Reise 10 dager før termin!

Dørstokkmila

Blir kjent med forumet
Håper ingen arresterer meg for å spørre om dette, men jeg er førstegangsfødende og har null forståelse for hvordan det er å være gravid 10 dager før termin.. jeg er tross alt kun 18+5 uker på vei og så langt har jeg ikke hatt noe motstand eller ubehageligheter i svangerskapet.

Jeg og min mann kommer fra Trondheim og skal i bryllup 09.juli i sommer. Problemet er at bryllupet er i Alta. Og min mann er forlover og alle vi kjenner, familie og venner, er invitert! Jeg kan ikke fly da termindato er 19.juli.. Mamma og pappa skal kjøre oppover. Er det forsvarlig for meg å bli med eller må jeg bli hjemme?

Jeg er 22 år og som sagt førstegangsfødende. Jeg liker ikke tanken på at alle reiser bort og jeg er alene hjemme. Jeg liker ikke tanken på at min mann ikke er i nærheten om noe skulle skje.. Hjelp! Hva er rett avgjørelse? Er det noe jeg ikke har vurdert eller tenkt på?

Tar all tilbakemelding imot med stor takk<3
 
Jeg ville aldri ha reist. Har også hatt et lett svangerskap, men de siste ukene er tøffe. Fra uke 37 er du også innenfor termin, og kan forvente at noe skjer når som helst igrunnen. Nei, jeg hadde glatt takka nei. :)
Kan jo selvsagt være det går helt fint, men hadde aldri tatt sjansen på det.
 
Jeg hadde tatt sjansen jeg om formen er tilstede da. Det er jo sykehus langs hele veien om du skulle føde :)
 
Jeg ville aldri ha reist. Har også hatt et lett svangerskap, men de siste ukene er tøffe. Fra uke 37 er du også innenfor termin, og kan forvente at noe skjer når som helst igrunnen. Nei, jeg hadde glatt takka nei. :)
Kan jo selvsagt være det går helt fint, men hadde aldri tatt sjansen på det.

Er det egoistisk å spørre om noen kan være igjen med meg? Bare tanken på å være alene virker grusom.. Bare tanken på å være uten mannen min er uutholdelig.. Ja jeg er veldig barnslig xD
 
De siste ukene før fødsel har vært de beste og letteste for min del. Og jeg ville heller valgt å vært med å hatt familien der enn å vært alene hjemme. Sykehus er det vel oppover også så.

Men det er jo en stund til så du må nesten se hvordan formen er også fremover. Og alle svangerskap er jo individuelle så. Lykke til med valget.
 
Hvis formen er fin så hvorfor ikke. Hadde tatt med bilstol og fødebagen sånn i tilfelle :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg må si at en slik kjøretur er det ikke mange som syns er ok så langt på vei. Og, husk også at termin for deg er tre uker før og ca ti dager etter termindato.

Og om du skulle havne i fødsel underveis betyr det også at du må komme deg hjem igjen med bebis og uten utstyr og alt mulig.

På den tiden begynner man å ha behov for å holde seg i ro også, og bare ruge.

Jeg vil foreslå at du blir hjemme som du kanskje skjønner. Og så satse på at ingen ting skjer mens folk er vekke. Men skjer det noe så er du uansett hjemme. Og mer i kontroll på situasjonen.
 
Hadde nok tatt med fødebag/alle papirer og bilstol også reist med de. :)
 
Blir babyen født når du er der kan du fly hjem igjen og ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er det egoistisk å spørre om noen kan være igjen med meg? Bare tanken på å være alene virker grusom.. Bare tanken på å være uten mannen min er uutholdelig.. Ja jeg er veldig barnslig xD
Hmm, spørs litt på hvor nært og kjært brudeparet står de inviterte... jeg ville nok personlig blitt hjemme og tatt sjansen på at ingenting skjedde. Og passa på at mannen holdt seg noenlunde edru, edru nok til å komme seg på et fly iallefall, dersom noe skulle skje.
 
Hmm, spørs litt på hvor nært og kjært brudeparet står de inviterte... jeg ville nok personlig blitt hjemme og tatt sjansen på at ingenting skjedde. Og passa på at mannen holdt seg noenlunde edru, edru nok til å komme seg på et fly iallefall, dersom noe skulle skje.
Ja, den ser jeg.. Min mann er jo avholds så der er jeg forsåvidt heldig..
 
10 dager før termindato kan jo barnet ditt være født allerede. ;) Personlig hadde jeg ikke gjort det så tett opptil.
 
Jeg hadde holdt meg hjemme. Aner ikke hvordan de siste ukene vil bli. Jeg holdt meg hjemme siste 5 ukene før termindato. Mest grunnna formen. Men godt var det for hun kom lenge før tiden :p men jeg hadde bare ikke gjort det :p
 
Jeg ville ikke reist. Fødte i uke 38+0 med nr 1. Er godt å være hjemme hvis det skulle være noe.
 
Jeg ville gjort det :) jeg dro til Sverige 3 dager før termin :D fødte kl 05:23 2 dager før termin :p hadde jeg gått i fødsel 12 timer før hadde hun vært svensk :p men det er størst sannsynlighet for at du føder etter termin (statistisk).

Du kan jo høre med moren din når hun fødte ift termin. Fødte hun mye før er det jo mulig du og gjør det. Gikk hun over termin er det ofte du også gjøre det :)
 
Back
Topp