Rolf

Nydelige lille Rolf <3
 
Som alle småttiser, ligger han stort sett med beina krøllet oppunder seg, så han ser mye kortere ut. Mer som den korte enden av et A4-ark. Når han ble flyttet fra kuvøsen og over til meg, tok bare en av sykepleierne ene hånden sin under han, og da støttet hun hele ungen...

Det er nesten sprøtt at noe så lite kan være så vitalt og inneholde alle de samme organene som oss andre. Faktisk ganske psykt!
 
Rolf har ikke trengt medisiner for å holde oppe blodtrykket siden i natt. [emoji7] Han puster stort sett fint på cpap, men tar seg av og til en liten pustepause, så pulsen faller. Men hvis man pirker litt på han, henter han seg inn igjen med en gang. Hvis han holder seg stabil gjennom dagen/natten nå, kan han bli kvitt arteriekranen sin. Da blir det straks litt færre ledninger å holde styr på. Visittlegen i dag, sa at Rolf ser ut som et sterkt barn, til å være så liten. Jeg suger til meg ordene og jubler litt inni meg [emoji173]️[emoji173]️.

Dagens høydepunkt var at jeg fikk ha nydlingen tre timer på brystet. Det var helt magisk. Tårene trillet, og vips, så sprutet melken også. Har fått levert min første ml med råmelk [emoji7]. Hele den lille kroppen får plass under min håndflate. Helt utrolig at det går an å overleve når man er så liten. Det neste magiske var at Rolf roet seg veldig mens han lå oppå meg, og oksygenbehovet sank dramatisk.

Jeg fikk også høre den bittelille spede stemmen hans for første gang. Høres ut som en blanding mellom kaffekanne hvor korken ikke er skikkelig skrudd til, og en liten kattunge...

Kor lenge før termin e an født?
 
Helt nydelig! Og så godt å høre at han får ligge litt på brystet til mammaen sin, da føler han seg nok trygg [emoji173]️
Veldig rart å tenke på at småen i magen er omtrent så stor nå.
 
Off.. eg e sjøl for tili født men ikkje så lenge. Eg kom 2 mnder før tiå..håpa alt står bra t å du får ta herligheten me deg hjem snart :)
Krølle sin.
Jeg er bare 20 uker
 
IMG_4093.jpeg

Så bitteliten, og så mye ledninger overalt. Får helt vondt inni meg... I natt har det vært litt flere pustestopp og fall i hjertefrekvens, så Rolf må kanskje få hvile litt på respirator igjen seinere i dag. Det er tungt for bittesmå muskler å styre med pusting hele døgnet.
 
Vis vedlegget 255836

Så bitteliten, og så mye ledninger overalt. Får helt vondt inni meg... I natt har det vært litt flere pustestopp og fall i hjertefrekvens, så Rolf må kanskje få hvile litt på respirator igjen seinere i dag. Det er tungt for bittesmå muskler å styre med pusting hele døgnet.

Stakkars lille venn[emoji173]️[emoji173]️
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
IMG_4099.jpeg

Et sjeldent syn - uten noe pustehjelp... Anledningen var ultralyd av hodet. Det er ikke noe tegn til hjerneblødning!!! [emoji173]️[emoji173]️ Visittlegen i dag, sa han kom til å bli skuffet hvis dette ikke gikk bra... Jeg bare gråter, og det er bra, for nå leverer jeg nok melk [emoji23]
 
Vis vedlegget 255837

Et sjeldent syn - uten noe pustehjelp... Anledningen var ultralyd av hodet. Det er ikke noe tegn til hjerneblødning!!! [emoji173]️[emoji173]️ Visittlegen i dag, sa han kom til å bli skuffet hvis dette ikke gikk bra... Jeg bare gråter, og det er bra, for nå leverer jeg nok melk [emoji23]

Ååå[emoji7][emoji7] Det kan jo ikke bli bedre!! Fy søren for en sterk liten kar, og du er minst like tøff! Dette var koselig å høre [emoji2]
 
Vis vedlegget 255837

Et sjeldent syn - uten noe pustehjelp... Anledningen var ultralyd av hodet. Det er ikke noe tegn til hjerneblødning!!! [emoji173]️[emoji173]️ Visittlegen i dag, sa han kom til å bli skuffet hvis dette ikke gikk bra... Jeg bare gråter, og det er bra, for nå leverer jeg nok melk [emoji23]

Han er virkelig nydelig![emoji173]️ dette skal gå bra[emoji2][emoji173]️
 
Han er altså så fin! Og sterk [emoji1316][emoji8][emoji7]
 
Vis vedlegget 255837

Et sjeldent syn - uten noe pustehjelp... Anledningen var ultralyd av hodet. Det er ikke noe tegn til hjerneblødning!!! [emoji173]️[emoji173]️ Visittlegen i dag, sa han kom til å bli skuffet hvis dette ikke gikk bra... Jeg bare gråter, og det er bra, for nå leverer jeg nok melk [emoji23]
Vakringen!
Ikke se det som noe nederlag hvis han trenger respirator igjen da.
Han har nok (heldigvis) blitt litt stressa i magen de siste ukene og det har hjulpet på modning, men han fikk likevel ikke effekt av lungemodningen, ks og gutt så han har absolutt lov å trenge hjelp. Bedre nå enn å slite han fullstendig ut først.
Håper virkelig han fortsetter å være så sterk som han har vært til nå. At han vinner kampen sin.
Stor klem
 
Planen å drøye til etter skolestart til høsten altså

Høres lurt ut. For selv om det er deilig å få kroppen for seg selv, er det en høy pris å betale. Rart å tenke på at vi sannsynligvis får en 3 mnd gammel «nyfødt» med oss hjem til termin, og da vil han fortsatt være under 3 kg.
 
Back
Topp