Rolf

Aldri hørt om kortik (k) før. Men den var søt da. :) rampe rolfen på fredag den 13 altså. Håper på en fin dag idag. Med mye studering, diing(spising)og litt roligere pusting. :happy:
 
14. Juli

7717880336_IMG_7871.JPG

Lørdag. Nattevakten oppdaget at vi er ganske dårlig til å telle til syv. Rolf holdt på å få bare 6 måltid forrige døgn, dvs 42 ml for lite mat i forhold til de 13% av kroppsvekt han skal ha. Han fikk litt ekstra til hvert av de to måltidene som var mulig å gjennomføre i løpet av natten, men gikk fortsatt 24 ml i minus. Shitt happens [emoji23].

7583616480_IMG_7870.JPG

I dag har han spist tre måltider selv. Siste i kveld tok han 30+ ml fra puppen. Det er bestenotering siden den frokosten hvor han spiste 50+ ml og fikk alvorlig melkekoma. Alt i alt spiste han bedre i dag enn i går. Rolf gir tydelig beskjed når han er sulten. I kveld for eksempel. Da lå han på brystet mitt og sov sin søteste søvn. Plutselig sperret han opp øynene, krøllet seg sammen til en ball før han vrengte hodet bakover og brølte sitt sinteste «jeg er suuuuulten»-skrik. Pulsen spratt opp til imponerende 255 slag per minutt, og dermed begynte monitoren som passer på Rolf å dinge sin sinteste plingetone, samtidig som den blinket rødt. Alt skjedde i løpet av et par sekunder, og 15 min før planlagt spisetid. Rolf kan åpenbart ikke klokken [emoji23]. Tipper de andre babyene på rommet begynner å bli klar for at vi slipper måltidsveiing snart. Rolf var ganske klar i sin tale på hva han mente om videre utsettelse av måltidet, og spiste i sint modus med hurtigsuging i flere minutter før han roet seg. Svelget enorme mengder luft. Måtte sette han opp litt, og dermed kom det en kjemperap. Jeg holdt på å flire meg skakk, mens Rolf stakkars, skammet seg sånn over sine egne dårlige manerer at han slo seg av et øyeblikk. [emoji13].

7583627184_IMG_7867.JPG
7583625168_IMG_7868.JPG

Rolf er 11 uker i dag. Storebrødrene ble begge stemplet i spesialleire ved den alderen. Et håndavtrykk og et fotavtrykk i hver sin leireklump. Sendt inn og foreviget i glass/krystall. Kjempemorsomt å ha til sammenligning, og betydelig med holdbart enn gips. Litt dyrt bare. Vel, i dag var det Rolf sin tur til å leke stempel. Høyre fot og høyre hånd. Griperefleks i både fot og hånd gjorde stemplingen til en liten utfordring, men det gikk til slutt. Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet til resultatet kommer i posten om 10-12 nye uker...

Nå som pulverforsterkningen av melken er borte, får Rolf ekstra folsyre (0,5ml), multivitamin (0,5ml) og jern (0,25ml). Etter hvert er det meningen at det skal blandes i litt melk og at Rolf skal drikke det selv. Enn så lenge putter vi det i sonden...

IMG_5542.JPG

Rolf lufter tærne...
IMG_5539.JPG
IMG_5537.JPG
 
Last edited:
Du skriver så bra! Må bare si det igjen. Hadde du skrevet en bok hadde jeg levd meg sånn inn i den at jeg hadde lest den ut på rekordtid.

Rolf er en skikkelig fining [emoji170]
 
Herlige lille Rolf [emoji7]
 
Flinke matvraket.

Så fint det blir med sånne avtrykk
 
Nydelig liten puppegutt er han!

Slike avtrykk er kjempefine. Det er en sånn ting jeg er lei for at vi glemte å gjøre med de to eldste og så tenker jeg at det liksom er litt rart å skulle gjøre det med tredjemann? Hmmm.
 
Nydelig liten puppegutt er han!

Slike avtrykk er kjempefine. Det er en sånn ting jeg er lei for at vi glemte å gjøre med de to eldste og så tenker jeg at det liksom er litt rart å skulle gjøre det med tredjemann? Hmmm.


Tja, skjønner tankegangen, men jeg vil tro du kan komme til å angre hvis du velger å ikke gjøre det med tredje, mer enn du vil angre hvis du faktisk gjør det ;)
 
Hærlige bilder av tåtillene til Rolf! [emoji173]️
Og såklart de andre av lille søtingen[emoji173]️ Helt forelska jeg :joyful:
Tar du bildene med mobilen eller?

Såååå fint det ble med hånd- og fotavtrykk i glass! :love7

Noen bilder er tatt med mobilen, men de fleste er tatt med kamera. Synes bilder i litt dårlig lys og nærbilder blir klart best med vanlig kamera. Kanskje ikke så stor forskjell når bildene forminskes, men det blir ganske tydelig i fotoboken som tekstene her er hentet fra.
 
Tja, skjønner tankegangen, men jeg vil tro du kan komme til å angre hvis du velger å ikke gjøre det med tredje, mer enn du vil angre hvis du faktisk gjør det ;)

Mulig. Hun skal få sin egen tallerken med alle data som de andre to da, og etui til dåpsattest som de andre også har. Samt en sånn brodert løper. Så får vi se. Du skal se jeg bestiller avtrykk. Hun er jo noe for seg selv på mange måter allerede, og times changes.
 
Mulig. Hun skal få sin egen tallerken med alle data som de andre to da, og etui til dåpsattest som de andre også har. Samt en sånn brodert løper. Så får vi se. Du skal se jeg bestiller avtrykk. Hun er jo noe for seg selv på mange måter allerede, og times changes.

Oi, så smart med en tallerken med fødselsdata på! :) Jeg var innom å sjekket sånne glass-avtrykk nå, og det koster rundt 3000kr, så blir jo litt pricy å gjennomføre akkurat det. Men nydelige var de ❤️ Hmh, kanskje vi etter hvert trenger egen tråd med ideer og inspirasjon til sånne fødsels-minner/avtrykk/klokkestreng etc. :D
 
Noen bilder er tatt med mobilen, men de fleste er tatt med kamera. Synes bilder i litt dårlig lys og nærbilder blir klart best med vanlig kamera. Kanskje ikke så stor forskjell når bildene forminskes, men det blir ganske tydelig i fotoboken som tekstene her er hentet fra.

Ok. Ja, mobilbilder blir ofte kornete hvis ikke sola står på, eller hvis de skal forstørres. Skulle hatt meg et lite kompaktkamera , for speilrefleksen blir så stort og tungvindt å bruke :p
 
Altså du skriver så fantastisk fint, at dersom du hadde samlet alle dagsnoteringene i et hefte har du en bestselger. Det kan utvilsomt hjelpe andre i samme situasjon. Og sikkert litt terapi for deg og, vil jeg tro ? Å skrive har alltid gjort det enklere for meg å sette ord på følelser og liksom "bli ferdig " med noe. Jeg takker deg for åpenheten og at vi vanlige forum damer får følge deg og dine i reisen mot at lillebror kommer hjem :Heartblue
 
Altså du skriver så fantastisk fint, at dersom du hadde samlet alle dagsnoteringene i et hefte har du en bestselger. Det kan utvilsomt hjelpe andre i samme situasjon. Og sikkert litt terapi for deg og, vil jeg tro ? Å skrive har alltid gjort det enklere for meg å sette ord på følelser og liksom "bli ferdig " med noe. Jeg takker deg for åpenheten og at vi vanlige forum damer får følge deg og dine i reisen mot at lillebror kommer hjem :Heartblue

Det er for min egen del jeg skriver. De første ukene er allerede bare tåke i hukommelsen, så jeg er glad jeg har notert litt. Meningen er å samle alt i en fotobok som Rolf kan få når han blir stor og sterk...
 
Back
Topp