Ramzi-metoden (TUL)

Rorøvoveror

Elsker forumet
Sensommerskattene 2023
♡Novemberhjerter 2025♡
Kopiert fra Babyverden;

Ramzi-metoden:
Fester det befruktede egget seg på høyre side, skal det tyde på gutt, mens jenter fester seg på venstre side. Dette kan ses på tidlig innvendig ultralyd. På utvendig ultralyd (på magen) speiles bildet, så da blir det motsatt – morkaken til gutter på venstre side og på høyre side for jenter.

Skal visstnok være mest nøyaktig mellom uke 6-8 (for da ser man foster, men det er ikke begynt å røre så mye på seg enda).
Nå som flere skal på TUL den nærmeste tida, så blir det gøy å gjette! ❤️

Eksempelbilde

Vedlegg

• IMG_9811.jpeg
    IMG_9811.jpeg
    37,7 KB · Visninger: 62
Jeg har jo hatt ivf, og der blir jo egget plassert inn i livmora, så mulig det ikke gjelder oss uansett? :-)

Jeg har jo hatt ivf, og der blir jo egget plassert inn i livmora, så mulig det ikke gjelder oss uansett? :-)
Det vet jeg ikke, men hvordan det fester seg er vel fortsatt like tilfeldig? Vi kan fortsatt gjette tenker jeg ❤️

Jeg skjønte ikke dette :bookworm::hilarious::facepalm: Så ikke noe forskjell på jente og gutt på de to ulike festemetodene?

Jeg skjønte ikke dette :bookworm::hilarious::facepalm: Så ikke noe forskjell på jente og gutt på de to ulike festemetodene?
Det er forskjell på utvendig og innvendig ul.
Den øverste som viser jente er om det er innvendig ul, og den øverste som viser gutt er om det er utvendig ul - i alle fall slik jeg leser bildet :shy: Men noen må gjerne korrigere meg om jeg tar feil :hilarious:

Jente hvis festet venstre side, og gutt hvis festet høyre side. Motsatt om man har utvendig ultralyd fordi da speiles bildet :Heartred

Edit: om dette stemmer ser det ut som at du kanskje får jente!

Ojj så kult! Må se om jeg har bilder fra de andre barna og kvalitetssikre dette :knegg: :hilarious:

Jente hvis festet venstre side, og gutt hvis festet høyre side. Motsatt om man har utvendig ultralyd fordi da speiles bildet :Heartred

Edit: om dette stemmer ser det ut som at du kanskje får jente!
Enig med deg, jeg synes det ser ut som du venter ei jente basert på dette @Mindel ❤️

Det blir morsomt å se om det stemmer! Spennende å se på dere andre. Noen som har fra tidligere svangerskap?

Har ul-bilder dypest, nederst i en boks et sted i boden:P skal på UL om halvannen uke. Da får vi se hvilken side den sitter på haha. Tar det med en klype salt da, men morsomt eksperiment

Spurte ChatGPT, og den tolker metoden lite annerledes enn oss :knegg: :bag: :hilarious:

Screenshot_20250312_145046_ChatGPT.jpg

Back
Topp