg. [emoji7] Jeg startet med å ile hjem fra jobb for å rekke toget kl 16.58. Begge puppene var sprengferdig, men Rolf hadde akkurat spist og var sånn passe interessert i mer mat. Heldigvis hjalp han til med å lette på trykket etter en liten stund. Vi fant oss en togvogn med plass til barnevogn. Den var nesten tom, i hvert fall et par minutter. Inntil det veltet inn en stor gjeng fjortiser som skulle på helgeleir, og en litt mer moden gjeng som skulle på skitur (?). Plutselig var det lyd overalt. Rolf ble ganske misfornøyd. La han derfor i vognen, så han kunne sove frem til bråkebøttene hadde gått av toget. Da han våknet, var han i godt humør og hadde ny energi til å stirre på de blå lysene i taket, og på tv- skjermen på toget som viste når vi skulle ankomme neste stasjon.

IMG_6155.JPG

Nå er vi etablert på hytten, og ser frem til helg!! [emoji7]
IMG_6158.JPG

IMG_6156.JPG
Rolf har vært på trilletur i formiddag...

Fine dere [emoji169] God helg [emoji169]

Vannbrokk er vanlig hos guttebabyer de første månedene etter fødsel. Det forsvinner som regel av seg selv. Det dumme med Rolf sitt brokk nå er at det har oppstått etter operasjon, og er sånn sett ikke noe medfødt. Da er det mindre sjanse for at det ordner seg selv...

De gir oss en verden av bekymringer, disse små. Men også en verden av glede. [emoji173]️

Håper Rolfs nye brokk fikser seg selv også.

20. Oktober

IMG_6163.JPG

Lørdag. Vi er på hytten på Mjølfjell. Forrige helg var det storflom, så deler av broen over elven ble ødelagt. I dag skulle det være dugnad for å fixe den. Med start klokken ti. Vi prøver å stille på dugnader, men klokken ti er jammen litt slitsomt å rekke på en lørdag. Rolf ble kledd opp i ull fra innerst til ytterst, og plassert i vognen. Fra hytten og ned til veien, er det 150-200m med relativt bratt nedstigning - på sti og provisoriske trappetrinn. Vognen leverer. Den tar seg frem over alt. Mor er litt bekymret for at babyen skal havne rundtomkring i vognen av alle humpene, men Rolf ser ut til å like det. Han sovner momentant...

IMG_6162.JPG

Fra veien og ned til broen, går det bare en smal sti full av røtter og plankelagte myrer, så vogn var utelukket. Fikk hjelp av mannen til å stramme bæreselen så Rolf satt godt inntil meg. Og det ser ut til å funke. Han oppførte seg nesten eksemplarisk. Kun én episode med pustestopp, hvor jeg måtte ta han ut av bæreselen. Benyttet anledningen til å puppe han litt også. Det var kun et par plussgrader i luften, så både Rolf og puppen ble dekket med teppe. Litt artig var det at vi møtte en av Rolfs kontakter fra NFI på den samme dugnaden. Koselig gjensyn i vesentlig bedre omgivelser enn på sykehuset. Rolf og jeg var mest tilskuere i reparasjon av broen, men vi bidro med å stå på planker som ble saget. Broen ble riktig så fin til slutt...

IMG_6159.JPG

Etterpå gikk vi oss en fin tur i det friske høstværet. Nå med Rolf trygt tilbake i vogn, hvor det er lettere å følge med på alle forsøk på juksing i pustearbeidet. Til sammen var vi ute i nesten seks timer. Det er ny rekord for Rolf. Han sov store deler av turen, og var ganske supersulten da vi kom hjem igjen. Jeg var mest sur for at klokken min hadde dødd et par min uti turen, så jeg ble loggført med skarve 369 skritt på hele den lange utetiden. Litt spent på hvordan natten blir når Rolf har sovet så mye på dagtid.

IMG_6166.JPG
Ugla junior har fått beskjed om at det er natt [emoji23].

Back
Topp