ORIGINAL: Babyfacepsycho
Jeg vil påstå galt.
Hadde aldri gjort noe sånt. Er andre metoder enn fysiske måter og løse hylende barn i bilen på.
Hvis største her holder på som en gal i bilen så stopper jeg og spør om hun heller skulle foredra og gå hjem, det vil hun jo ikke så da forklarer jeg at hvis vi jeg skal kunne konsentrere meg om og kjøre, sånn at vi ikke kjører av veien så må hun ta det rolig i bilen. Det fungerer helt fint. Men så har hun vært med og truffet på elgen da, så hun vet jo at det kan skje ting når man kjører bil så kan jo være derfor hun er så forståelsesfull på det. [:)]
Men fysisk straff ser jeg ikke vitsen med, for barnet kan nok ha sett på det som mye er alvorlig en det du selv gjorde.
Hadde aldri latt ungen min få stå att en plass, kjørt noen meter, for å skremme. Det kalles å forlate ungen sin. Og kan sette igang andre angstrelaterte minner. Tomme trusler å bare stoppe får så å kjøre igjenn. Har sakt d før å, att tier du ikke stil,får du gå hjem,men liten hensikt. Stopper bilen å sier jeg kjører ikke før det er blitt stil i stede når jeg er sur. Vil ikke si til ungen min att de må tie så mamma får konsentrere som om å kjøre for ellers kan det gå galt. La oss si en dag ulykken er ute da.... Hva tror dere barnet sitter igjenn med av følelser da?? åy, jeg bråkte så mamma kjørte utom å e livstruende skadd. Da kan man snakke om knekk på selvtiliten å ett ødelakt barn pga feilvalgte ord da....... For å sette det litt på spissen...
Dette var gjort i humor. Var ikke sint eller noe. Å han har en eldre storebror, så han tåler å få snø i ansiktet.
Det jeg gjorde var helt harmløst,og ingen form for barnemisshandling eller noe. Han sitter ikke igjenn med noen vonde minner etter dette. Lo når han fortalte det til storebroren, å klarer å se det komiske i det. Han ble selvsakt paff når jeg gjorde det, men gikk fort over[:)]
ORIGINAL: Refleksheks
ORIGINAL: Zera
ORIGINAL: Refleksheks
ORIGINAL: stolt mamma 2008
kan ikke folk se litt humoren i dette eller?
greit nok,jeg klarer ikke å få snø eller vann i ansiktet selv,da får jeg panikk..men med det rett og galt,å vise barna at man mener alvor..må man jo klare å se i dette?
[8|]
Så når man i en ekstremtilstand av søvnmangel - kan finne på å si til babyen som holder det gående i timesvis "Arrrh, hvis du ikke sovner nå - så hiver jeg deg ut vinduet..." - Alt en sier må følges opp, hvis ikke taper en ansikt hos barna?
skal du samenligne en baby med en 5 åring i trass??[8|]
Det går ikke ann å sammenlignes en gang....
Jeg har sagt mye i fortvilelelse når Tuva gråt mye, men ikke gjort noe mer en snakket.
Men når jeg står ovenfor en 4-5 +++ unge i trass, så sier jeg at jeg kommer til å gjøre noe, så gjør jeg det...
Nei, det var et tåpelig eksempel. Det var satt på spissen..
Ja - da er vi forskjellige der.
I møte med voksne mennesker - så får jeg raskt mye mer respekt for de som kan innrømme at det de sa var vel overilt - enn de som står på sitt til the bitter end. (Hvis man ønsker - så kan dette overføres til barn og voksne)
Hender seg å jeg sier ting jeg ikke mener, å da sier jeg att mamma ble litt sint, mente ikke det jeg sa... Og da er det liksom greit da[8D]
Er ikke ett monsterbitch som står hardnakket på det jeg sier, så langt i fra kan jeg være meget dårlig på å være konsekvent. Er egentlig alt for snill. Men har funnet ut som 3 barnsmor så MÅ man være mer konsekvent.. Som f.eks han på snart 9 ville ikke ha noe på brødskiven på skolen en dag.. Ingen ting han likte i kjøleskapet(det var fult av pålegg)hadde diskutert i ett kvarter med han,men det var ikke noe han likte.Alt jeg tok frem var feil.. Endte med att jeg smurte på to skiver med smør på til han å sendte med han på skolen... De må liksom selv stå litt for det de sier... Siden har han skjønt att vil han ha pålegg må han si hva han vil ha...
Har ledd litt over flere komentarer her. Litt vittige å se. Føler meg ikke som noen slem mamma for att gutten fikk litt snø i ansiktet. Var ikke akkurat noe jeg gnidde langt inn i munn å nese. [8D] Ikke kan JEG se det var den store barnemisshandlingen i det heller. Lo egentlig litt godt av det selv etterpå jeg da. Å han ble egentlig litt sint da[8D]
Men deilig å se mange har så snille behagelige barn som aldri trenger tilsnakk da[;)]Som skjønner alt fra navlestrengen ble kuttet.. [:D]