Reise 10 dager før termin!

Jeg hadde ikke resit.. Men hver sin lyst.. =)
 
Kan du ikke si til brudeparet at du og mannen gjerne kommer så lenge formen er fin?
Jeg hadde reist om jeg følte meg fin. Hadde jeg ikke ville reist hadde mannen min på eget iniativ holdt seg hjemme han også.
Er vell ikke krise om barnet mot formodning blir født der?
 
Mellom Tromsø og Hammerfest er det 44 mil.. altså 5 timer med bil. Er ikke det risikabelt?

Nei det vil jeg ikke si. Kan godt være litt ubehagelig. Personlig har jeg vært i superform siste ukene før fødsel så det hadde jeg ikke sett mørkt på. Men ta bestemmelsen rett før turen så kjenner du selv
 
Jeg hadde reist om formen var fin
Om jeg ikke orker hadde jeg blitt hjemme alene
 
Hadde ikke reist med mindre jeg synes det var greit å føde der.hadde krevd mannen var hjemme og.tror jeg hadde tatt det som en selvfølge han var i nærheten av meg på den tiden
 
Er formen fin så hvorfor ikke reise? De får barn i Alta også :D

Så lenge hun husker på å ta med utstyr til den lille (bilsete, klær osv) og til seg selv så er det jo ikke noe i veien for å føde så langt hjemmefra nei. Jeg selv har teflonhjerne, og hadde sikkert glemt av alt hjemme :cool:
 
Jeg hadde nok reist hvis formen tillot det, men det er mulig jeg er over snittet avslappet til slikt. Hadde tatt med fødebag og bilstol og sjekket ut Alta mtp fødestuer/sykehus i nærheten. Dagene er lange nok som de er mot slutten, så om man ikke har noen uttalte plager er det bare kjekt å ha noe å gjøre. De får jo barn i Alta også, så om du ikke har spesielt fødselsangst eller tenker at det er helt krise hvis barnet blir født der, så hadde jeg reist. Lykke til med valget!
 
Det går an å føde i Alta også ;) Sikkert mye bedre å føde der med mannen tilstede enn alene i Trondheim.

Er dere midt i mellom to sykehus på den lengste strekningen på 5 timer er det uansett 2,5 eller mindre til et av de. De aller fleste førstegangsfødende bruker mye lengre tid enn det.

Det er absolutt lov å si at dere ikke kommer. Men vil han risikere å gå glipp av fødselen, til fordel for en annen søm blir igjen sammen med deg?


Men vær obs på at babyen allerede kan være født;) Og da regner jeg ikke med pappaen drar allikevel selv om han er forlover.
 
Last edited:
Håper ingen arresterer meg for å spørre om dette, men jeg er førstegangsfødende og har null forståelse for hvordan det er å være gravid 10 dager før termin.. jeg er tross alt kun 18+5 uker på vei og så langt har jeg ikke hatt noe motstand eller ubehageligheter i svangerskapet.

Jeg og min mann kommer fra Trondheim og skal i bryllup 09.juli i sommer. Problemet er at bryllupet er i Alta. Og min mann er forlover og alle vi kjenner, familie og venner, er invitert! Jeg kan ikke fly da termindato er 19.juli.. Mamma og pappa skal kjøre oppover. Er det forsvarlig for meg å bli med eller må jeg bli hjemme?

Jeg er 22 år og som sagt førstegangsfødende. Jeg liker ikke tanken på at alle reiser bort og jeg er alene hjemme. Jeg liker ikke tanken på at min mann ikke er i nærheten om noe skulle skje.. Hjelp! Hva er rett avgjørelse? Er det noe jeg ikke har vurdert eller tenkt på?

Tar all tilbakemelding imot med stor takk<3
Vi var invitert i bryllup nyttårsaften 2014,hadde termin 6 jan..bryllupet var 40mil unna..jeg tok ikke sjansen,så vi ble hjemme.. :)
 
Ikke sykehus i Alta, men folk føder på legevakten /fødestua der. Nærmeste sykehus er Hammerfest, to timer unna.

Jeg ville ikke gjort det. Jeg var i fin form mine siste to måneder, men kidden kom tre uker for tidlig :) er du bekvem med at barnet KAN bli født underveis fra/til, så peis på.
 
Er det egoistisk å spørre om noen kan være igjen med meg? Bare tanken på å være alene virker grusom.. Bare tanken på å være uten mannen min er uutholdelig.. Ja jeg er veldig barnslig xD
Nei, du kan om jeg var pappaen til barnet ditt ville jeg heller vært hot deg tilfelle no skjer, ville aldri gått glipp av fødselen.
 
Mellom Tromsø og Hammerfest er det 44 mil.. altså 5 timer med bil. Er ikke det risikabelt?
Usj, fem timer i bil rett ved termin... Jeg fikk kramper og vondt om vi måtte kjøre bil til nabobygda, en halvtime i bilen. Tror du må kjenne etter hvor viktig det er for deg å være der. Kan jo være du føder før og. :)
 
Jeg hadde blitt hjemme og krevd at mannen ble hjemme også. Her startet fødselen 9 dager før termin.
 
Hadde formen vært bra hadde jeg absolutt dratt! Pakka med det jeg måtte trenge hvis babyen kom og kost meg på tur med familien de siste dagene:)
(siste innspurt er dødens kjedelig uansett:p syns JEG da...)
 
Jeg hadde reist om formen var fin, men om jeg hadde blitt hjemme hadde mannen selvfølgelig måtte bli hjemme også. Noe annet hadde vært uaktuelt.
 
Back
Topp