Rødt på tissen

Tok på et nokså tykt lag i morres. Ikke veldig rødt men må få bort litt før det blir betent. Kan ikke smøre itonyiol hvis det er væskende eller infisert står det. Er det farlig om det går inn i kroppen via tissen? Slimhinnene. Trenger vel ikke vaske av mer enn en klut til kveldsstellet
Det er ikke slimhinne utenpå tissen. Salven er laget for sår stump osv, man skal ikke være bekymret for at det "går inn i kroppen".

Tok på et nokså tykt lag i morres. Ikke veldig rødt men må få bort litt før det blir betent. Kan ikke smøre itonyiol hvis det er væskende eller infisert står det. Er det farlig om det går inn i kroppen via tissen? Slimhinnene. Trenger vel ikke vaske av mer enn en klut til kveldsstellet
Jeg har ingen erfaring med stell av gutter, men salver som er laget til underlivet skal ikke være skadelige for slimhinner. Uansett så skal den jo ikke inn under forhuden. Bare pass på å bruk salver som er laget for den bruken og ikke bruk en hvilken som helst fuktighetskrem.
Vi bruker bempanthen og er super fornøyde med den. Har aldri hatt en eneste sår stump og datteren vår er nå 7 mnd. Vi bruker bare salven forebyggende og bruker olje i vannet når vi steller og passer på å tørke godt slik at det ikke er fuktig etter vi har tatt på ny bleie.
Hvis det blir rødt og irritert ganske lett så ville jeg ha passet på å holde området tørt også, bare dabb forsiktig over med en tørr kompress innimellom og smør på et tynt lag med bleiesalve. Går det ikke bort så bør dere ta en tur til legen. Heller en gang for mye enn en for lite :)

Vår gutt er også ofte rød og sår der, samt i lyskene. Her ser det ut til å skyldes at de områdene er tilnærmet konstant fuktige grunnet tette bleier som ikke puster, særlig, at områdene ligger hud mot hud, og tissing. Jeg har god erfaring med å smøre med inotyol som nevnt over, og når den verste rødheten og sårheten har dempet seg, så bruker jeg potetmel der. Det trekker til seg fukt, og hindrer at områdene er konstant fuktige. Verdt et forsøk!

Inotyol kan man smøre på hver gang det røde dukker opp igjen? Har vært fint noen dager nå,men nå kom det litt rødt innerst igjen så smurte på ganske tjukt lag. Kom litt inotyolsalve på pungen og, håper det ikke er skadelig å smøre på med tjukk salve. Var synlig tjukk salve på tissen/pungen når jeg tok på bleia

Last edited:
Vært litt rødt av og til, smurt på en eller to ganger,så bedre. Iniyotyl. Men er det farlig å smøre på den inn mot tuppen slik at den kan gå inn i kroppen? Eller på pungen. Siden han var rød der tillegg til under penis.

Back
Topp