Rødt på tissen

boy

Flørter med forumet
Sønnen vår på litt over 2 år har litt rød på tissen hvis man løfter den opp og ser på andre siden av den. Han skriker veldig og protesterer hvis jeg ser på det. Samboeren min nekter for at det er farlig,men jeg er litt bekymret. Bør jeg smøre med fuktighetskrem? Debucal? Har vært rødt der lenge sier hun og ikke er farlig. Jeg er redd for infeksjon. Er denne rødheten normal ? Farlig? Blir stor krangel hvis jeg tar det opp så spør her.

Hvis barnet sier han har vondt ville jeg smurt med noe eller tatt han med til legen. Mine kan være røde på tissen uten at det er farlig, men de har ikke vondt. Kan være sår hud/eksem, og da kan det komme og gå litt. Hvis han sliter med å tisse ville jeg tatt ham med til legen. Håper det går bra med deg og samboer, og at dere stort sett kan snakke om sånt uten at det blir krangling :)

Hvis barnet sier han har vondt ville jeg smurt med noe eller tatt han med til legen. Mine kan være røde på tissen uten at det er farlig, men de har ikke vondt. Kan være sår hud/eksem, og da kan det komme og gå litt. Hvis han sliter med å tisse ville jeg tatt ham med til legen. Håper det går bra med deg og samboer, og at dere stort sett kan snakke om sånt uten at det blir krangling :)

Han har aldri likt at vi rører tissen hans . Så vanskelig å vite om han har virkelig vondt når man tar på det. Selvom han sier det hvis jeg spør. Har aldri klagd på at han har vondt sånn generelt nå om dagen heller uten at jeg prøver å se på det eller smører det. Han sliter ikke med å tisse. Samboer sier det er ikke bra å smøre med krem, hun er redd for infeksjon hvis vi bruker krem på tissen siden det går inn i kroppen. Her er jeg uenig. Helsestasjon klarte ikke svare på det på tlf,ingen helsesøsteren var ikke der heller,anbefalte å kontakte lege for å få svar.

Det er sikkert sårt, er man sår så er ikke det godt, spesielt ikke om man har gått med det lenge. Vask over med Mesoft eller lignende, «klapptørk» over med en ny Mesoft. Pass på at det er ordentlig tørt. Smør på med inotyol :) Hender seg jeg må smøre sønnen min også.

Min er også rød på undersiden av penis, altså der penis og pung har kontakt hele tiden. Her er det sjelden han klager, men vi smører med Mustela vitamin barrierekrem de gangene jeg synes det ser sårt ut. Mener alle tre guttene mine har hatt det samme.

Rødt kan bety sårhet. Vi bruker bephanten-salve, det er gull mot såre stumper og tissefanter. Og samboeren din tar helt feil: det er ikke farlig.. Disse kremene er beregnet på slik bruk.

Det kan faktisk bli infeksjon/betent om det ikke gjøres noe med, om det bare blir verre og verre. Det kan du si om hen ikke vil smøre!

Det kan faktisk bli infeksjon/betent om det ikke gjøres noe med, om det bare blir verre og verre. Det kan du si om hen ikke vil smøre!

Håper ikke han har infeksjon allerede. Siden han har vært rød en stund,nesten hele tiden tror jeg.

Håper ikke han har infeksjon allerede. Siden han har vært rød en stund,nesten hele tiden tror jeg.

Du er i din fulle rett å ta ham med til legen om du er bekymret. Så får nå samboeren bare bli sur, da, det viktigste er jo å passe på at ungen har det bra.

Han har aldri likt at vi rører tissen hans . Så vanskelig å vite om han har virkelig vondt når man tar på det. Selvom han sier det hvis jeg spør. Har aldri klagd på at han har vondt sånn generelt nå om dagen heller uten at jeg prøver å se på det eller smører det. Han sliter ikke med å tisse. Samboer sier det er ikke bra å smøre med krem, hun er redd for infeksjon hvis vi bruker krem på tissen siden det går inn i kroppen. Her er jeg uenig. Helsestasjon klarte ikke svare på det på tlf,ingen helsesøsteren var ikke der heller,anbefalte å kontakte lege for å få svar.
Hvis du tror det er sårt ville jeg smurt med inotyol eller noe en av de andre her nevner, det er reseptfrie salver du får på apoteker, og ment til den typen bruk. Jeg tror dere ville merket det om det var betent, men går det ikke over når du smører kan det være lurt å gå til legen. Håper det går raskt over :) hvis samboeren din er interessert kan du kanskje ta henne med på apoteket og få mer informasjon om den typen salver, så hun ikke er redd for å smøre?

Hvis du tror det er sårt ville jeg smurt med inotyol eller noe en av de andre her nevner, det er reseptfrie salver du får på apoteker, og ment til den typen bruk. Jeg tror dere ville merket det om det var betent, men går det ikke over når du smører kan det være lurt å gå til legen. Håper det går raskt over :) hvis samboeren din er interessert kan du kanskje ta henne med på apoteket og få mer informasjon om den typen salver, så hun ikke er redd for å smøre?

Kjøpte inotyol. Står man skal dekke med kompress og gasbind..?

Når vi skulle smøre ikveld var det nesten ikke rødt lenger,bare noen små ufarget prikker. Velger å vente litt med å smøre til det er rødt igjen. Smurte litt decubal imorres,kanskje det hjalp?

Våre barn har hatt det. Legen sier at det alltid bør sjekkes. Vi har fått beskjed å skylde med klorhexidin fire ganger daglig feks og noen ganger har set tatt det. Andre ganger har vi fått resept på «sterke lut». Det er ikke farlig hvis det gjøres noe med og er visst veldig vanlig.

Jeg holder til inotyol. Hadde smøre ett tynt lag på kvelden uten att legge noen under eller rundt. inotyol er en feit krem så visst du skall vaske det vekke hadde jeg brukte litt olje før att få vekk rester.

Tok på et nokså tykt lag i morres. Ikke veldig rødt men må få bort litt før det blir betent. Kan ikke smøre itonyiol hvis det er væskende eller infisert står det. Er det farlig om det går inn i kroppen via tissen? Slimhinnene. Trenger vel ikke vaske av mer enn en klut til kveldsstellet

Back
Topp