Rier

Lykkeligfargeklatt

<3 lillegutt i magen
Aprilbarna`15
Er førstegangs og føler ikke jeg får noe ordentlig svar på dette.. kanskje dere kan hjelpe meg ;)

Spm er: når begynner man å ta tiden? altså.. mine kynnere har blitt vondere og tettere, mn er ikke alltid jeg merker når magen strammer seg.. merker det når det gjør vondt- og da er ikke alltid hele magen hard- men smertene øker :s
såå.. skal jeg ta tiden mellom vondtene (stoppe tiden når det ikke gjør vondt mer) eller når magen er helt hard uansett om det er vondt eller ikke?
ringte vakthavende jm og hun ba meg ta tiden og følge med utover dagen mn fikk ikke noe ordentlig svar på spm mitt. :/

Er førstegangs og føler ikke jeg får noe ordentlig svar på dette.. kanskje dere kan hjelpe meg ;)

Spm er: når begynner man å ta tiden? altså.. mine kynnere har blitt vondere og tettere, mn er ikke alltid jeg merker når magen strammer seg.. merker det når det gjør vondt- og da er ikke alltid hele magen hard- men smertene øker :s
såå.. skal jeg ta tiden mellom vondtene (stoppe tiden når det ikke gjør vondt mer) eller når magen er helt hard uansett om det er vondt eller ikke?
ringte vakthavende jm og hun ba meg ta tiden og følge med utover dagen mn fikk ikke noe ordentlig svar på spm mitt. :/
Jeg tok tiden fra det gjore vondt til det gikk over ;) Husker ikke om magen ble hard :p men rien satte seg veldig i ryggen på meg.

Spennende :) Håper det bygger seg opp for deg :) :D

Jeg gjorde det samme:) Fra smertene begynte til de var borte og jeg kunne puste normalt igjen;) Mine startet i ryggen før jeg også fikk smerter i magen.

Sniker: jeg tok tiden når "riene" kom ofte.. Mine gjorde ikke vondt men skjønte det var rier når de kom gjevnt. Riene mine ble ikke vonde før jeg måtte presse, og hadde jeg ikke reagert før da, så hadde det vært alt forseint å dra til sykehuset i hvert fall. (Sånn var min første og andre graviditet)

Jeg gjorde det samme:) Fra smertene begynte til de var borte og jeg kunne puste normalt igjen;) Mine startet i ryggen før jeg også fikk smerter i magen.

puster normalt enda, men kjenner de godt! har begynt å kjenne det mer i ryggen også nå.. tenker jwg ser det an noen timer til.. de er ikke regelmessig nok enda mn har intervaller på 7min (om jeg tar tiden rett :p )

puster normalt enda, men kjenner de godt! har begynt å kjenne det mer i ryggen også nå.. tenker jwg ser det an noen timer til.. de er ikke regelmessig nok enda mn har intervaller på 7min (om jeg tar tiden rett :p )
Mine ble egentlig aldri helt regelmessige, de varierte litt med 4-6 min mellom og lengde på 1-2 min. Da ville de ha meg inn på føden.

Det høres nå ut som du er i gang hvertfall;) Lykke til!

Mine ble egentlig aldri helt regelmessige, de varierte litt med 4-6 min mellom og lengde på 1-2 min. Da ville de ha meg inn på føden.

Det høres nå ut som du er i gang hvertfall;) Lykke til!

ååhh hm!
håper det er i gang nå værtfall.. er vondere for hver dag (gått sånn i to dager) blir sliten av dette, kjenner jeg blir skikkelig trøtt men får da ikke sove hehe

Mine startet i ryggen og la ikke merke til at magen bør stram før jeg satt med bar mage, da kunne enn se når riene var der. Men ta tiden fra det er vondt til det gir seg, som du gjør:) lykke til;)

Det gjelder nok å prøve å slappe av mest mulig. Spare krefter til hva som kommer.
Jeg sover lett 2 t på sofaen..men ikke like greit i sengen på dagtid.

Jeg tok tiden fra jeg merket det begynte å gjøre vondt til det var over. I følge CTGen begynte riene en stund før, noe jeg kjente på magen.

takk dere :) da ble jeg en del klokere!

oppdatering: de var regelmessig vonde- ble vondere med intervall på 7min.. men rundt 5tia dabba det av og nå er det som vanlige kynnere (nesten ikke merkbare) tenker å ut å gå en tur for å se om det tar seg opp igjenfor da ringer jeg jm igjen - hvis ikke venter jeg nok til imorgen :)

takk dere :) da ble jeg en del klokere!

oppdatering: de var regelmessig vonde- ble vondere med intervall på 7min.. men rundt 5tia dabba det av og nå er det som vanlige kynnere (nesten ikke merkbare) tenker å ut å gå en tur for å se om det tar seg opp igjenfor da ringer jeg jm igjen - hvis ikke venter jeg nok til imorgen :)
Hvis du har en privat jordmor kan jo hun kanskje ta deg inn for en sjekk? :-)
Det er nok noe på gang, og må være slitsomt å gå sånn lenge. Håper det tar seg opp, eller gir seg så du får sovet litt. Du trenger hvile før fødsel! :-)

Hos meg tok jeg tiden fra vondt/ikke vondt. Setter seg i ryggen hos meg. Men var liten vits i å ta tiden når det gikk 2 minutter mellom hver vondt... :/ Da brukte vi tiden på å komme oss i bilen istedet! :-)

Hvis du har en privat jordmor kan jo hun kanskje ta deg inn for en sjekk? :-)
Det er nok noe på gang, og må være slitsomt å gå sånn lenge. Håper det tar seg opp, eller gir seg så du får sovet litt. Du trenger hvile før fødsel! :-)

Hos meg tok jeg tiden fra vondt/ikke vondt. Setter seg i ryggen hos meg. Men var liten vits i å ta tiden når det gikk 2 minutter mellom hver vondt... :/ Da brukte vi tiden på å komme oss i bilen istedet! :-)

er 3kommuner som deler på å ha vakt her, nå var vakthavende jm 1t og bom (65kr en vei) unna, så kvier meg nok litt å be om skjekk pga det.. det har uansett stoppa helt opp med vondter nå (bortsett fra ryggen) så får vi se hva som skjer i natt :)

er nok ikke noe vits i å ta tiden når det er så lite mellomrom nei hehe, hadde styrfødsel sist, hadde du ikke? må ta på det også tenker nå jeg da :o

er 3kommuner som deler på å ha vakt her, nå var vakthavende jm 1t og bom (65kr en vei) unna, så kvier meg nok litt å be om skjekk pga det.. det har uansett stoppa helt opp med vondter nå (bortsett fra ryggen) så får vi se hva som skjer i natt :)

er nok ikke noe vits i å ta tiden når det er så lite mellomrom nei hehe, hadde styrfødsel sist, hadde du ikke? må ta på det også tenker nå jeg da :eek:
Skjønner godt at du ikke vil reise inn med så lang vei da ja! :/ Kjedelig når det stopper opp da, men det er vel typisk at det skjer mest om natten? Vondt i rygg er jo vondt nok det. Og det er jo ofte i ryggen at riene setter seg... Spennende om det tar seg opp igjen da! Er det lenge til termin? :-)

Ja, ble litt styr med barnevakt osv også da.
Men denne gangen får jeg lov å komme inn når vannet går, siden det gikk så fort før riene startet sist gang etter vannavgang. Bor lenger unna barnevakten nå, og tar lenger tid å få to barn i bilen, enn hva det gjorde med kun eldste sist gang. Så nå får jeg komme så fort jeg merker noe, og i verste fall får barna vente på TV stuen der mens jeg føder. Hi hi! :-)

Skjønner godt at du ikke vil reise inn med så lang vei da ja! :/ Kjedelig når det stopper opp da, men det er vel typisk at det skjer mest om natten? Vondt i rygg er jo vondt nok det. Og det er jo ofte i ryggen at riene setter seg... Spennende om det tar seg opp igjen da! Er det lenge til termin? :-)

Ja, ble litt styr med barnevakt osv også da.
Men denne gangen får jeg lov å komme inn når vannet går, siden det gikk så fort før riene startet sist gang etter vannavgang. Bor lenger unna barnevakten nå, og tar lenger tid å få to barn i bilen, enn hva det gjorde med kun eldste sist gang. Så nå får jeg komme så fort jeg merker noe, og i verste fall får barna vente på TV stuen der mens jeg føder. Hi hi! :-)

er kjedelig ja.. synes han kan komme nå, er enda 10 dager til termin da :p
ja det bruker å være verst på nattan så får se :p

hihi ja kanskjd du vare skal la de være på tv-stua på sykehuset istedet.. men nr 3er en luring er det ikke det di sier? så kanskje det ikke går så fort nå slik at du rekker barnevakten først :p

er kjedelig ja.. synes han kan komme nå, er enda 10 dager til termin da :p
ja det bruker å være verst på nattan så får se :p

hihi ja kanskjd du vare skal la de være på tv-stua på sykehuset istedet.. men nr 3er en luring er det ikke det di sier? så kanskje det ikke går så fort nå slik at du rekker barnevakten først :p
Nummer 3 er visst ofte en mellomting mellom 1 og 2, så om jeg bruker nærmere 2 timer nå, rekker jeg jo både det ene og det andre! Hi hi! :)
Men jeg merker jo at jeg kommer til å lure på når og om jeg skal dra inn. Vil jo ikke være der mange timer før heller, om det er sånn at nummer tre lurer meg. ;-)

Du har termin nære meg du da? Jeg er uke 38+2 nå. :) Hatt litt øm korsrygg idag, men det skyldes nok mer husarbeid enn andre ting. Hi hi. :)

Spennende om det skjer noe hos deg inatt. Du må oppdatere om det tar seg opp igjen! :)

Jeg skjønte på jordmor at man skal måle riene fra start til start. Hun sa det var mange som gjorde dette feil, men er jo ikke så lett å vite!

Har gått med mensmurringer siden tidlig i morrest, og det har tatt seg opp nå i kveld. Veldig spent på hva natten bringer!! :)

Jeg skjønte på jordmor at man skal måle riene fra start til start. Hun sa det var mange som gjorde dette feil, men er jo ikke så lett å vite!

Har gått med mensmurringer siden tidlig i morrest, og det har tatt seg opp nå i kveld. Veldig spent på hva natten bringer!! :)

men hvaa er start/slutt på riene? er dette jeg ikke helt skjønner elr får noe ordentlig svar på av jm.. er det fra det gjør vondt, eller når magen strammer seg?
for om det hadde vært fra når magen strammer seg uavhengi av vondter hadde intervallene mine vært med ca 3min..
klarer ikke helt skjønne hva som er rier jeg :s alle opplever det jo forskjellig :o

edit: brukte appen rieteller.. det står intervaller..og det er jo når det er 5min elr mindre at man skal inn til sykehus.. skjønner ikke helt jeg..

Back
Topp