Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Må det ikke være over 9 for at det et svangerskapsdiabetes?! Mener jeg har hørt det .. fin kommunejordmor vil få svaret å da gå gjennom om det skulle være noe ekstra du trenger å ta hensyn til fremover.Hei!
Nylig vært og tatt test, fikk som svar 7,9 noe som er litt høyt. Andre som har fått det resultatet? Er det svangerskapsdiabetes? Og hvordan oppfølging får man?
Oi, burde sett på det før jeg skrev langt svar.Må det ikke være over 9 for at det et svangerskapsdiabetes?! Mener jeg har hørt det .. fin kommunejordmor vil få svaret å da gå gjennom om det skulle være noe ekstra du trenger å ta hensyn til fremover.
sniker
her ser du helsedirektoratets flytskjema ift svangerskapsdiabetes https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/svangerskapsdiabetes/dokumenter-svangerskapsdiabetes/Oversiktsalgoritme svangerskapsdiabetes.pdf/_/attachment/inline/46c25cdb-8f70-4a35-ae19-5512cc35c6b5:e29810371c92d81c41fbc5456a54f1d0d19eb116/Oversiktsalgoritme svangerskapsdiabetes.pdf
Ser sånn utvil dette si at jeg med 8,4 ikke skal tenke noe på dette?
Hadde 5,0 fastende og 5,9 etter to timer. Legen kommer til å følge litt ekstra med på prøver framover siden den fastende verdien nærmet seg terskelverdien. Føles trygt!
Jeg fikk ikke vite resultatene.. De skulle ringe hvis det var noe unormalt...!
Synes altså det er såå frustrerende for jeg har ikke fått beskjed om å passe på noe.. og skal jeg passe på så må jeg jo få veiledning tenker jeg - for det er ikke som at jeg spiser masse masse usunt heller..Eg fekk 8 på to-timers målinga og fekk beskjed av legen å vere litt obs. Det er eg også...hadde svd forrige svangerskap og har derfor passa kostholdet. Så det kan jo vere greit å passe seg litt for sukker/karbohydrater slik at ein kanskje unngår å få det