Rolf

For en sterk og tapper nydelig gutt :Heartblue
Godt å lese at det etter forholdene går så bra med Rolf, og for en nydelig gave dere fikk :Heartred Blir rørt jeg også :Heartred Sender mange gode tanker og klemmer, dere er sterke :Heartred

Vis vedlegget 255927

I ettermiddag fikk jeg ha Rolf på brystet i over fem timer. Det er en vidunderlig følelse å kjenne de bittesmå pustebevegelsene mot min hud. Kjenne på de bittesmå knappenålshodene på ryggen hans, som er ryggtaggene. Merke den sterke griperefleksen når han holder rundt fingeren min. Og se hvordan han roer seg ned når han ligger på meg, hører meg snakke og merker at jeg beveger meg.

Det som ikke er så hyggelig, er at Rolf tar seg pustepauser innimellom. Han blir helt stille, så faller pulsen fra 160-ish til 60-80, og oksygenmetningen faller også. Alt dinger og plinger. Rolf blir stimulert med knip i hånden, «massasje» på ryggen og evt på magen. Så begynner han å puste igjen, og alle verdier på skjermen normaliserer seg. Vi er blitt fortalt at dette er helt normalt for så små, og vil fortsette til han er minst 32 uker. Foreløpig reagerer han på trinn 1 av 10 i behandlingsstigen når dette skjer, så jeg burde sikkert være glad. Men sannheten er at jeg blir dødsredd og får nesten hjertestans selv. Tårene triller helt ukontrollert og jeg kjenner virkelig hvor forferdelig redd jeg er for å miste den lille skatten. Forhåpentligvis klarer jeg å takle det bedre etter hvert som hormonene/barseltårene roer seg litt...
Dere er tøffe og sterke begge to❤. Heier på dere☺. Du ser kvikk og utrolig fin ut. Selv om du går gjennom det du går gjennom❤. Det er bevis på at du er utrolig sterk❤

Må være lov å være redd i en sånn situasjon som dere er i, men det er jo kjempefint at legene sier han responderer bra! [emoji173]️ Dere er noen tøffinger begge to! Og så utrolig hyggelig av noen å lage gave til Rolf, for en gjeng det er her inne [emoji173]️

Vis vedlegget 255929

Og mens jeg likevel er i grinemodus. Dette kom levert til oss på nyfødtintensiv i dag! Med et nydelig skrevet kort hvor det står at teppet er strikket den natten Rolf ble født. Og klærne er nydelig sydd i bittelille størrelse... Med hilsen fra en anonym skravler. [emoji173]️[emoji173]️

Til og med min mann måtte felle en tåre da... Vi er utrolig takknemlig for alle gode tanker og ord vi har fått de siste dagene, og nå dette! Dere er bevis på at verden er god!! [emoji173]️[emoji7]
Fantastisk gjort!

Hehehe... med valg av navn og bakgrunn for navnevalg, skal det ikke mye googling til for å finne ut hvem vi er likevel, så det får bare være om noen kjenner meg igjen. Jeg overlever det [emoji1303] Men tusen takk for tips!
Ikke alltid man tenker på alt eller husker dette ligger helt på åpent nett, men vi er mange som er takknemlig for å kunne følge dere og at du ikke har det på skjult.

Ta vare på dere selv og kjærligheten oppi alt.

Innom tråden Rolf [emoji170][emoji170] flere ganger for dag [emoji177] håper dere har hatt en god natt [emoji173]️

Vis vedlegget 255927

I ettermiddag fikk jeg ha Rolf på brystet i over fem timer. Det er en vidunderlig følelse å kjenne de bittesmå pustebevegelsene mot min hud. Kjenne på de bittesmå knappenålshodene på ryggen hans, som er ryggtaggene. Merke den sterke griperefleksen når han holder rundt fingeren min. Og se hvordan han roer seg ned når han ligger på meg, hører meg snakke og merker at jeg beveger meg.

Det som ikke er så hyggelig, er at Rolf tar seg pustepauser innimellom. Han blir helt stille, så faller pulsen fra 160-ish til 60-80, og oksygenmetningen faller også. Alt dinger og plinger. Rolf blir stimulert med knip i hånden, «massasje» på ryggen og evt på magen. Så begynner han å puste igjen, og alle verdier på skjermen normaliserer seg. Vi er blitt fortalt at dette er helt normalt for så små, og vil fortsette til han er minst 32 uker. Foreløpig reagerer han på trinn 1 av 10 i behandlingsstigen når dette skjer, så jeg burde sikkert være glad. Men sannheten er at jeg blir dødsredd og får nesten hjertestans selv. Tårene triller helt ukontrollert og jeg kjenner virkelig hvor forferdelig redd jeg er for å miste den lille skatten. Forhåpentligvis klarer jeg å takle det bedre etter hvert som hormonene/barseltårene roer seg litt...

Så koselig bilde! :-) Skjønner godt at du blir veldig redd, men godt at han reagerer raskt på stimuli. Du må bare prøve å puste med magen og ha tro på at alt går bra, selv om det sikkert ikke er så lett når han plutselig stopper å puste. Du er så flink, tøff og sterk! Sender mange klemmer!

Må bare si tusen takk for at du deler [emoji170]

Så flott gave dere har fått, og så deilig at du får holde han masse [emoji170] Klart du blir redd og utmattet. Vi er jo bygget for å instinktivt gjøre alt vi kan for å passe på det som er vårt. Og da i sær egne barn. Du er råtøff! [emoji8]

Til stadighet innom å sniker fra juli, er bare nødt å følge lille, men utrolig sterke og tøffe Rolf! Rolf kunne neppe fått en sterkere mamma heller - utrolig hvordan noen bare takler det livet byr på. Heier så masse på dere :)

IMG_3545.JPG

Multitasking - puste, sove og spise samtidig...

Rolf har vært mer ustabil i natt, med hyppige og til dels lange pustepauser, etterfulgt av fall i hjertefrekvens og oksygenmening. Nå har han fått flyttet matsonden fra munnen til nesen, for å se om det hjelper. Det vurderes fortløpende om han må tilbake på respirator, men de ønsker å drøye det lengst mulig, for han trenger egentlig lite ekstra oksygen (ca 30%) og puster dypt og fint når han ikke glemmer seg...

Fortsatt ingen bæsj i sikte, men det ser ut som om melken passerer videre i systemet i dag, så vi håper.

Hodet mitt er bare hormoner i dag, og jeg griner av alt. Håper det slutter snart, for det er ikke så artig.

Snart tid for å kose litt igjen [emoji7]

Blir så imponert over hvor sterk og fin han er ❤️

Og jeg blir også imponert over deres styrke. Stå på. Han valgte rett familie til sin tidlige ankomst.

Takk for at du deler med oss. [emoji173] Må inn her å lese flere ganger daglig, og se på den fine lille. [emoji173]

[emoji170]

[emoji173]️

Så fine dere er begge to - og så magisk med enda mer hud mot hud og kosetid. Ingen tvil om at dette gjør dere begge godt, men nok aller mest Rolf’ern! Blir helt rørt jeg. Ikke minst så koselig med gave da, verden er jammen ikke bare fæl nei, men ganske ganske god! :Heartblue

Rolf er en sterk liten fighter [emoji173]️ og han har fått verdens beste familie å vokse opp i [emoji173]️

OI.. har ikke klart å logge meg inn på babyverden av en grunn.. Her har det jaggu skjedd ting. For en utrolig nydelig gutt du har fått deg! Det må være utrolig berg å dal bane i følelser hos dere nå! Det virker ut som dere har en sterk liten kar her!! <3 Masse styrkeklemmer til dere. Heier på Rolf<3

Back
Topp