Så utrolig godt å høre at Rolf har det bedre! Er så glad på deres vegne over det og også godt å høre st du klarer å gå inn til han igjen. Da har forhåpentligvis mammaen det litt bedre nå også.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vis vedlegget 256981Vis vedlegget 256982
Vi prøver stadig å ta bilder som for ettertiden kan si oss noe om hvor liten Rolf egentlig er. Han vil forhåpentligvis vokse raskt fremover, så det er viktig å dokumentere hele veien.
Dagens fotoshoot er altså med Rolf sin arm inni min og min manns giftering...
For en fantastisk oppdatering❤, krysser fingrene for at det skal gå bare den veien fremover. Nå ble jeg glad på deres vegne☺Vis vedlegget 256978
Endelig! I dag har vi hatt en bra dag. [emoji7]
Vekten har stabilisert seg - 774g i dag. Maten (fra mitt meieri) går med 4,5 ml/time. Han skal ha mat tilsvarende 17% av sin egen kroppsvekt hver dag, så han trenger fortsatt iv tillegg. Jeg hadde slitt... [emoji85]
Meieriet er på oppadgående motivasjon og produksjon. 260 ml levert i dag, godt over 108 ml som er foreløpig døgnmengde han tar unna. Siden jeg er cmv-positiv, ville de pasteurisere melken utover, for å unngå at Rolf blir smittet ved en reaktivering. Hvis man pasteuriserer morsmelk, forsvinner alle antistoffene derfra. Da blir det kun en slags hjemmelaget morsmelkserstatning. Man kan trygt si at meieriet truet med nedleggelse og motivasjonssvikt. Min mann er altså mikrobiolog og har de siste dagene pløyd gjennom alt av dokumentasjon (eller mangel på sådan) for hvorfor man gjør dette. Det er kun to sykehus i Norge som har denne praksisen nemlig... og tenk! De hørte på oss!! Så nå blir det bare ferskvare på Rolf, evt fra fryseren hvis produksjonen overstiger behovet veldig mye.
Magen har kommet skikkelig i gang. Såpass mye i gang at Rolf har gått opp en bleiestørrelse for å unngå lekkasje av den grønnsvarte bæsjen. Himla mye bek som har vært samlet inni den ungen altså! Ser litt komisk ut med bleier til oppunder armene, men er man en drittunge, så er det ingen vei utenom [emoji23]
Ultralyd av hjertet ble utsatt til i morgen tidlig, men bilyden over hjertet er borte, og Rolf er helt klart mer stabil, så vi håper og tror han får tommel opp av kardiologen.
Pusten humper og går. 6 i peep på cpap og 21% oksygen (for de som er interessert i tall). Fortsatt tar han «tyvperm» fra pustingen, men stort sett trenger han bare å bli pirket litt i, så spretter han opp igjen i oksygenmetning og hjertefrekvens. Jeg liker fortsatt dårlig at han tar pauser, og holder pusten selv mens det pågår.
Rolf har vært kenguru med sin pappa i to omganger i dag. Jeg har klart å smugle meg inn igjen på rommet til Rolf. Det var godt å være tilbake. Ble litt uvel da han skulle tas ut, og stansalarmen gikk i korridoren. Tok noen sekunder med dødsangst før jeg skjønte at det ikke var hos Rolf det dinget...
Jeg satt og studerte bakhodet til Rolf i kveld. Så perfekt lite, forresten krympet fra 25 til 23,8 cm (det er vanlig). Små mørke dun, med en tydelig virvel midt i bakhodet. Puset forsiktig på hodet, og de åpne fontanellend er kjempetydelig. Skalleplatene kjennes som små tynne skjell under et varmt, tynt fløyelsteppe. Resten av huden har blitt mye mindre gjennomsiktig og veldig mye mer slitesterk. De første dagene var ungen full av småsår, men nå er han dekket av søte små dun. Rett og slett nydelig [emoji173]️.