Risikofødsel?

D e vel enda tid å snu sæ.. :) Så du må godsnakke med ho.. :)

Ja det er fortsatt tid..i teorien!
Ble innlagt pga forkortet livmorhals og jeg har 1cm åpning, masse kynnere og nedpress..
Så her krysser jeg beina og kniper igjen så godt jeg kan

Så leit :( Men d e bra at du blir fulgt opp nu da :) Nu ska d gå bra :)
Ja denne gangen må det gå bra! Men må si jeg nesten ikke kan vente med å bli ferdig med graviditeten denne gangen! 5 uker igjen ca da, så nærmer seg! :-)

Ja denne gangen må det gå bra! Men må si jeg nesten ikke kan vente med å bli ferdig med graviditeten denne gangen! 5 uker igjen ca da, så nærmer seg! :)
Alle dagan teller :) Og du e på positive side av svangerskapet at babyen har store sjanser å overleve selv om den blir født for tidlig.. D kommer til å gå bra :)Man må bare ha trua på d..

Ja det er fortsatt tid..i teorien!
Ble innlagt pga forkortet livmorhals og jeg har 1cm åpning, masse kynnere og nedpress..
Så her krysser jeg beina og kniper igjen så godt jeg kan
Oj, skjønner godt at du krysser beina da ja! Da er det vel ikke så lenge igjen for deg da? :/

Oj, skjønner godt at du krysser beina da ja! Da er det vel ikke så lenge igjen for deg da? :/

Det vet vi ikke. Har ikke rier foreløpig så det kan fortsatt gå veldig fint.
Men har fått lungemodning nå i tilfelle.
Det er ingen logisk forklaring på hvorfor jeg har født prematurt før, og heller ikke hvorfor ting begynner å modnes allerede. Ingen kan si sikkert hvor lenge jeg kan gå slik før det blir en eventuell fødsel, men med min historie tar de det på alvor og tar ingen kjangser.

Jeg har risikosvangerskap. Har selv en medfødt hjertefeil som gjør at jeg er i risikokategori og må føde på Riksen.

E du spent på fødsel?
Ja veldig.. Gruer meg ikke til selve fødselen, men tenker mye på hvordan jeg vil bli ivaretatt og hvordan alt blir da jeg bor langt unna og må innlegges 2 uker før for å være sikker på å ikke gå i fødsel hjemme. Me. Har enda ei god stund igjen til fødsel så nå må jeg først komme meg igjennom svangerskapet, og håper at vi får et frisk barn ❤️

Ja veldig.. Gruer meg ikke til selve fødselen, men tenker mye på hvordan jeg vil bli ivaretatt og hvordan alt blir da jeg bor langt unna og må innlegges 2 uker før for å være sikker på å ikke gå i fødsel hjemme. Me. Har enda ei god stund igjen til fødsel så nå må jeg først komme meg igjennom svangerskapet, og håper at vi får et frisk barn ❤️
Æ må også reise 2 uker før siden æ må ta fly og kan ikke fly etter uke 38.. Men sykehuset har avtale med hotell så kan bo i hotell..

Æ må også reise 2 uker før siden æ må ta fly og kan ikke fly etter uke 38.. Men sykehuset har avtale med hotell så kan bo i hotell..
Ja jeg får også hotell, men har fått beskjed om at far ikke dekkes :/ vi må også fly., har nok en risiko for formidling fødsel, så litt bekymra for det. Men må bare ta en ting om gangen! Syns svangerskapet er psykisk belastende i tillegg til fysisk da jeg er så redd for at noe skal gå galt med ungen .

Ja jeg får også hotell, men har fått beskjed om at far ikke dekkes :/ vi må også fly., har nok en risiko for formidling fødsel, så litt bekymra for det. Men må bare ta en ting om gangen! Syns svangerskapet er psykisk belastende i tillegg til fysisk da jeg er så redd for at noe skal gå galt med ungen .
Vi fikk sykehuset til å skrive at æ trenger ledsager.. Så da får vi fly til han og.. Og i hotellet så trenger han å betale 3-400 kr per natt.. Håper æ ikke går over tid.. Har ikke råd til d da..

Vi fikk sykehuset til å skrive at æ trenger ledsager.. Så da får vi fly til han og.. Og i hotellet så trenger han å betale 3-400 kr per natt.. Håper æ ikke går over tid.. Har ikke råd til d da..
Reisen er ikke noe problem, den får vi dekker begge to, tenker mest på å betale så mye for overnattingen. Jeg har får beskjed om at jeg mest sannsynlig blir satt i gang rundt termin, da de må passe på at barnet ikke blir for stort, og fødselen da kan bli for tung. Men de har ikke sagt det direkte til meg, men at de vanligvis gjør det. Så får se hva som skjer !

Det vet vi ikke. Har ikke rier foreløpig så det kan fortsatt gå veldig fint.
Men har fått lungemodning nå i tilfelle.
Det er ingen logisk forklaring på hvorfor jeg har født prematurt før, og heller ikke hvorfor ting begynner å modnes allerede. Ingen kan si sikkert hvor lenge jeg kan gå slik før det blir en eventuell fødsel, men med min historie tar de det på alvor og tar ingen kjangser.
Det er bra de tar det på alvor :) har de vært veldig små ved fødsel? Kanskje de bare rett og slett vil ut å møte verden :)

Det er bra de tar det på alvor :) har de vært veldig små ved fødsel? Kanskje de bare rett og slett vil ut å møte verden :)

Ja er veldig glad for oppfølgingen vi får :)
Nei de har ikke vært små..eller jo han yngste var jo det, men alikevel stor i forhold til uken han ble født i. Mellomste som er født i uke 35 var 2826gr og yngste som er født i uke 30 var 1656gr.
Denne snuppa er estimert til å være 1322gr, så bittelitt på pluss siden (ca 100gr)

Ja er veldig glad for oppfølgingen vi får :)
Nei de har ikke vært små..eller jo han yngste var jo det, men alikevel stor i forhold til uken han ble født i. Mellomste som er født i uke 35 var 2826gr og yngste som er født i uke 30 var 1656gr.
Denne snuppa er estimert til å være 1322gr, så bittelitt på pluss siden (ca 100gr)
Det er jo aldri noe gøy med så små barn, man blir litt redd for å ta i de, men da har du nesten en garanti på at de veier greit når de blir født da :) uke 30 er jo tidlig, så du får knipe til april en gang så jenta di vokser litt mer :)

Jeg hadde en nesten full fødsel sist, der barnet satt bom fast i utpressingfasen, ble prøvd med alle hjelpemidler men til ingen nytte. Det endte da i katastrofesectio, der barnet også satt fast. Alt gikk heldigvis bra til slutt, men barnet var urolig å hadde store smerter en god stund etterpå, jeg mistet mye blod og var dårlig. Så denne gangen har vi valget.... Jeg sliter litt med å bestemme meg, men nå må jeg jo det snart, skal på sykehuset igjen om ikke lenge så må bestemme meg til da! Blir det fødsel så ser de på det som en risikofødsel og det vil settes opp en plan, de vil aldri la det gå så langt neste gang ihvertfall:)

Back
Topp