Kan endelig stryke ut et par ting på lista nå, har fått gjort utbedringene vi trengte på badet (og faktisk fått et badekar jeg klarer å komme meg oppi uten hjelp), og malt baderomsinnredningen. Nå gjenstår det bare stellebord til badet, så er det klart.
Selve barnerommet har vi startet på, det var et gammelt rom som trenger litt kjærlighet og en del maling, vi har startet men har mye igjen. Kjenner jeg ikke stresser så veldig mye med akkurat det - ungen kommer ikke til å bruke det før han er rundt ett år gammel
Samboer fikk 1 jobb - kjøpe vippestol. Ble så lei av å sette meg inn i alt og lese meg opp og undersøke absolutt alt fra vogn til babynest og senger og bedside crib at jeg ga han ansvaret for den. Han kom hjem med en baby björn
Så har jeg endelig fått og skrudd sammen barnestol til kjøkkenbordet med nyfødt del, aner ikke hvor mye vi kommer til å få brukt nyfødt delen men tenker det er ok å ha et trygt sted på kjøkkenet å sette fra seg ungen om man må berge potetene eller ha hendene fri.
Jeg endte opp med å bare kjøpe et babynest jeg synes var fint og glemme alt jeg har lest. Noen erfaringer må man bare gjøre seg selv.
Det som stresser meg mest nå er bedside crib. Sengen vår er bare 150 bred og jeg tror jeg og mannen har litt ulike tanker her. Han vil ha småen i midten mellom oss, jeg vil ha en bedside crib (om så bare for å legge mannen på

). Har sett en del på denne fra Troll som kan skyves frem og tilbake, synes den er veldig fin, men har en liten magefølelse på at den bare er skikkelig upraktisk. Er veldig åpen for gode tips! Redd for at ungen skal bli rullet over eller havne inn i dyner og puter og få for lite luft. Samtidig tenker jeg at om ungen er vant med crib’en så kan det bli litt enklere med overgangen fra å sove i vår seng til å sove i egen seng, man kan starte med å ha sengen inntil sengen men sette opp veggen for eksempel, så blir overgangene ikke så harde og merkbare.
Jaggu mye å tenke på!