Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er også det!
Skal det være et problem..
Er vel bare vis man ikke får denne vaksinen etter fødsel det kan være kroppen motjobber neste svangerskap!
Er det ikke slik at hvis barnet ikke har fått din blodtype når du har den blodtypen du får vaksine? Jeg har denne blodtypen og sønnen min har fått den, det var han som fikk vaksine av oss to.Jeg er også det!
Skal det være et problem..
Er vel bare vis man ikke får denne vaksinen etter fødsel det kan være kroppen motjobber neste svangerskap!
Er det ikke slik at hvis barnet ikke har fått din blodtype når du har den blodtypen du får vaksine? Jeg har denne blodtypen og sønnen min har fått den, det var han som fikk vaksine av oss to.
Kan man ta den vaksinen i ettertid hvis det ble "glemt" sist?
Det er som de sier over her. Du får denne sprøyten for at kroppen ikke skal "støte vekk" fosteret. Jeg er selv Rh - , og fått sprøyta to ganger
Hadde ikke noen oppfølging ellers i svangerskapet ift denne problemstillingen. Jeg er mer bekymret over at Rubella vaksinen min er ute av kroppen, og at jeg ikke rakk å vaksinere meg på nytt føe jeg ble gravid.. OG at jeg har katter.. haha.. Mange tanker om dagen![]()
Kan man ta den vaksinen i ettertid hvis det ble "glemt" sist?
Ja da tror jeg at jeg har forstått det riktigJeg hadde noen flere blodprøver underveis i svangerskapet sist, og skal ha det nå også.
Dersom du har samboer, har du nå god grunn til å få han til å tømme kattesanda og rengjøre den og kattaHihi..
Ja, stemmer det (Y)Den må taes innen 72 timer tror jeg
Når jeg fikk sønnen min for snart 19 år siden så fikk han sprøyte etter fødselen, jeg fikk ingenting. Jeg har hatt 5 stk SA etter det. Er gravid nå men er begynt å blø så jeg mister nok denne også.Hvis det ble glemt i ettertid, så er det utrolig sløvt av sykehus.
Tror ikke det altså.. Men når man er rhesus negativ og får sitt første barn, så har man jo ikke fått denne "vaksinen". Sjansen er bare større for å miste.
Hvis dette har hendt deg så ville jeg bedt om ekstra oppfølging av det sykehuset.
Er det ikke slik at hvis barnet ikke har fått din blodtype når du har den blodtypen du får vaksine? Jeg har denne blodtypen og sønnen min har fått den, det var han som fikk vaksine av oss to.
Når jeg fikk sønnen min for snart 19 år siden så fikk han sprøyte etter fødselen, jeg fikk ingenting. Jeg har hatt 5 stk SA etter det. Er gravid nå men er begynt å blø så jeg mister nok denne også.
Dette har jeg ikke visst om så dette skal jeg ta opp med legen min.
Har ikke nevnt det, men det står jo i journalen min. Skal innom sykehuset på ny Hcg prøve i morgen. Får se om jeg får snakket med legen da.det ville jeg absolutt gjort! Håper spira holder seg fast! Lurer på om jeg fakstisk fikk en slik sprøyte da jeg tok abort en gang. Hør om det er vanlig prosedyre ved SA: Legen din vet vel at du er RH-?
Når jeg fikk sønnen min for snart 19 år siden så fikk han sprøyte etter fødselen, jeg fikk ingenting. Jeg har hatt 5 stk SA etter det. Er gravid nå men er begynt å blø så jeg mister nok denne også.
Dette har jeg ikke visst om så dette skal jeg ta opp med legen min.