RemaFrue og RemaFrøet

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Ja, tenkte det var på tide å lage seg en dagbok etterhvert. Så her er jeg og prøver. Har en på oktober også

10+4 idag i følge mens termin.
Jeg har slitt mye med kvalme tidligere, men nå er det mer ubehag i mage, stikkinger og smerter. Har tatt det opp med lege tidligere og ble sykemeldt då for de trodde det kunne være en begynnende MA, har ikke blødd noe siden den gangen og det er vell nå godt 1mnd siden ca. Skal på første ordinære time hos lege nå på onsdag, så er jo litt spent på hva som blir sagt osv, tenker å ta opp dette med de smertene i magen også da jeg blir veldig bekymret for at noe skal være gale med det lille RemaFrøet mitt.

Vurderer TUL, men tørr ikke helt det heller [emoji23] regner med jeg blir satt tilbake når jeg skal på UL, så venter lengst mulig så jeg ikke blir så "skuffet" [emoji12]
 
Last edited:
11+0

Idag har vært en dag med varierende form. Begynte dagen med at jeg sto hvertfall 20min på badet før jeg skulle gå å brakk meg, forferdelig greie, å hvertfall når det ikke kommer noe heller. Kjørte på jobb og spiste frokost i bilen, formen steg og jeg tenkte "jadda, blir en fin dag likevel"... mhm.. var på jobb i 1,5t så kom kvalmen igjen, mageknipen meldte sin ankomst og jeg er sikker på at blodtrykket hoppet opp å ned for jeg var svimmel, ikke svimmel, svimmel og sånn fortsatt resten av dagen. Jeg jobbet litt på melkekjølen, eneste plassen i butikken hvor kvalmen tydeligvis roer seg, det var så deilig å være og jobbe der inne de 50min jeg bruker på det. Kom jeg og ble skikkelig svimmel og mageknipet tok seg opp sånn at jeg måtte gå å legge meg, klarte ikke stå på kjøkkenet å lage middag engang :-(

Ellers så fikk jeg melding på HELFO idag tidlig med time til OUL [emoji7] fått tildelt time 27.04, og jeg gleder meg veldig masse, en positiv greie på en ellers dårlig dag. Syns de var veldig kjappe då, var hos legen i går, henvisning ble sendt og fikk svar tildelt time idag tidlig [emoji16]
Meldte meg også opp hos jordmor i går og fikk første time 21.03(12+6), tror det skal bli godt å få komme dit å snakke med hun, lufte tanker og bekymringer og forhåpentligvis få noe gode råd og noen betryggende ord. Legene var så fryktelig vanskelige når jeg var der i går, var uaktuelt at jeg fikk komme inn 21.03(12+6) å ta blodprøvene, måtte komme tidligst 22.03(13+0) for jeg måtte være passert uke 12... var ikke det sykt strengt? Veldig skuffet over hvor lite følsom og hvor hensynsløs hun legen var.. håper at neste gang jeg skal inn at min egen lege er tilbake fra sykemeldingen sin, for jeg hadde ingen god opplevelse der i går. Til og med sambo reagerte :-(
Tenkte å avslutte innleggene for hver uke som går med en liten liste, og etterhvert også magebilder [emoji16]

Termin: 30.09(mens termin)
På vei: 11+0
Igjen: altfor lenge
Kjønn: får forhåpentligvis vite det på OUL 27.04, vist vi klarer å vente så lenge [emoji12]
Aktivitet: litt tidlig for det enda vell
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: 1,5kg foreløpig
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på
Strekkmerker: ingen
Plager: kvalmen og mageknipet + litt smerte bak ved halebeinet når jeg bøyer meg ned go skal opp igjen
Innkjøp: ingenting, har bare kjøpt noen garn for kommende mormor som er helt vill på strikkingen
Oppegående: veldig
Matkikk: gule epler
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: 21.03(jordmor) og 22.03(legekontor for blodprøver)
 
11+2

Jeg var så glad når jeg sto opp idag, jeg følte meg både uthvilt og i knall form. Kjørte til jobb med full konsert over anlegget, begynte på jobb med stort pågangsmot og tenkte at dette, dette blir den beste dagen på lenge... der tok jeg skammelig feil.
Spiste frokost nistepakken min, som jeg har begynt å ha med på jobb da jeg ikke er så fan av å spise tidlig om morgenen, og ante fred og ingen fare. Jobbet på videre og koste meg egentlig helt frem til jeg kjente jeg begynte å bli sulten igjen, derfra og til nå, har vært et mareritt. Jeg ble sulten igjen leeeenge før det passet seg med lunsj(har litt som måå gjøres før jeg spiser), jeg ble dårligere og dårligere hele tiden og effektiviteten sa bom stopp. Ikke hjalp det på at folk handlet som om vi skulle stenge ned noen dager nå heller, for da må jeg begynne på oppgavene mine, løpe å åpne en kasse, løpe tilbake å fortsette, åpne en kasse osv, har lurt hele dagen på om det er noe spesielt som skjer.
Kl ble 12.00 og endelig var det lunsj tid, å Gud som jeg gledet meg, løp ut i butikken og kjøpte akkurat det jeg ville ha der og då, favoritt varmretten min[emoji7] begynte å spise og jeg virkelig nøt det, 5min inn i maten ble jeg så skammelig kvalm at jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre, jeg satt der å brakk meg, tårene trillet og hele verden bare krasjet(takk til hormonene). Jeg var så dårlig at jeg på ett tidspunkt, lå på gulvet inne på doen for jeg var redd jeg ikke skulle rekke ut der om jeg måtte spy. Resten av dagen bare forsvant og jeg klarer ikke helt å sette sammen alt etter det og frem til jeg kom hjem. Når jeg kom hjem la jeg meg på sofaen 5 minutter og følte meg som en ny person når jeg reiste meg. Var da blitt så trøtt at jeg måtte ha en kvil.
Nå har jeg nettopp våknet fra min 1,5 timers kvil og er i kjempe form(foreløpig) og jeg skal nå sette på noen klær til vakse før jeg begynner på kveldens mat. Hjemme laget pizza, men hjemmelaget bunn. Jeg er så glad i min egen hjemmelagde pizza at jeg blir litt flau når jeg snakker om det til andre [emoji23]
Gleder meg vilt til å komme til jordmor 21.03 å få snakket litt med henne om fryktene mine. Kjenner veldig på de når jeg ligger i sengen sånn som nå og bare får tenke.
Drømte forresten i natt også at det blir jente, rart, for jeg tror jo selv det blir gutt, men har de siste 3 nettene drømt at det blir jente. Gleder meg sånn til OUL å skulle få vite hvem som skjuler seg i magen [emoji173]️
 
Hørtes ut som en tøff dag! Godt du fikk hvilt ut når du kom hjem. Utrolig kjedelig når du tror formen endelig er på bedringens vei før du innser at det ikke stemmer en plass. Jeg må si jeg ble nysgjerrig på den pizzaen din. Hva har du på den? :)
 
Huff, godt formen er bedre nå. Høres ut som det hadde vært en idè å redusere stillingen litt....
Nysgjerrig på den pizzaen
 
Hørtes ut som en tøff dag! Godt du fikk hvilt ut når du kom hjem. Utrolig kjedelig når du tror formen endelig er på bedringens vei før du innser at det ikke stemmer en plass. Jeg må si jeg ble nysgjerrig på den pizzaen din. Hva har du på den? :)
Ja, fryktelig kjedelig, tidligere har jeg hvertfall vært så heldig at jeg har blitt dårlig på slutten av arbeidsdagen, typ når det er en times tid igjen, nå begynte det jo leeenge før [emoji30] egentlig ikke noe spesielt jeg har på den, steiker kjøttdeig med hvitløk, litt salt og litt pepper og oregano. Så heller jeg er glass med dolmio saus over(ekstra hvitløk) og lar det koke opp litt sånn at litt av væsken fordamper. Har det på bunnen, har på skinke terninger, mais og ost også steiker jeg den [emoji23] første gang jeg lagde den til mannen kunne han ikke forstå hva som var så spesielt med den pizzaen, helt til han smakte, då va han frelst. Skjønner heller ikke hva det er som gjør den så god [emoji23] jeg liker forresten også å ha litt rømme på toppen når jeg skal spise den, med litt grillkrydder og squash skiver(ikke varmet)på [emoji7]
 
Huff, godt formen er bedre nå. Høres ut som det hadde vært en idè å redusere stillingen litt....
Nysgjerrig på den pizzaen

Ja, må gjerne det etterhvert. Jeg jobber jo i mat butikk så er jo egentlig lett nok å kunne tilrettelegge, med tanke på alle de forskjellige tingene jeg kan gjøre. Har hatt det fint på jobb frem til i går, da jeg tidligere bare har blitt dårlig helt på slutten av dagen, men i går begynte det så tidlig. Heldigvis så kan jeg vanligvis regulere det litt selv, men i går var det ikke sjans da jeg hadde alt ansvaret med to vikarer og ikke kunne overlate de alene på gulvet med varer mens jeg satt i kassen. Håper å kunne jobbe fult så lenge som mulig hvertfall, og når kroppen sier stopp må jeg nesten respektere det [emoji33] krysse fingrene for en bedre uke neste uke [emoji16]
Pizzaen skrev jeg lett om i svaret rett over, ikke noe spesielt med den som jeg syns egentlig, tror i utgangspunktet jeg er så glad i den pga bunnen, for der har jeg både oregano og timian i, syns det gir en ekstra god smak på den [emoji7]
 
Ja, fryktelig kjedelig, tidligere har jeg hvertfall vært så heldig at jeg har blitt dårlig på slutten av arbeidsdagen, typ når det er en times tid igjen, nå begynte det jo leeenge før [emoji30] egentlig ikke noe spesielt jeg har på den, steiker kjøttdeig med hvitløk, litt salt og litt pepper og oregano. Så heller jeg er glass med dolmio saus over(ekstra hvitløk) og lar det koke opp litt sånn at litt av væsken fordamper. Har det på bunnen, har på skinke terninger, mais og ost også steiker jeg den [emoji23] første gang jeg lagde den til mannen kunne han ikke forstå hva som var så spesielt med den pizzaen, helt til han smakte, då va han frelst. Skjønner heller ikke hva det er som gjør den så god [emoji23] jeg liker forresten også å ha litt rømme på toppen når jeg skal spise den, med litt grillkrydder og squash skiver(ikke varmet)på [emoji7]

Får håpe på en bedre uke til uka! Hvis ikke får du snakke med sjefen om mulighetene for litt tilrettelegging kanskje:) hørtes god ut den pizzaen..er jo spesielt godt når det er hjemmelaget bunn :)
 
Hørtes godt ut. Ikke minst med litt krydder i bunnen også
 
Får håpe på en bedre uke til uka! Hvis ikke får du snakke med sjefen om mulighetene for litt tilrettelegging kanskje:) hørtes god ut den pizzaen..er jo spesielt godt når det er hjemmelaget bunn :)

Satser på det blir bedre, foreløpig er jeg bedre idag, har kunnet spise uten å blir dårlig hvertfall[emoji16]
 
Hørtes godt ut. Ikke minst med litt krydder i bunnen også

Ja, tror det er mye det som gjør det. Jeg er jo også sånn pizzabunn/skorpe elsker,når andre folk begynner å bli mett skipper de skorpen, når jeg begynner å bli mett skipper jeg resten [emoji23]
 
Ja, tror det er mye det som gjør det. Jeg er jo også sånn pizzabunn/skorpe elsker,når andre folk begynner å bli mett skipper de skorpen, når jeg begynner å bli mett skipper jeg resten [emoji23]

Haha! Jeg er så «barnslig» at jeg pleier å la skorpene ligge fordi jeg skal orke mest mulig av resten av pizzaen :hilarious:
 
Då er jeg back. Har ikke villet skrive noe her inne de siste ukene da jeg rett og slett har vært litt nedfor, har ikke følt meg gravid og egentlig vært litt stresset for hele greien. Jeg og sambo ble enige om at vi skulle bestille doppler, den ankommer idag også tester vi den litt, lete etter hjerte lyd og forhåpentlig vis finner vi den slik at jeg får roet meg 10-12 hakk [emoji12] vist ikke så kommer vi til å bestille UL neste uke, min mor har sagt at hun kan betale halvparten bare for hun vil at jeg skal være så trygg som mulig gjennom hele svangerskapet [emoji173]️ håper vi finner hjertelyd ikveld og at vi slipper å bruke pengene på UL [emoji5]
Ellers har jeg veldig fint, ingen kvalme eller noe, bare monster trøtt [emoji23] hver morgen når jeg står opp skulle man tro jeg bare har sovet 1 t om natten.


Termin: 30.09(mens termin)
På vei: 15+1
Igjen: altfor lenge
Kjønn: får forhåpentligvis vite det på OUL 27.04, vist vi klarer å vente så lenge [emoji12]
Aktivitet: nei
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: -0,5kg, gikk opp i starten, har nå gått ned igjen
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på
Strekkmerker: ingen
Plager: litt smerte bak ved halebeinet når jeg bøyer meg ned og skal opp igjen, samt at jeg er ekstremt trøtt og sliten hele tiden.
Innkjøp: ingenting, har bare kjøpt noen garn for kommende mormor som er helt vill på strikkingen
Oppegående: veldig
Matkikk: skive med baconost
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: 27.04(OUL)

Image1523007569.250267.jpg
 
Hvordan har det gått i kveld?:)
 
Hvordan har det gått i kveld?:)

Det gikk fint, vi måtte leite en del før vi fant den, men når vi først fant den var det lett å finne igjen etterpå [emoji16] veldig betryggende for en som har vært så redd [emoji23][emoji173]️
 
Det gikk fint, vi måtte leite en del før vi fant den, men når vi først fant den var det lett å finne igjen etterpå [emoji16] veldig betryggende for en som har vært så redd [emoji23][emoji173]️

Så bra dere fant hjertelyden! Veldig betryggende for mammahjerte:) nå kan du senke skuldrene :)
 
Så bra dere fant hjertelyden! Veldig betryggende for mammahjerte:) nå kan du senke skuldrene :)

Ja, nå skal skuldrene senkes. Vil og tro det er veldig betryggende for meg selv å vite at jeg bare kan flekke om genseren å leite om jeg skulle bli usikker [emoji7] nå gleder jeg meg stort til OUL om 20 dager [emoji173]️
 
Deilig lyd den hjertelyden altså. og godt når man er stressa og bekymret. Den svosjingen og liknende lyder du hører er bevegelser
 
Deilig lyd den hjertelyden altså. og godt når man er stressa og bekymret. Den svosjingen og liknende lyder du hører er bevegelser

Det viste jeg ikke, var mye bråk nede i magen, hørtes noen ganger ut som gjennomtrekk [emoji23] konkluderte egentlig bare med at jeg hadde luft i magen. Har ikke funnet hjertelyden siden den dagen, så mini stresset nå og altså, men ikke i nærheten av det jeg var før vi fikk høre
 
Back
Topp