Rolf

Så utrolig godt å høre at dere har hatt en fin dag!
Rolf er jammen en nydelig og sterk liten kar. :Heartblue

Herregud fantastiske nyheter å våkne til!!! Sitter på bussen med tårene i øynene! Nå MÅ det bare gå en vei, og det er fremover <3
Vis vedlegget 256978

Endelig! I dag har vi hatt en bra dag. [emoji7]

Vekten har stabilisert seg - 774g i dag. Maten (fra mitt meieri) går med 4,5 ml/time. Han skal ha mat tilsvarende 17% av sin egen kroppsvekt hver dag, så han trenger fortsatt iv tillegg. Jeg hadde slitt... [emoji85]

Meieriet er på oppadgående motivasjon og produksjon. 260 ml levert i dag, godt over 108 ml som er foreløpig døgnmengde han tar unna. Siden jeg er cmv-positiv, ville de pasteurisere melken utover, for å unngå at Rolf blir smittet ved en reaktivering. Hvis man pasteuriserer morsmelk, forsvinner alle antistoffene derfra. Da blir det kun en slags hjemmelaget morsmelkserstatning. Man kan trygt si at meieriet truet med nedleggelse og motivasjonssvikt. Min mann er altså mikrobiolog og har de siste dagene pløyd gjennom alt av dokumentasjon (eller mangel på sådan) for hvorfor man gjør dette. Det er kun to sykehus i Norge som har denne praksisen nemlig... og tenk! De hørte på oss!! Så nå blir det bare ferskvare på Rolf, evt fra fryseren hvis produksjonen overstiger behovet veldig mye.

Magen har kommet skikkelig i gang. Såpass mye i gang at Rolf har gått opp en bleiestørrelse for å unngå lekkasje av den grønnsvarte bæsjen. Himla mye bek som har vært samlet inni den ungen altså! Ser litt komisk ut med bleier til oppunder armene, men er man en drittunge, så er det ingen vei utenom [emoji23]

Ultralyd av hjertet ble utsatt til i morgen tidlig, men bilyden over hjertet er borte, og Rolf er helt klart mer stabil, så vi håper og tror han får tommel opp av kardiologen.

Pusten humper og går. 6 i peep på cpap og 21% oksygen (for de som er interessert i tall). Fortsatt tar han «tyvperm» fra pustingen, men stort sett trenger han bare å bli pirket litt i, så spretter han opp igjen i oksygenmetning og hjertefrekvens. Jeg liker fortsatt dårlig at han tar pauser, og holder pusten selv mens det pågår.

Rolf har vært kenguru med sin pappa i to omganger i dag. Jeg har klart å smugle meg inn igjen på rommet til Rolf. Det var godt å være tilbake. Ble litt uvel da han skulle tas ut, og stansalarmen gikk i korridoren. Tok noen sekunder med dødsangst før jeg skjønte at det ikke var hos Rolf det dinget...

Jeg satt og studerte bakhodet til Rolf i kveld. Så perfekt lite, forresten krympet fra 25 til 23,8 cm (det er vanlig). Små mørke dun, med en tydelig virvel midt i bakhodet. Puset forsiktig på hodet, og de åpne fontanellend er kjempetydelig. Skalleplatene kjennes som små tynne skjell under et varmt, tynt fløyelsteppe. Resten av huden har blitt mye mindre gjennomsiktig og veldig mye mer slitesterk. De første dagene var ungen full av småsår, men nå er han dekket av søte små dun. Rett og slett nydelig [emoji173]️.

Helt nydelig lesning!!!

Så godt å høre at det har vært et bedre døgn for dere! Og selv med sånne bilder er det helt umulig å se for seg hvor liten han er. Jeg har store hender, men tenker likevel at armen umulig kan være mindre enn min ringefinger [emoji85]

Så fryktelig godt å se at dere har fått ha en fin dag med Rolf! :Heartred Nå vil vi ha bare slike fremover!

Jeg snikleser fra desember. Helt utrolig reise dere har vært igjennom, og går igjennom. Virkelig beundringsverdig! Sender dere varme klemmer. Heier på dere alle :)

Så bra han har stabilisert seg litt! Ser stor forskjell på huden nå, ser så fin ut atte.

21% oksygen tilsvarer vel romluft? Det er jo veldig bra! Da er lungene ganske modne. Pustesenteret som synkroniserer det hele tar jo lengre tid før det er modent.

Og godt jobbet med melka! [emoji1320]

Last edited:
Sitt med gledeståra å æ heie masse på lille Rolf. Tenke på dokker mange gang hver dag [emoji170]

Vakringen.
Så det på et av de forrige bildene du la ut at det var en glippe og han tenkte på å åpne øynene.

Ift pasteurisering av cmv-positiv melk har det kommet fordi man har sett svært alvorlig sykdomsbilde/forverring hos noen barn pga det. Mener å huske det kan være opptil 100dagers inkubasjonstid på det der....
Heldigvis ikke så veldig ofte det skjer.

Så godt å lese at dagen i går var god:Heartred Og for et nydelig perfekt lite hode! Håper natten har vært god og ønsker dere en stabil og fin dag:)

Så godt å lese [emoji170] håper ting holder seg rolig å stabilt å lille vokser i superfart, med supermelk fra supermamma [emoji173]️[emoji170]

Så godt å lese at det går den rette veien [emoji170]

Godt å se han er noe mer stabil! Nydelig liten gutt! Kos dere masse med han!

Så godt å lese om gode dager, han er så tøff og sterk :Heartred Heier i vei på dere alle fra juli!

Hei krølle! Sniker fra februar. Så godt å høre det går bra tross alt! Jeg vil gjerne følge her!

Gratulerer så mye med en sterk liten gutt!:HeartredSitter på flyplassen og kjemper for å holde tilbake tårene her nå! Helt fantastisk at det går ann å være så sterk og liten på en gang, skikkelig tøffing har dere fått! Igjen, gratulerer så mye med mirakelgutten deres:Heartred

Så kjekt å lese om en god dag, håper dere får mange slike fremover! Og helt umulig å skjønne at noen kan være så liten at de får en hel arm inni en ring [emoji85]

Gratulerer med lille sterke,Rolf ❤️❤️
Er ofte innom å titter, men har tydeligvis ikkje sagt gratulerer!!
Han er nydelige!
Og jeg HEIER på dere❤️ god klem!!

Back
Topp