Rolf

Sniker fra desember, så herlig og se hvor godt Rolf står på! Til tross for pustestopp og andre komplikasjoner så klarer han seg så godt syns jeg og du er jo helt fantastisk flink og sette ord på det hele. Blir rørt av historien deres, og fra første bilde da han ble født til nå så syns jeg det er store forandringer! [emoji173]️ nydelig liten gutt dere har fått [emoji7] så godt at mammafølelsen begynner og komme også, den slet jeg med på nyfødt og fikk den egentlig ikke helt før vi kom hjem. Ta godt vare på hverandre. det er tungt mens man står i det, men Rolf viser at han er kommet for å bli [emoji173]️

Så fint du skriver om det vanskelige og fantastiske dere går igjennom

:Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartblue

7516762256_IMG_7039.JPG

18 dager i dag. 898g. Det går oppover!!! [emoji1303]Fredag regner vi med å være på nytt hundretall [emoji173]️. Når vi ser tilbake på de første bildene, er det helt tydelig at han har vokst litt.

I dag har vært en litt rotete dag for oss foreldre. Jeg hadde to kontroller av meg selv i dag (hormonkontroll og matkontroll). Mannen skulle med bilen på dekkservice. Eldstemann er syk, sannsynligvis RS-virus som har felt han også.

Likevel så rakk pappaen to gode økter med kenguruvirksomhet. Rolf viste seg frem som den tyren han er. Han bruker to ulike typer maske for å holde oppe trykket i lungene på duopapen. Den ene dekker hele nesen (og store deler av ansiktet), kalt masken. Den andre går inn i nesen med to sugerør, kalt prongen. Jeg tror jeg har fortalt før at Rolf hater prongen. Han ormer seg bakover, fekter med armene, griper om prongen og prøver alt han kan å bli kvitt den. Men det er viktig å veksle mellom maskene, så han ikke får trykksår over nesen. I dag fant Rolf det ultimate våpen mot prongen - skrik. Han lot seg ikke roe ned, skrek til han kollapset, ble reddet inn, skrek på nytt til han kollapset, ble reddet inn... og sånn fortsatte det. Etter en time, fikk han tilbake masken, og selv om det er fysisk umulig, kan jeg sverge på at han smilte fornøyd med øynene...

Og når man snakker om øyne. Tror ikke de små ser så godt, i hvert fall mener jeg at jeg har lest det et sted. Men beste fokusavstand er fra puppen til mammas øyne. Mulig det bare er innbilning, men det virker som om Rolf søker etter mine eller min manns øyne når han ligger på brystet. Og han titter vel og lenge på oss. Nydelige blå øyne. Når han har øynene åpne, må vi ikke prate til han, det blir for mye stimuli på en gang, og da kniper han igjen øynene og viser tydelig at det er for mye av det gode. Men han kan gjerne åpne øynene etter å ha hørt stemmen vår.

Se på det nydelige øyet... (se bort fra gøkket, blir litt av det pga masken)

7516762256_IMG_7031.JPG

Vakreste lille Rolf, åh som han varmer hjertet mitt <3

Nydelig [emoji173]️

❤️

Seee på han’a! :love7

:Heartblue

Back
Topp