Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønner godt frustrasjonen din! Eg hadde ikkje visst noko dersom eg ikkje hadde hatt svd før og allerede har måleutstyr. Kanskje du kan spørre lege etter resept på måleapparat og det som trengs? Sjølv om du et sunt kan det vere kroppen din reagerer på brød, pasta, ris osv.Synes altså det er såå frustrerende for jeg har ikke fått beskjed om å passe på noe.. og skal jeg passe på så må jeg jo få veiledning tenker jeg - for det er ikke som at jeg spiser masse masse usunt heller..
Det hørtes veldig rart ut! Alt over 9 på to-timers måling er jo svd... trur eg ville snakka med legen igjen!Hadde 3.2 fastende og etter 2 timer 10.3 og fikk beskjed om at jeg ikke hadde svangerskaps diabetes.
Venter på brevet så tar det opp med jordmor daDet hørtes veldig rart ut! Alt over 9 på to-timers måling er jo svd... trur eg ville snakka med legen igjen!
Skjønner godt frustrasjonen din! Eg hadde ikkje visst noko dersom eg ikkje hadde hatt svd før og allerede har måleutstyr. Kanskje du kan spørre lege etter resept på måleapparat og det som trengs? Sjølv om du et sunt kan det vere kroppen din reagerer på brød, pasta, ris osv.
Så bra då har du nok kontroll! Eg følges ikkje opp frå helsevesen, kun eget initiativ. Fekk berre beskjed av legen å vere litt obs.Var til jordmor idag og hun leste retningslinjene og der står det at det ikke trengs videre oppfølging heldigvis mulig du følges litt ekstra opp siden hadde det sist?
hun ba meg være litt forsiktig med noen matvarer og ga meg noen råd... men ser ut ifra kostholdstips til de med svangerskapsdiabetes at jeg spiser ganske så innafor rådene fra før - prøve å begrense godteri til helgene og få i meg litt mer frukt og grønt
Så bra då har du nok kontroll! Eg følges ikkje opp frå helsevesen, kun eget initiativ. Fekk berre beskjed av legen å vere litt obs.
Matvarer med kveitemjøl og halvfabrikat prøver eg å redusere, men ser at eg tåler litt av det. Eg husker dessverre ikkje alt frå sist, men går etter lavest mulig karboinnhold. Et stort sett knekkebrød istedenfor brød f.eks, reint kjøt og grønnsaker til middag. Søk på lev med diabetes, der finn du nyttig info. Blir forvirra av eget blodsukker, så eg veit ikkje om eg er den rette til å gje råd Etter middag og kake på søndag målte eg 6,1.kan jeg spørre hva du er mest obs på? Jeg prøver å begrense sukker/karbohydrater, men vet liksom ikke hva som regnes som «mye» i matvarer.. tenker ikke godteri da - det skjønner jeg er mye sikker i men sånn f.eks ferdige sauser og annen halvfabrikata..
jeg har jo ikke svangerskapsdiabetes så må jo ikke leve slavisk heller
Hei!
Nylig vært og tatt test, fikk som svar 7,9 noe som er litt høyt. Andre som har fått det resultatet? Er det svangerskapsdiabetes? Og hvordan oppfølging får man?
Men jordmor var veldig tydelig på at diabetes har jeg ikke.. så skal jo ikke leve som om jeg har det heller.. nivået litt er jo ikke engang høyt nok til at de har flere glukosetester heller...Matvarer med kveitemjøl og halvfabrikat prøver eg å redusere, men ser at eg tåler litt av det. Eg husker dessverre ikkje alt frå sist, men går etter lavest mulig karboinnhold. Et stort sett knekkebrød istedenfor brød f.eks, reint kjøt og grønnsaker til middag. Søk på lev med diabetes, der finn du nyttig info. Blir forvirra av eget blodsukker, så eg veit ikkje om eg er den rette til å gje råd Etter middag og kake på søndag målte eg 6,1.