21+0
Ja, da var enda en uke forbi, føler tiden flyr avgårde. Når jeg var på OUL 17+5 føltes det som en evig het frem til at jeg var halvveis og endå lenger til at jeg skulle komme til 23+0, nå er jeg over halvveis og bare 14dager unna første del mål på veien videre.
Endelig var det min tur til å kjenne bevegelse(tror jeg hvertfall), det gjorde jeg for nøyaktig en uke siden. Jeg har jo morkaken plassert forran, og kjente det kun når jeg låg på magen, også var det bare små dult som jeg først tenkte kunne være luft eller en slags leamus i magen. Jeg prøvde å snu meg både på siden og ryggen, da forsvant det, og i det jeg lå meg på magen igjen begynte jeg å kjenne små dult. Utrolig herlig følelse! [emoji173]️ I dagene etter har det blitt mer og mer, plutselig kjente jeg det når jeg lå på ryggen, så når jeg satt og kjørte bil, nå kjenner jeg det til og med når jeg står og går rundt.
Denne uken har vært sykt stressende på jobb, er jo alltid kaos opp mot 17.mai og pinsen, og når vi da får de to dagene sammen sånn så blir det bare kaos.
16.mai sier jo seg selv at er kaotisk! Dagen før dagen og stort sett alle, og da mener jeg ALLE skal handle inn til den 17. Både privatpersoner, skoler og barnehager storhandler denne dagen for å være sikkert. Vi har vært mellom 2 og 4 ekstra HVER vakt på jobb, ikke hver dag, men hver vakt som er 7-15(tidlig) og 15-23(sein), og likevel har vi løpt rundt som noen idioter for å få alt til å gå rundt.
Pinseaften er ikke noe mindre kaotisk, og selv om vi stenger kl 16, så er set kaos fra vi åpner til vi stenger. Jeg pleier å si at det er den værste lørdagen å jobbe i året, fordi folk handler som om vi skulle stenge ned i en uke, og ikke bare en og en halv ekstra dag. Mange av de samme folkene som var inne 16.mai var innom i går også, og dere må ikke tro det var for de hadde glemt noe, for nå var det bare ny hamstring for å være sikker på at de ikke skulle gå tom for mat i løpet av lørdag ettermiddag, søndag og mandag.. Selv om vi henger opp skilter rundt i butikken flere uker i forveien og det er sånn i pinsen hvert år, så er det fortsatt 70-80% av kundene som IKKE har fått med seg at vi stenger kl 16. Det kommer folk og prøver å presse seg inn når vi står i døren kl 16 og sier at vi er stengt, og at vi bare holder på å tømme butikken. Det kommer til og med folk lenge etterpå for å se om de rakk det. I fjor gikk jeg fra butikken i 18 tiden, enda vi liksom stengte kl 16, for siste kunden var ikke ute av butikken før nærmere 17. Butikken så rett og slett bombet ut og jeg følte nesten jeg måtte rydde før jeg gikk, så vi ikke kom og åpnet en butikk på tirsdagen som så ut som en bombe hadde gått av de. Rett over kl 18 låste jeg butikken og satte meg i bilen for å kjøre hjem, i det jeg svinger rundt bygget ser jeg ikke mindre en 6 biler som står på parkeringen og rundt 10stk som sto foran inngangsdøren og klødde seg i hode, altså jeg mener, SERIØST LIKSOM?! [emoji23][emoji849]
Idag at jeg stort sett bare lagt i sengen og hvilt, jeg har vært så utrolig sliten hver dag etter jobb, men ikke fått muligheten til å egentlig roe ned å slappe av, så dette har vært min chille dag. Jeg har utsatt dagens gjøremål til i morgen, for sent i går kveld kom jeg jo på at jeg faktisk har fri i morgen også, og at det slettes ikke var noe vits i å stresse med å klippe plenen og vaske alle klær idag [emoji1376][emoji173]️
Uten om at jeg har vært så trøtt og sliten denne uken, så begynte jeg å få litt halsbrann mandag kveld, den har kommet og gått litt noen av dagene, men vært utrolig aggressiv når den først har vært der. Håper egentlig bare det er noe jeg har spist og at dette ikke er noe som fortsetter igjennom sv.skapet.
Nå ligger jeg godt tilrette i sengen med fødeavdelingen på iPaden og koser meg med å skrive dette innlegget, vet ikke hvorfor det er så kos, men jeg er jo veldig glad i å skrive og uttrykke meg, får liksom litt roen av det [emoji16]
Over og ut for denne gang [emoji1327]
Termin: 3. Oktober
På vei: 21+0
Igjen: rett under 20uker, 136 dager[emoji7]
Kjønn: de sa jente på OUL, så frem til 3D ultralyd så holder vi oss til hva som ble sagt på OUL
Aktivitet: begynte smått å kjenne litt forrige søndag(20+0) når jeg låg på magen, kjenner bare mer og mer, nå både når jeg ligger på rygg, siden, sitter, står og går. Venter på utvendig nå så sambo får ta del i det [emoji173]️
Navn: ikke vært oppe til diskusjon endå
Vektøkning: 6kg opp
Barnerom: det har vi ikke tenkt på da hun nok bli liggende på vårt rom en stund
Strekkmerker: nei
Plager: denne uken har jeg slitt mye med halsbrann, eller ikke mye, men det hat kommet og gått endel
Innkjøp: utstyr til å lage babynest(ferdig), dyne, pute og ett sengesett
Oppegående: fortsatt veldig oppegående
Matkikk: avokado
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig er det 13.06 hos jordmor og glukosebelastning skal gjennomføres 28.06 på legekontoret
Magen 21+0, tatt på kvelden. Endelig begynner den å komme litt [emoji173]️