RemaFrue og RemaFrøet

Babynestet ble jo dritbra!!!! :)
 
Gratulerer med 19 uker
Flott babynest altså!
 
Det burde du!
 
20+0

Da er jeg 20 fullgåtte uke og er nå inne i min 21. Svangerskapsuke, det er helt sykt å tenke på. Om få dager er jeg halvveis til målet, da er det like langt frem som det et tilbake [emoji7] og det er "bare" tre uker til jeg når overlevelses grensen [emoji16]
Dette uken har gått utrolig fort, jeg har hatt lite plager utenom mitt ellers så trøtte og slitne meg. Hadde litt tull på fredag da jeg fikk litt vondt nedover i ryggen når jeg trakk pusten.
Det har vært en super stressende uke på jobb, med masse varer og kunder som har handlet pga en fri dag. Jeg har gått ca 17.000-19.000 skritt hver arbeids dag denne uken, og virkelig bare slappet av etter jobb og de dagene jeg har hatt fri(uten om idag).
Torsdag var jeg ute å spise litt med noen venninner, samt at vi var en tur å spilte bowling [emoji5] veldig deilig å vite at jeg fortsatt har mine nærmeste ved min side og at de ikke svikter meg selv om alt nå forandrer seg. Vet det er mange som opplever det, og jeg har selv merket at enkelte venner har trekt seg vekk og at det er mindre kontakt.
I dag har jeg ryddet bilen, vasket både innvendig og utvendig, polert hele bilen og byttet til sommer dekk [emoji7] veldig deilig å bli ferdig med det, den skal jo også selges nå, så det blir jo litt vemodig. Min første bil jo, lille poloen min [emoji33] veldig fornøyd med den då, så eneste er at jeg nå skal ha en nyere model. Blir ikke noe større bil på meg då sambo alt har en Ford Mondeo som vi tenker å bruke som familie bil, stor plass i bagasjen til vogn og plass til alle 3 ungene bak [emoji16]
Satser på at den kommende uken blir like bra som denne [emoji1360]

Termin: 3. Oktober
På vei: 20+0
Igjen: litt over halvparten
Kjønn: de sa jente på OUL, så frem til 3D ultralyd så holder vi oss til hva som ble sagt på OUL
Aktivitet: har ikke kjent noe endå.
Navn: ikke vært oppe til diskusjon endå
Vektøkning: Ca 6kg
Barnerom: det har vi ikke tenkt på då hun nok blir liggende på vårt rom en stund
Strekkmerker: nei
Plager: fortsatt utrolig trøtt og sliten
Innkjøp: utstyr til å lage babynest (ferdig), dyne, pute og ett sengesett
Oppegående: veldig
Matkikk: fortsatt frukt, hadde en dag denne uken der jeg absolutt skulle ha ostepop... jeg liker jo ikke ostepop engang
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig er det 13.06 hos jordmor

IMG_4023.JPG
Magen idag 20+0(tatt kl 21.00)

IMG_3995.JPG
Mage torsdag 19+4 (tatt kl 15.30)
 
Gratulerer med 20 uker og nusselig babykul
 
21+0

Ja, da var enda en uke forbi, føler tiden flyr avgårde. Når jeg var på OUL 17+5 føltes det som en evig het frem til at jeg var halvveis og endå lenger til at jeg skulle komme til 23+0, nå er jeg over halvveis og bare 14dager unna første del mål på veien videre.
Endelig var det min tur til å kjenne bevegelse(tror jeg hvertfall), det gjorde jeg for nøyaktig en uke siden. Jeg har jo morkaken plassert forran, og kjente det kun når jeg låg på magen, også var det bare små dult som jeg først tenkte kunne være luft eller en slags leamus i magen. Jeg prøvde å snu meg både på siden og ryggen, da forsvant det, og i det jeg lå meg på magen igjen begynte jeg å kjenne små dult. Utrolig herlig følelse! [emoji173]️ I dagene etter har det blitt mer og mer, plutselig kjente jeg det når jeg lå på ryggen, så når jeg satt og kjørte bil, nå kjenner jeg det til og med når jeg står og går rundt.
Denne uken har vært sykt stressende på jobb, er jo alltid kaos opp mot 17.mai og pinsen, og når vi da får de to dagene sammen sånn så blir det bare kaos.
16.mai sier jo seg selv at er kaotisk! Dagen før dagen og stort sett alle, og da mener jeg ALLE skal handle inn til den 17. Både privatpersoner, skoler og barnehager storhandler denne dagen for å være sikkert. Vi har vært mellom 2 og 4 ekstra HVER vakt på jobb, ikke hver dag, men hver vakt som er 7-15(tidlig) og 15-23(sein), og likevel har vi løpt rundt som noen idioter for å få alt til å gå rundt.
Pinseaften er ikke noe mindre kaotisk, og selv om vi stenger kl 16, så er set kaos fra vi åpner til vi stenger. Jeg pleier å si at det er den værste lørdagen å jobbe i året, fordi folk handler som om vi skulle stenge ned i en uke, og ikke bare en og en halv ekstra dag. Mange av de samme folkene som var inne 16.mai var innom i går også, og dere må ikke tro det var for de hadde glemt noe, for nå var det bare ny hamstring for å være sikker på at de ikke skulle gå tom for mat i løpet av lørdag ettermiddag, søndag og mandag.. Selv om vi henger opp skilter rundt i butikken flere uker i forveien og det er sånn i pinsen hvert år, så er det fortsatt 70-80% av kundene som IKKE har fått med seg at vi stenger kl 16. Det kommer folk og prøver å presse seg inn når vi står i døren kl 16 og sier at vi er stengt, og at vi bare holder på å tømme butikken. Det kommer til og med folk lenge etterpå for å se om de rakk det. I fjor gikk jeg fra butikken i 18 tiden, enda vi liksom stengte kl 16, for siste kunden var ikke ute av butikken før nærmere 17. Butikken så rett og slett bombet ut og jeg følte nesten jeg måtte rydde før jeg gikk, så vi ikke kom og åpnet en butikk på tirsdagen som så ut som en bombe hadde gått av de. Rett over kl 18 låste jeg butikken og satte meg i bilen for å kjøre hjem, i det jeg svinger rundt bygget ser jeg ikke mindre en 6 biler som står på parkeringen og rundt 10stk som sto foran inngangsdøren og klødde seg i hode, altså jeg mener, SERIØST LIKSOM?! [emoji23][emoji849]
Idag at jeg stort sett bare lagt i sengen og hvilt, jeg har vært så utrolig sliten hver dag etter jobb, men ikke fått muligheten til å egentlig roe ned å slappe av, så dette har vært min chille dag. Jeg har utsatt dagens gjøremål til i morgen, for sent i går kveld kom jeg jo på at jeg faktisk har fri i morgen også, og at det slettes ikke var noe vits i å stresse med å klippe plenen og vaske alle klær idag [emoji1376][emoji173]️
Uten om at jeg har vært så trøtt og sliten denne uken, så begynte jeg å få litt halsbrann mandag kveld, den har kommet og gått litt noen av dagene, men vært utrolig aggressiv når den først har vært der. Håper egentlig bare det er noe jeg har spist og at dette ikke er noe som fortsetter igjennom sv.skapet.
Nå ligger jeg godt tilrette i sengen med fødeavdelingen på iPaden og koser meg med å skrive dette innlegget, vet ikke hvorfor det er så kos, men jeg er jo veldig glad i å skrive og uttrykke meg, får liksom litt roen av det [emoji16]
Over og ut for denne gang [emoji1327]‍♀️

Termin: 3. Oktober
På vei: 21+0
Igjen: rett under 20uker, 136 dager[emoji7]
Kjønn: de sa jente på OUL, så frem til 3D ultralyd så holder vi oss til hva som ble sagt på OUL
Aktivitet: begynte smått å kjenne litt forrige søndag(20+0) når jeg låg på magen, kjenner bare mer og mer, nå både når jeg ligger på rygg, siden, sitter, står og går. Venter på utvendig nå så sambo får ta del i det [emoji173]️
Navn: ikke vært oppe til diskusjon endå
Vektøkning: 6kg opp
Barnerom: det har vi ikke tenkt på da hun nok bli liggende på vårt rom en stund
Strekkmerker: nei
Plager: denne uken har jeg slitt mye med halsbrann, eller ikke mye, men det hat kommet og gått endel
Innkjøp: utstyr til å lage babynest(ferdig), dyne, pute og ett sengesett
Oppegående: fortsatt veldig oppegående
Matkikk: avokado
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig er det 13.06 hos jordmor og glukosebelastning skal gjennomføres 28.06 på legekontoret

IMG_4078.JPG
Magen 21+0, tatt på kvelden. Endelig begynner den å komme litt [emoji173]️

IMG_4082.jpg
 
Uuups, ble vist veldig langt dette her [emoji23]
 
Gratulerer med 21 uker
 
Ja, enda en uke er over og det er jeg så utrolig glad for. Jeg har slitt masse med kvalme og oppkast denne uken, som har gjort at jeg har fått i meg mindre mat en hva jeg skulle, det har resultert i -1kg på vekten denne uken.
Nå kjenner jeg spark regelmessig, og til noen Lunde samme tid hver dag. Vist jeg ligger helt i ro og følger meg på magen kan jeg også endelig begynne å se bevegelsene fra utsiden, satser på det ikke er lenge til sambo kan få kjenne de også [emoji173]️
Det har vært knall vær hele uken her i Bergen, igår toppet det seg med 29grader i skyggen, det var litt i varmeste laget for meg. Vi har brukt hele uken ute i hagen, satt opp basseng til ungene og begynt å lage palle hagemøbler [emoji16] vi har grillet stortsett hver dag, for det er ikke umulig at dette er sommeren vi skulle få her i Bergen [emoji23]
I helgen var jeg og hentet den nye bilen min, ble Nissan Leaf istede for ny polo [emoji12] litt større og forhåpentligvis litt kjekkere for lommeboken [emoji16] så nå skal jeg bare få klar gjort poloen også skal den selges. Satser på det går fort og at den er solgt innen neste uke [emoji5]

Termin: 3. Oktober
På vei: 22+1
Igjen: 18+2, 128dager
Kjønn: de sa jente på OUL, så frem til 3D ultralyd så holder vi oss til hva som ble sagt på OUL
Aktivitet: kjenner aktivitet hver dag nå, spesielt masse på kvelden når jeg legger meg, men også ellers på dagen
Navn: ikke vært oppe til diskusjon endå
Vektøkning: har gått ned 1kg denne uken, så er nå + 5kg fra startvekt
Barnerom: det har vi ikke tenkt på da hun nok bli liggende på vårt rom en stund
Strekkmerker: nei
Plager: denne uken har jeg slitt mye med kvalme og dermed slitt med mat inntaket.
Innkjøp: utstyr til å lage babynest(ferdig), dyne, pute og ett sengesett
Oppegående: ja, det vil jeg si
Matkikk: polarbrød med syltetøy og juice har vært greien denne uken
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig er det 13.06 hos jordmor, glukosebelastning skal gjennomføres hos legen 28.06

IMG_4141.JPG
22+0 [emoji173]️
IMG_4142.JPG
22+0 [emoji173]️
 
Da er det faktisk to uker siden siste oppdatering her. Planen var jo å oppdatere sist søndag også, men pga sykdom så glemt jeg det helt.
Jeg har vært sykemeldt hele denne uken, og blir nok sykemeldt deler av/hele kommende uke også.
Jeg har slitt veldig med kvalme og forkjølelse den siste tiden og dette toppet seg i går kveld/natt da 3åringen spydde ut dyner, puter, seng, klær, seg selv og soverom ikke mindre enn 3 ganger.. Heldigvis har vi flust av laken og madrass beskyttere så sengen og madrassen har overlevd. Dyner og puter måtte rett i maskinen og er vasket nå, siste gangen måtte hun bare sove med teppe da vi ikke hadde flere dyner igjen. Tøft for henne også som har stått i dusjen 3 ganger i natt med spy fra topp til tå. Jeg begynte å spy i dag, jeg har liten tro på at det er graviditets relatert da både jeg og hun holder på endå, sambo begynner å kjenne seg uggen og vi er nok dessverre blitt smittet alle mann ja [emoji30]
Ellers går det bra her, solen har virkelig stått på i det siste og i dag er første dagen på 2 uker vi ikke har sol og blå himmel, i dag er det overskyet. Litt deilig å være sykemeldt og hjemme når været er sånn, men samtidig så har jeg jo ikke fått helt mulighet til å nyte det da formen har vært så utrolig dårlig.
Nå er det bare dager igjen til jordmor og svangerskapskontroll, gleder meg litt på en måte, selv om det sikkert ikke er noe spesielt å glede seg til. Er nok bare fordi det er et slags mål å nå.
Magen begynner å bli mer synlig nå syns jeg selv, selv om den fortsatt er ganske beskjeden. Som dere ser så er den lettere å se uten klær på, selv om klærne er tettsittende, så foreløpig er det ikke noe problem å skjule den. Ikke det at jeg ønsker å skjule den.


Termin: 3. Oktober
På vei: 24+0
Igjen: 16+3, 115 dager igjen
Kjønn: de sa jente på OUL, så frem til 3D ultralyd så holder vi oss til hva som ble sagt på OUL
Aktivitet: sprakene blir kraftigere og kraftigere, og aktiviteten er bra. Hun har morgen og kveldstrim fast, samt at hun sparker fra seg en del når jeg setter meg for å spise. Ellers er det sporadisk gjennom hele dagen
Navn: ikke vært oppe til diskusjon endå
Vektøkning: 8kg
Barnerom: det har vi ikke tenkt på da hun nok bli liggende på vårt rom en stund
Strekkmerker: nei
Plager: har den siste uken vært sykemeldt pga fryktelig kvalme, samt forkjølelse. Ellers er det ikke noen voldsomme plager å klage på.
Innkjøp: utstyr til å lage babynest(ferdig), dyne, pute, ett sengesett, vogn(Stokke Trailz med bag og sittedel), bilstol og base.
Oppegående: ikke den siste uken nei, men ellers er jeg veldig oppegående.
Matkikk: ingenting spesielt nå
Kynnere: nei, ikke som jeg merker selv hvertfall
Vann i kroppen: nei
Humør: humøret er bra, jeg merker at hormonene spiller inn av og til og at jeg blir litt mer grinete enn nødvendig
Melk i brystene: ikke foreløpig
Neste kontroll: foreløpig er det 13.06 hos jordmor

Vis vedlegget 261968
Vis vedlegget 261969
Vis vedlegget 261970
Vis vedlegget 261971
Vis vedlegget 261972
 
Gratulerer med 24 uker
kjedelig med omgangssyke altså. Håper det er nok timer mellom dere til at dere klarer få det til å fungere på et vis.
 
Gratulerer med 24 uker
kjedelig med omgangssyke altså. Håper det er nok timer mellom dere til at dere klarer få det til å fungere på et vis.

Jentungen spydde ikke noe mer igår, jeg var oppe engang i natt, ikke spydd idag, men merker jeg er uggen, håper det går fort over! [emoji30]
 
Hjelper med uggen fremfor oppkast ihvertfall, men man blir så veldig redusert...
 
Back
Topp