Risikofødsel?

Vet ikke 100% sikkert, men er i kategori "rød" (risikosvangerskap)
Eldste er tatt med akutt ks og de to yngste er premature. De antar at jeg vil føde prematurt igjen, får derfor tett oppfølging.
Har vært noe "dramatisk" ved hver fødsel, så de er godt forberedt denne gangen.

Jeg har risikosvangerskap.. Førstemann slutta å vokse og fikk høy puls,hastesnitt 4 uker før termin.. Andremann er funksjonshemmed,planlagt ks,de måtte lage T snitt i livmora så denne gangen må jeg ta ks.planlagt 3 uker før termin, men spent om jeg går Så lenge for det er allerede vekstavvik.. Har diabetes i tillegg så derfor er det risikosvangerskap ..

Jeg har risikosvangerskap.. Førstemann slutta å vokse og fikk høy puls,hastesnitt 4 uker før termin.. Andremann er funksjonshemmed,planlagt ks,de måtte lage T snitt i livmora så denne gangen må jeg ta ks.planlagt 3 uker før termin, men spent om jeg går Så lenge for det er allerede vekstavvik.. Har diabetes i tillegg så derfor er det risikosvangerskap ..
Så skummelt da.. Håper d går bra.. Kossn funksjonshemning har han? Må ikke svare.. :)

Så skummelt da.. Håper d går bra.. Kossn funksjonshemning har han? Må ikke svare.. :)

Komplisert gutt... 4 hjertefeil, lillehjernen slutta å vokse i magen og hode slutta å vokse og dette har medført diagnoser. Slapp pusterør, hofteproblemer,svaksynt,ikke hørsel på ene øret, lungeproblemer , analåpning som er forflyttet,shunt i hode for å drenere hjerneveske, lite talespråk.. Pluss en del "småting"..

Æ har bindevevssykdom og har en blødningsfare i fødsel og barnet kan ha arva d og kan være slapp i fødsel.. Så dermed må æ til en annen sykehus og.. Men sjansen e liten at noe dårlig skjer.. :)

Komplisert gutt... 4 hjertefeil, lillehjernen slutta å vokse i magen og hode slutta å vokse og dette har medført diagnoser. Slapp pusterør, hofteproblemer,svaksynt,ikke hørsel på ene øret, lungeproblemer , analåpning som er forflyttet,shunt i hode for å drenere hjerneveske, lite talespråk.. Pluss en del "småting"..
Han første fikk ikke noe varig skade? Så dem ikke noe av d der i ul?

Vet ikke 100% sikkert, men er i kategori "rød" (risikosvangerskap)
Eldste er tatt med akutt ks og de to yngste er premature. De antar at jeg vil føde prematurt igjen, får derfor tett oppfølging.
Har vært noe "dramatisk" ved hver fødsel, så de er godt forberedt denne gangen.
Så bra at du blir godt fulgt opp.. Har også en liten fare for tidlig fødsel.. synes d e eneste æ gjør e å dra til ul, jm og lege hver sin tur.. Tiden går fortere da :)

Har du noe risiko e d? Ka som kan skje? E bare nysgjerrig :) Må ikke svare..
Fikk beskjed om så lenge jeg har astma og allergi som er svært sterk blir det beregnet som risiko.

Dem vet ikke hvor lenge jeg kan gå gravid. Og 1/3 blir værre, 1/3 blir bedre, 1/3 merker ingen forskjell. I plagene. Jeg blir svært for anpusten og får mini anfall. Baby vokser slik den skal.

Må følges ekstra opp i forhold til medisiner og slikt. Mini mål lungelegen sa sist er uke 32 også ser dem utover hva de tenker.

Æ har bindevevssykdom og har en blødningsfare i fødsel og barnet kan ha arva d og kan være slapp i fødsel.. Så dermed må æ til en annen sykehus og.. Men sjansen e liten at noe dårlig skjer.. :)

Har også en bindevevsykdom, skal til lege på svangerskapspoliklinikk og ultralyd om en ukes tid. Der blir det avgjort om vi må ta noen forholdsregler. Jeg og har blødningsfare, det er arvelig. Men sjansen er liten for at noe skal skje.

Han første fikk ikke noe varig skade? Så dem ikke noe av d der i ul?

Førstemann er frisk:)
Andremann har en kromosonfeil som ingen kan noe for.. Bare skjedd.. Men ingenting blr oppdaget på UL.. Så der har Ahus fått seg fatt seg en smell.. Riksen mente at hjertefeilene og det hode som har slutta å vokse er ting som burde vært oppdaget.. Har samme legen i dette svangerskapet..

Så bra at du blir godt fulgt opp.. Har også en liten fare for tidlig fødsel.. synes d e eneste æ gjør e å dra til ul, jm og lege hver sin tur.. Tiden går fortere da :)

Slik er det her også -går til både jm og lege hver 4-5uke og kontroll på sykehuset hver 2-3uke.. Har snart fyllt ut hele helsekortet og er snart i uke 29 :p

Æææh, snuppa ligger i tverrleie! :o
Da blir det ks om hun ikke snur seg

Jeg har risiko pga akutt keisersnitt sist svangerskap, og at vi da mistet henne. Så masse oppfølging denne gangen.
Blir muligens keisersnitt denne gangen også, men jeg håper på fødsel! :-)

Jeg skal ha planlagt keisersnitt pga bekkenet mitt og hormonell bindevevssyndrom. Fikk velge det selv sist, og gjør det samme nå. Gikk veldig fint sist. Ikke noe å grue seg til. Heldigvis :)

Last edited:
Førstemann er frisk:)
Andremann har en kromosonfeil som ingen kan noe for.. Bare skjedd.. Men ingenting blr oppdaget på UL.. Så der har Ahus fått seg fatt seg en smell.. Riksen mente at hjertefeilene og det hode som har slutta å vokse er ting som burde vært oppdaget.. Har samme legen i dette svangerskapet..
Men da følger dem med nu.. Utrolig kjedelig at de ikke følger med ting som kunne sees.. Men han e sikkert en herlig gutt for d.. :) De bruker jo å være d..

Back
Topp