Rolf

Endelig! Kunne ikke legge meg før dagens oppdatering kom, må vite.

Først og fremst herlig å lese at det har vært en god dag på det jevne, selv om bestemte Rampe-Rolf hylte seg til viljen sin i natt. Han er ikke bare LITT bestemt nei, det er tydelig. Og at dere foreldre får skryt for deres observasjoner er jeg ikke overrasket over, du har lenge beskrevet veldig detaljert hvordan du tolker Rolf sine detaljer og har studert hver minste lille detalj ved Jans bevegelser, reaksjoner osv.

Dernest veldig rørende å både lese og se bilder fra de tre musketerene deres sitt første møte. Så herlig!

Til sist må jeg si Rolf har forandret seg mye på kort tid. Han har jo hele tiden vært et nydelig lite nurk, men han blir stadig mer og mer BABY. Ferdig baby. Fått mer bollekinn og ser også stadig mer frisk og sunn ut. Nydelig å se på og ikke minst erfare hvor utrolig godt der har gått med dere og han så langt, trass den nokså ekstreme prematuriteten.

Ja, og hurra for friskmeldte øyne også så langt!
 
Bare ørene hans har blitt mer definerte og fylt med brusk på relativt kort tid. Og ansiktet mer markert. Nei dæven døtte - som å følge utviklingen i livmoren på utsiden. Helt utrolig.
 
Bare ørene hans har blitt mer definerte og fylt med brusk på relativt kort tid. Og ansiktet mer markert. Nei dæven døtte - som å følge utviklingen i livmoren på utsiden. Helt utrolig.

Synes også han har blitt mindre «gammel mann» eller «apebaby» og mye mer baby. Hjelper også godt på å få av den cpap-lua. Og du har helt rett. Innerste del av øret har fått litt brusk, mens ytterste delen fortsatt er en slapp hudflik...
 
Hurra for friske øyne! Så utrolig koselig bilde av guttene dine [emoji173]️ Og tøffe Rolf da, han vet hva han vil [emoji28]
 
Så deilig å endelig få møte storebrødrene sine [emoji7][emoji170] fantastisk dag for dere alle :) å ekstra gode nyheter ang øynene [emoji7]
 
Nydelig! Så herlig at de stolte storebrødrene kunne få møte minsten:Heartred
 
Herlige sterke gutten [emoji173][emoji173] og så godt for storebrødrene å endelig få møte Rolf [emoji7]
 
Så flott at alt foreløpig ser bra ut med øynene! Fantastisk å kunne komme inn her om morningen og lese oppdatering om lille Rolf[emoji173]️ Koselig og se møtet med storebrødrene[emoji7]
 
Roper hurra for friske øyne, og ikke minst at storebrødrene endelig fikk hilse på. Kan tenke meg at dere ser frem til et mer normalt familieliv etterhvert, men jammen er dere sterke og står godt i det nå også! [emoji4] Jeg bøyer meg i støvet [emoji170]
 
Herregud så rørt jeg ble når jeg så bildene av alle tre guttene dine sammen nå [emoji7][emoji173]️
 
Ahhh, så herlig å se bilde av første møte med storebrødrene :Heartred Endelig fikk de hilse på hverandre :love7
Herlig med gode resultater på undersøkelsen av øyner! Fineste Rolf-gutten :Heartblue
 
Så herlig at brødrene endelig fikk hilse på.

Bare å venne seg til altså, det er stort sett bare avdelingens egne leger som bryr seg med alarmer og sånne ting. Alle andre som skal undersøke må få beskjed om pauser...
 
Ååå så stas at brødrene fikk hilse på [emoji170]
 
Er inne å leser her hver morgen! Har til og med begynt å sette vekkeklokken 5 minutt tidligere så jeg får lest før jeg må hive meg rundt! :p hehe. Men er utrolig spennende å følge lille (store) sterke Rolf [emoji170] Er utrolig å lese hva han får til!
 
Er inne å leser her hver morgen! Har til og med begynt å sette vekkeklokken 5 minutt tidligere så jeg får lest før jeg må hive meg rundt! :p hehe. Men er utrolig spennende å følge lille (store) sterke Rolf [emoji170] Er utrolig å lese hva han får til!

[emoji23][emoji23]
 
Hurra for at storebrødrene endelig fikk møte lillebror :Heartblue:Heartblue:Heartblue
 
Åhhh <3 Endelig ble alle gutta samlet. Så mange fine bilder.
 
6. Juni

Onsdag. Vekt 1454g. 500g opp på to uker. Er det rart lille sliter med å ta unna matmengden som holdes konstant på 17% av kroppsvekt? Hvis man veier en forstoppet unge, justerer matmengden opp så ungen blir enda mer forstoppet, veier på nytt, justerer igjen... [emoji33]ENDELIG har vi fått i hvert fall litt gehør for at det har gått litt raskt i svingene her. I dag startet Rolf med måltider. 17 ml 12 ganger i døgnet, altså annenhver time. 204 ml totalt.14% av kroppsvekten. Måltidet gis i sonden over 30 min, og så får Rolf hvile fra mat i 1,5t. Litt ekstra oksygenbehov mot slutten av et måltid, men fordøyer godt unna.

7518849088_IMG_7332.JPG

Litt tidlig å si om det er varig, men det ser ut til å gjøre underverker. I dag har Rolf fått tid til å trykke, og puste litt innimellom. Det kom en bæsjebleie på kvelden, av den typen min mann kaller «Sodoma og Gomorra» (jmf Pondus). En sånn bleie der man i ettertid lurer på hvordan i all verden det var plass til all den bæsjen inni den lille ungen.

Måltider gjør at Rolf opplever sult for første gang. Den ungen der blir ingen spøk med lavt blodsukker fremover altså!! Du hendelse for et spetakkel det ble 1,5 time etter kontinuerlig mat ble stoppet. Han holdt på å spise opp sauen sin, fingrene sine, sutten, en tøybleie og til og med hele nesegrimen gnafset han på en stund... samtidig som han knirket som en gammel låvedør. Til slutt tok mor hintet og la han på puppen. Lenge lå han bare med puppen i munnen og stirret på meg. Fikk litt følelsen av at jeg fikk en lengre skjennepreken i løpet av den seansen der. Men så gikk Rolf over i gnafsemodus igjen. Han sugde og sugde, så meieriet kjørte på full produksjon. Rolf svelget unna noe melk, lagret en god del i kinnet, og sendte en elv av melk ut munnviken med sonde i. Tydeligvis vanskelig å holde tett der... Til slutt sovnet han med halvåpen munn og tidenes melkeskjegg [emoji23]. Angrer på at jeg ikke knipset bilder av det, men det er vel garantert ikke siste gang... [emoji23]

Hele dagen i dag har Rolf hatt highflow med 8 liter flow og 24-28% oksygen. Ikke virket han sliten på kvelden, og ikke har han vært spesielt ustabil i dag. Klart, han har sine jojofenomen på den metningskurven, men ingen episoder som har fått angsten og tårene frem. Helt klart forbedring.

IMG_4918.JPG

I går og i dag har jeg studert Rolf sitt øre igjen. Det har skjedd veldig mye på den fronten de siste ukene. Brusken i øret har begynt å komme. Den lille bulken på ansiktssiden av øret (tragus) er nå fast og full av brusk. Den innerste «sirkelen» i ytterøret (antitragus) er også begynt å bli fylt med brusk, mens det flate i øret, og ytterste kanten fortsatt kun er en en løs hudflapp. Brusken gjør at øret hever seg mer fra underlaget og ser nå nesten perfekt ut. Ser også på ørebildene at håret har vokst [emoji7].

Øret 21. mai:
7583867360_IMG_7120.JPG

Øret i dag:
7518849088_IMG_7343.JPG

Rolf fikk byttet seng i dag, og da benyttet vi anledningen til å bade han igjen. Han nyter fortsatt den seansen som om han er på spa. I dag holder jeg hodet over vannet, mens resten av Rolf var helt avslappet og fløt i vannet. Han lukker øynene og blir helt avslappet i ansiktet. Pusten blir rolig og dyp, og godt er det, for han har ingen overvåkning på seg de minuttene han er i vannet. Litt knirking når vi drar av elektrodene på brystet, men så snart de er av, inntar han flyteposisjon igjen. Etterpå blir han først veldig våken og kontaktsøkende, deretter helt salig og sovner som en stein. Tror definitivt kveldsbad blir en del av rutinen når vi kommer hjem [emoji1303]

Nybadet:
IMG_4923.JPG
IMG_4921.JPG
7518849088_IMG_7337.JPG
 
Back
Topp