Refluks?

Kan sjå ut som vi var heldigere denne gangen, at han ikkje blir så dårleg som storebroren :-D Han har komt seg mykje av seg sjølv allerede. Gulper fremdeles en god del, men han er ikkje i nærheten så plaga. Skriker mykje mindre og har begynt å sove litt. Han ligger ikkje lenger å vrir seg i smerter og svelger kvar gang han prøver å sove <3 korleis det med dokke?

Her har det gått opp og ned. Usikker på om medisinen har hatt så mye effekt, men begynner å tro at melkefri kost har betydning. Skal teste melkefritt litt til og hvis det ser ut til å fungere skal jeg kutte medisinen for å se hva som skjer da.

Vi er veldig usikker på om det er melkefritt som har hjulpet. Mandag før nyttårsaften starta vi på an igjen med vanlig hipp. Har sove dårligere/ urolig på natta. Og muligens våre meir plaga av gulpinga sida nyttårsaften. Men er usikker på om det er tilfeldig eller ikkje

Det er ikke så lett å vite nei. Her har hun blitt litt roligere igjen etter at jeg gikk på en smell for 7 dager siden, men gulper og svelger ekstremt mye. Det nytter ikke legge henne for seg selv når hun sover. Hun klarer seg greit når hun er våken og kan ligge litt for seg selv, men det er tydelig at hun har det ubehagelig. Når hun skal sove får hun ikke ro da gulpinga begynner med en gang og da våkner hun igjen. Hun klarer kun å sove i bæresele eller i mageleie på brystet og hun gulper da også, men sjeldnere sånn at hun klarer å sove videre. Aner ikke om den dose medisin hun får nå er liten eller standard og om hun kan få mer hvis det ikke blir bedre.

Eg fekk beskjed at problemet med babyer var at det ikkje var vondt med magesyra. Men at dei var plaga av at den kom opp heile tida. Tablett får den ikkje til å slutte å komme opp. Den nøytraliserer Syre. I allefall sånn er har forstått det...

Ok. Jeg trodde poenget, ihvertfall med losec var at den legger seg som et lokk for å forhindre oppgulp. Mulig det er annerledes med nexium. Isåfall er det jo meningsløst å gi det..

Ja var det legen sa at det var grunnen til at dei ikkje ga syrenøytraliserende til babyer så ofte. Ga heller eit stoff som laga mageinnholdet tjukkere for at det ikkje skulle komme opp så lett. Eg trudde og den skulle ligge som eit lokk. Men kanskje det ikkje funker så bra på babyer?

Ja var det legen sa at det var grunnen til at dei ikkje ga syrenøytraliserende til babyer så ofte. Ga heller eit stoff som laga mageinnholdet tjukkere for at det ikkje skulle komme opp så lett. Eg trudde og den skulle ligge som eit lokk. Men kanskje det ikkje funker så bra på babyer?

Aner ikke. Skal spørre litt neste gang vi har time. Har nå gått 3 dager uten medisiner og merker sålangt ikke forskjell. Får du din til å sove på ryggen? Her er det helt håpløst. I starten kunne hun få ro i sideleie på venstre side, men nå går ikke det mer heller uten at hun begynner å gulpe..

Berre vist han sitter oppover ei stor pute. Han sover veldig dårleg. Tar ikkje lange tida når han er sovna før han begynner å plagast

Her hjelper ingenting. Legger henne forsiktig ned og etter et par minutter begynner hun å vri vri seg pga gulp og så våkner hun. Hvordan løser dere sovingen da?

Back
Topp