Refluks?

Milliun

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Andre med babyer som har refluks? Her har vi måtte innse at lillesøster også har fått det. Etter runden vi hadde med nr 1 er vi nå ganske fortvila rett og slett..:(

Ånei :( er det noe som hjelper? Hva er symptomene og hvordan fant dere ut det?

Bebisen her har muligens det. Driver å prøver ut melkeproteinfri diet no. Eg har refluks og gutten min på 8 har det. Så er vel stor sannsynlighet for at det er det med han og, ikkje melk som er problemet..

Jeg tester også melkefritt og prøvd flaskemating pga av overproduksjon av melk. Vi fikk riktignok medisiner på fredag for vi har ikke ork til samme regla en gang til så nå håper vi på snarlig effekt av det da frøkna her ble veldig mye verre iløpet av uka som gikk.

Symptomer er litt forskjellig fra om det er refluks eller stille refluks. Anbefaler å google det for mer info:)

Bebisen her har muligens det. Driver å prøver ut melkeproteinfri diet no. Eg har refluks og gutten min på 8 har det. Så er vel stor sannsynlighet for at det er det med han og, ikkje melk som er problemet..

Testet alt mellom himmel og jord på storesøster og hun har stille refluks. Vi fikk ikke hjelp før hun var 9 mnd og hadde funnet det ut selv at det måtte være refluks.. Da var vi helt knekt etter 9 mnd hylskrik og null søvn. Tror ikke det er melk som er problemet her nå heller..

Jeg tester også melkefritt og prøvd flaskemating pga av overproduksjon av melk. Vi fikk riktignok medisiner på fredag for vi har ikke ork til samme regla en gang til så nå håper vi på snarlig effekt av det da frøkna her ble veldig mye verre iløpet av uka som gikk.

Symptomer er litt forskjellig fra om det er refluks eller stille refluks. Anbefaler å google det for mer info:)
Kva medisin fekk du? Da han på 8 var baby fekk vi nexium meiner eg. Men no fekk eg beskjed om at dei ikkje behandler babyer lenger. Og det er krise. Han har det heilt forferdelig no :-(

Kva medisin fekk du? Da han på 8 var baby fekk vi nexium meiner eg. Men no fekk eg beskjed om at dei ikkje behandler babyer lenger. Og det er krise. Han har det heilt forferdelig no :-(

Vi fikk nexium nå selv om legen helst ønsket og vente lenger. Det skjønner jeg godt, men det går rett og slett ikke for noen at hun er så plaga. Hun sover kun i bæresele eller oppå brystet mitt i mageleie og skriker og overspiser noe voldsomt for å smertelindre seg selv. Denne gangen har vi en 3 åring og ivareta også så vi har ikke krefter rett og slett. Hva slags lege er det du har vært hos?

Barnelege på barnepol. Vi kom rett dit pga historien til mellomste. Han var veldig sjuk til han var eit par år.
Eg nekta å vente til det var så ille med han her

Vi har vært hos barnelege på Volvat. Samme som vi gikk til med storesøster. Hvor lenge skal dere liksom vente da?

No skal vi prøve melkefri til den 21. Da ringer barnelegen meg. Då vil eg no prøve hardt å få nok med til han.

Huff, det er jo lenge da når det står på.. Føler med dere, vi var helt knekt etter 2 uker. Håper inderlig at vi ser virkning her snart og at ikke bivirkninger ødelegger.

Hvorfor vil de ikke behandle babyer foresten?

Eg fekk ikkje svar på det. Trur eg må masse litt meir om det ;-) 8 åringen fekk jo medisin

Hvilke bivirkninger tenker du på? har ikkje tenkt på at det er så mykje bivirkninger på nexium

Bare sett det står flatulens og magesmerter og det har vi merka litt mer til etter at vi begynte med medisin. Det kan jo komme av andre ting også da, men jeg følger nøye med på hva jeg spiser. Skjønte på legen at de har blitt mer bevisste på at medisinbruk ødelegger tarmfloraen i magen. Vi merker det på storesøster som er noe sensitiv/intolerant mot blant annet hvete og laktose. Hun virker bedre nå etter 1 år uten medisiner. Det er jo synd, men når de ekstremt plaget av refluks som små må en jo nesten ta sjansen på at det går bra.

No skal vi prøve melkefri til den 21. Da ringer barnelegen meg. Då vil eg no prøve hardt å få nok med til han.

Hei.

Hvordan går det med dere?

Kan sjå ut som vi var heldigere denne gangen, at han ikkje blir så dårleg som storebroren :-D Han har komt seg mykje av seg sjølv allerede. Gulper fremdeles en god del, men han er ikkje i nærheten så plaga. Skriker mykje mindre og har begynt å sove litt. Han ligger ikkje lenger å vrir seg i smerter og svelger kvar gang han prøver å sove <3 korleis det med dokke?

Back
Topp