Rett eller Galt??

ORIGINAL: Lillesnille

Skjønner ikke at noen går fysisk til verks for å få respekt [&:] Og trusler?![:'(]

herlighet...   FYSISK TE VERKS....   høres jo ut som at hu har banka ungen.

hu kjenne vel sin egen unge å veit korr grensa går. 

Jeg ser på dette som en undertrykkelse av barnet. Synes det er utrolig at noen kan gjøre det mot barnet sitt, og synes det er enda mer urovekkende at så mange flirer av dette! Synes dere virkelig det er artig at man trykker snø i ansiktet på et barn? Sikker på at hvis man hadde omformulert saken til at barnet i 1. klasse hadde blitt bast av en elev på barneskolen som gikk i 7. klasse. så hadde alle reagert, og ikke flirt av dette.

Kunne jeg aldri ha gjort! Syns selv det er ubehagelig med snø/kaldt vann i ansiktet[&:]

Men syns det er enda værre med hun som satt av barna sine, tørr ikke tenke på hvor redde de kan ha vært[&o]

ORIGINAL: *April*

Jeg ser på dette som en undertrykkelse av barnet. Synes det er utrolig at noen kan gjøre det mot barnet sitt, og synes det er enda mer urovekkende at så mange flirer av dette! Synes dere virkelig det er artig at man trykker snø i ansiktet på et barn? Sikker på at hvis man hadde omformulert saken til at barnet i 1. klasse hadde blitt bast av en elev på barneskolen som gikk i 7. klasse. så hadde alle reagert, og ikke flirt av dette.

Enig!!!! [:'(][:'(][:'(][:'(]

hva så om du gjorde det med et smil? du sa jo i samme ordelag at du er dritlei trassen hans, så det lå mer bak enn humor. dette var STRAFF.

nei fyttirakkern! hadde jeg sett noen gå ut av bilen og snødynket ungen sin for så å sette seg inn og fortsette å kjøre så hadde jeg nok ikke flira!

Du har min fulle forståelse!!! Har selv ei på syv som i mange år kunne terge på seg både småstein og fjell, og da skjønner jeg at av og til topper det seg![;)]

ORIGINAL: Vand

Du har min fulle forståelse!!! Har selv ei på syv som i mange år kunne terge på seg både småstein og fjell, og da skjønner jeg at av og til topper det seg![;)]

ALLE forstår vel at det kan toppe seg, det gjør det fortsatt ikke greit å fysisk avstraffe en unge. Og det gjør det iKKE greit å si at dette er greit!

Om din 7 åring kom hjem å sa at hun hadde blitt dynka av snø av læreren, og læreren sier det var fordi hun terget så fælt, hadde det vært greit?? [8|]

Det synes jeg var både galt og stygt gjort.

Hvilket forbilde er du for sønnen din når du gjennomfører en slik trussel? Hvordan hadde du reagert om han hadde gjort det samme med et annet barn, og han hadde begrunnet det med at han ga barnet en advarsel først? Skulle du sagt at han har ikke lov, men det har du fordi du er moren hans. Tviler på at du hadde syntes det hadde vært ok å bli irettesatt slik av noen andre - og iallfall ikke av en person som du var helt og holdent avhengig av, en omsorgs - og tillitsperson.
Du får bare synes at jeg overdriver og blåser det opp, og rettferiggjøre deg ved å si at du ikke gjort det i fullt sinne - jeg synes likevel at det er maktmisbruk.

Jeg har fått opplevd min del av trass og utfordringer, så jeg har forståelse for at begeret kan renne over og at en i irritasjon og frustrajson gjør og sier ting en angrer på.
Men for meg virker dette mer som som en maktdemonstrasjon fra din side, planlagt og gjennomført for å ikke la gutten din "vinne", og for å vise hvem som er sjef.

Jeg syns ikke det var fint gjort, og ville ikke gjort det samme. Jeg stopper heller bilen og sier at de må gå hjem hvis ikke de hører etter.. Da blir det fort stille..

Jeg syntes også at hvis du først skal vise barn at du er konsekvent, så kan du ikke le når du utfører "straffen"..

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Jeg tar GJERNE på meg rollen som prippen BV-mamma denne gangen. Det pleier sjelden å skje ellers, men...
Altså, den der var drøy... Og at folk ler av det er vel sånn omtrent like drøyt. Drøyt, sært og ikke særlig pent gjort overfor sønnen din. Han fortjener bedre måter å lære seg å høre etter.

Sign !

Sykt at du kan gjøre noe slikt[:o][:@]

[:D][:D][:D] synes ikke du er en barnemisshandler eller at det var noe galt, du skadet han jo ikke og dere flirte av det etterpå, så han har ikke tatt seg således nært av det og blitt redd.
Har selv satt av guttene mine på 8 og 9 år ca 400 meter hjemmefra etter at de hadde krangla i bilen konstant i en time, ba de slutte hviss ikke måtte de gå hjem.. så det siste stykket måtte de gå.. har de lært ?? nei[:'(]
En gang var det en film på kino de ville se, ok, det ble sagt at var de snille og hørte etter, gjorde leksene og ikke krangla så skulle vi dra på kino. Tre min etter at vi kjørte hjemmefra så var kranglinga igang[>:] sa at hviss det ikke ble slutt så snudde jeg.
Stille ble de i ca to min, så var det full krangling igjenn[>:] Snudde på neste avkjørsel og kjørte hjem igjenn.
Skal si de ble stille og siden har de ikke kranglet i bilen på tur til kinoen[:)]

Herregud som dere blåser det opp da!! DYNKE og DYTTE snø i trynet på gutten? Kan ALDRI se for meg at noen gjør det mot sin egen unge... Gjis, folkens, det er LOV å ikke overdrive helt selv om man har sterke meninger!!

Det her var sannsynligvis en éngangshendelse så skjønner ikke at folk gidder hisse seg opp. Sønnen hennes blir nok ikke psykisk ødelagt og seriemorder av denne éne hendelsen. Hadde det vært noe hun hadde for vane å gjøre hadde det vært en annen sak.

ORIGINAL: Strekkoden!

Herregud som dere blåser det opp da!! DYNKE og DYTTE snø i trynet på gutten? Kan ALDRI se for meg at noen gjør det mot sin egen unge... Gjis, folkens, det er LOV å ikke overdrive helt selv om man har sterke meninger!!

Sign!
Bare litt overdramatisering på gang ? [8D]
Hadde mora vært sint å peisa snø i ansiktet på ungen å ungen ble redd hadde jeg å syntes det var fælt. Men ungen ler av det. Og mor var ikke sint i "gjerningsøyblikket". Synes det er ganske viktig at det lå humor i det. Men noen har kanskje en litt "lettere" tone med barna sine enn andre.  

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Vand

ALLE forstår vel at det kan toppe seg, det gjør det fortsatt ikke greit å fysisk avstraffe en unge. Og det gjør det iKKE greit å si at dette er greit!

Om din 7 åring kom hjem å sa at hun hadde blitt dynka av snø av læreren, og læreren sier det var fordi hun terget så fælt, hadde det vært greit?? [8|]

For det første, dette var ingen avstraffelse...
Å litt forskjell på en lærer å en mamma kansje?? Hadde reagert på om læreren hadde gitt barnet mitt ett kyss på kinnet å gått å holdt det i hånden å, men ingen som ser rart på en mamma som gir barnet sitt ett kyss eller holder det i hånden.... Altså, greit læreren hoder i hånden til en elev på tur og etc.... Men sånn generelt... Eller hadde lakt seg sammen med barnet!! Ingen som ser rart på en mamma som ligger sammen med barnet heller. FORSKJELL på en lærer og forelder...''

Samma med en 1 klassing å 7 klassing. Hadde det vært en bekjent hadde jeg ikke sakt noe på det. Forkjell på mobbing å morro. Prøv å se forskjellen her da!!!!!!!!!!!!!!!!

Spurte han om han ble redd av att han fikk snø i ansiktet, NEI. Og ler selv av det...
Heldigvis så synger han å er gla enda,å tør faktisk enda å komme til mamman sin[:D]

Må si de kjenner mamman sin da.. Det var ikke snakk om å GNI snøen skikkelig inn heller[:D] Det var gjort på skøy..[8D] Så jeg hadde kunnet snøbaske han igjenn om vi evt er ute å leker i snøen jeg altså. Bare på morro. Eldstemannen kommer hjem hver dag og forteller han er blitt snøbasket, ikke i sorg eller sinne,men han synes det er morro. Begge guttene går å trør ansiktet selv i snøren når de leker seg, og blir heldivis ikke redd av å snøbaske seg selv heller. Hadde jeg trodd han hadde bltt redd av det jeg gjorde, så hadde jeg ikke kunnet funnet på noe slikt. Men jeg kjenner sønnen min[;)]
Og det er ikke noe jeg kommer til å gjøre igjenn. Var engangstilfelle, gjort på spøk
Ja er lei av trassen hans som noen skrev. Men dette var ikke det utløsende, men det att han tester meg hele tiden... Lo jo alle sammen, å han sa jeg turte ikke, å lo att jo da det gjør jeg. Så han visste vell egentlig att akkurat det kom til å skje.. Mamma snøbaske han liksom, tror han syntes det var noe han ikke kunne gå glipp av. Heldigvis sover han fremdeles godt om natten!!!!!!!!!!!

ORIGINAL: babyto

ORIGINAL: Strekkoden!

Sign!
Bare litt overdramatisering på gang ? [8D]
Hadde mora vært sint å peisa snø i ansiktet på ungen å ungen ble redd hadde jeg å syntes det var fælt. Men ungen ler av det. Og mor var ikke sint i "gjerningsøyblikket". Synes det er ganske viktig at det lå humor i det. Men noen har kanskje en litt "lettere" tone med barna sine enn andre.

LIKER[;)]

folk er kjappe til å dømme her inne, hehe
jeg tror ikke sønnen din hadde vondt av det
[:)]

ORIGINAL: MammaOkt

Det synes jeg var både galt og stygt gjort.

Hvilket forbilde er du for sønnen din når du gjennomfører en slik trussel? Hvordan hadde du reagert om han hadde gjort det samme med et annet barn, og han hadde begrunnet det med at han ga barnet en advarsel først? Skulle du sagt at han har ikke lov, men det har du fordi du er moren hans. Tviler på at du hadde syntes det hadde vært ok å bli irettesatt slik av noen andre - og iallfall ikke av en person som du var helt og holdent avhengig av, en omsorgs - og tillitsperson.
Du får bare synes at jeg overdriver og blåser det opp, og rettferiggjøre deg ved å si at du ikke gjort det i fullt sinne - jeg synes likevel at det er maktmisbruk.

Jeg har fått opplevd min del av trass og utfordringer, så jeg har forståelse for at begeret kan renne over og at en i irritasjon og frustrajson gjør og sier ting en angrer på.
Men for meg virker dette mer som som en maktdemonstrasjon fra din side, planlagt og gjennomført for å ikke la gutten din "vinne", og for å vise hvem som er sjef.

Klart må enhver få mene hva man vil. Men dette var ikke maktdemonstrasjon for å vise hvem som er sjefen. Må kansje heller desverre si att den kampen føler jeg att jeg har tapt for 9 år siden[:D] Mine tre barn kommer forran alt her i verden,og hadde ikke ville gjort noe de ikke hadde tålt. Å jeg må å si jeg taper veldig ofte. Ikke føler jeg det er serlig viktig å vinne hver kamp heller. Som jeg sier til mannen, noen ganger må barnet få vinne en kamp å,for ikke å miste troen på seg selv. Å vis att de bestemmer faktisk noe å. Men selvsakt må man finne en balanse her. Er ikke noe robot mor som holder hver jævla ting jeg sier.
Nei, her i huset får ungene bestemme ganske så mye. Vet faktisk hvordan man behandler barna, å hvor grensene går. Det var ett engangstilfelle. Samma spøken er ikke like morro to ganger[8D]

Forskjellen på en lærer og en mamma er vel strengt tatt at du er et enda større forbilde enn læreren da...

Jo klart, skjønner det[;)] Men stort sett så er jeg en grei mamma[8D]

Back
Topp