Que skal bli tobarnsmor!

Que

Gift med forumet
Da var vi her, endelig![:)]

Over ett år etter siste p-sprøyte og et halvt år etter at vi ble aktive prøvere, så satt spira. Jeg hadde nesten mista trua på at vi noengang skulle få flere barn, men nå ser det ut som det blir som vi hadde håpet. Fra før av har vi lille/store David, som blir 2 år i April. Han ble født 9 uker før termin pga alvorlig svangerskapsforgiftning, så jeg er veldig spent på hvordan dette svangerskapet kommer til å arte seg. Det vil tiden vise....

Her er min positive test, tatt på IKM-dagen:

På onsdag skal jeg til legen. I utgangspunktet bestilte jeg timen for å få sjekket den høyre tommelen min, som fortsatt er ganske vond, 3 måneder etter at jeg skada den i en håndballkamp. Men jeg kommer nok til å ta opp graviditeten og høre hvordan jeg kommer til å bli fulgt opp denne gangen. Jeg håper (og tror) det blir ganske hyppige kontroller fra uke 20. Da jeg var der på 6-ukers kontroll etter forrige fødsel sa i hvert fall legen at ved neste svangerskap skulle hun passe på meg som en hauk. Så jeg føler meg nokså trygg på at jeg skal få den hjelpen jeg trenger[:)]

Så var det over til bekymringer da. Jeg går rundt og er nesten helt sikker på at jeg kommer til å miste denne gangen. Tenker at det ikke kan gå bra to ganger på rad, liksom[8|][&:] For det e rjo så utrolig mange som opplever det. Hvorfor skulle det IKKE skje med meg da?

Enda en dag forbi... 4+2

Plutselig føles det som om dagene går i slow motion og det er en evighet til vår, sommer og struttende gravid-mage. Kan ikke huske at det gikk sååå sakte sist.
Vel, nå er det jo bare 3 dager siden positiv test da, men det føles som om jeg har visst det LENGE allerede[&:] Hva kommer det av?? Jeg håper jeg klarer å slappe mer av etter hvert og at dagene flyter litt lettere. Blir vel ikke like mye tid til å tenke på det når man har en liten (snart) 2-åring som skal holdes styr på, samt hus og jobb og alt som følger med.

Jeg tror jeg er litt hysterisk. Jeg er like letta hver eneste gang jeg drar ned buksa når jeg går på do, for at det ikke er noe blod å finne. Og det blir jo noen ganger i løpet av dagen nå. Allerede har det begynt. Jeg kan drikke et lite glass vann og 10 min senere må jeg tisse[&:] Akkurat sånn var det med David også.

Her er en liten liste over mine symptomer så langt:
- Hyppig vannlating
- Ømme pupper
- Stikninger og murringer
- Fryser mye (mer enn vanlig)
- Kvalm hvis jeg er sulten

Var på butikken i stad og skulle kjøpe litt godis og chips til lørdagskvelden. Vanligvis elsker jeg Sombreros (smash uten sjokolade), men nå blir jeg uvel av tanken. Kjøpte en pose likevel, men jeg absolutt IKKE lyst på den...[:'(]

Rart hvor fort alle disse tingene har dukket opp og jeg må jo le litt av meg selv...

Ny dag. Stuptrøtt, men klar for jobb likevel[:)] Nå er jeg 4+5 uker på vei![:D]

Her er Nysgjerrige Nils på tven og vi sitter og spiser frokost, jeg og David. Snart skal han leveres i helt ny barnehage. Altså, det er de samme barna og de samme voksne, men i nye, kjempefine lokaler[:D] Jeg skal jobbe fra 10 til 16 og i morgen har jeg FRIII[:D][:D][:D]

Var på håndballtrening i går. Tenker jeg fortsetter i noen uker til før jeg forteller nyheten til de på laget. Vi har uansett bare en kamp i februar, så da blir jeg med på den og venter til i mars med å si noe om graviditeten. Da er jeg ca 10 uker. Etter det kommer jeg til å være med på treninger og heller tilpasse meg litt, men kamper vil jeg ikke være med på lenger, når det nærmer seg 12 uker.

Ellers har jo tissinga begynt for fullt, hehe[;)] Jeg må tisse veldig ofte og hvis jeg holder meg litt for lenge, kjenner jeg uvi ubehag med en gang. Det varer imidlertid bare i en times tid før det går over igjen, men det er utrolig plagsomt. Så nå har jeg kjøpt meg tranebær-tabletter og drikker masse juice. Det hjelper faktisk. Det dumme er bare at jeg er alene på jobben fra 10 til 14/15 og får ikke gått på do da[&:] DET kan bli en utfordring etter hvert... Foreløpig er jeg ikke oppe og tisser flere gangen om natta, men det kommer det også...

I morgen går turen til legen en tur. Skulle, som sagt i utgangspunktet dit pga tommelen min, men nå har den faktisk begynt å bli bedre igjen, typisk nok. Så hadde det ikke vært for at jeg nå har blitt gravid, så ville jeg nok avbestilt den timen. Tenkte uansett at det kunne være greit å ta opp med legen hvordan vi skal gjøre det framover. Mest sannsynlig blir jeg nok sykemeldt nokså tidlig, men hei, da har jeg jo hele sommeren til å kooose meg[:D]

4+6[:)]

I dag skal jeg til legen. Timen er kl 14. Jeg gruer meg litt egentlig... Føler kanskje jeg er litt teit som bestiller time for noe som nesten er bra igjen, for så å ta opp noe helt annet enn det jeg egentlig bestilte timen for[&:] Men for meg er det ganske viktig å få klarhet i hva slags oppfølging jeg kommer til å få. Og legen min er ei veldig snill dame, så det går sikkert fint[:)]

Før legetimen skal David leveres i barnehagen og jeg må bort på jobben og levere noe og kanskje få vasket bilen litt. DET er på tide[&:] Så skal jeg bort til ei venninne en tur. Hun er høygravid, termin 12.februar og jeg er så spent, for nå kan ting skje når som helst[:)][:)][:)]

Ellers føler jeg meg veldig gravid om dagen. Det murrer og strekker med jevne mellomrom. Særlig hvis jeg reiser meg opp litt fort[&:] Også begynner puppene å bli SKIKKELIG vonde, og verre skal de vel bli. Husker godt hvor sinnsykt vonde de var sist. I tillegg er jeg kjempetrøtt hele tiden, og jeg kjenner jeg får noen sånne bølger med svak kvalme innimellom, men mest hvis jeg er sulten.. Håper å slippe unna skikkelig kvalme nå, var jo heldig med det sist i hvert fall[:)]

5 uker på vei[:)]
I dag er det akkurat en uke siden jeg fikk positiv test og jeg syns faktisk det har gått ganske fort, jeg[;)]
Var hos legen i går. Hun ville gi meg resept på noe betennelsesdempende for tommelen min og spurte om jeg tålte ibux. Da måtte jeg jo svare at "jo, jeg gjør jo det, men jeg er gravid igjen, så da skal jeg vel ikke ha det?". Legen ble KJEMPEGLAD på mine vegne og vi snakket litt om hvordan vi kommer til å gjøre det framover. Det ble ingen konkrete planer, men jeg har fått ny time 30. mars, da er jeg 13 uker. Føles som en evighet til[8|] Derifra vil vi ta det litt som det kommer og bare se an formen min etter hvert. Nå vet jeg jo hva jeg skal se etter også, så jeg merker nok faresignalene om de skulle dukke opp...

Ellers er det tilbake på jobb i dag. Det var godt med en fridag, men jeg skulle gjerne hatt fler[:)] Vi la oss kl 21 i går kveld og likevel er jeg stuptrøtt i dag[8|]

Mine første magebilder

5 uker denne gangen........... og 5 uker i forrige svangerskap

Magen var mye flatere og finere før første svangerskap, hehe..
Men jeg veier faktisk et par kg mindre nå enn jeg gjorde da, selv om det ikke ser sånn ut[:)]

5+1...

Da var det fredag. Jeg skal jobbe kveld i dag, så begynner ikke før kl 14.30.
Leverte David litt tidligere i barnehagen i dag, før jeg dro hjem igjen og satte meg godt til rette her i stolen og spiste en GOD frokost[:)] Nå skal jeg straks sette i gang med å ta en oppryddning i klesskapet vårt og flytte sambo sine klær over i et eget skap sånn at jeg får større plass, hehe.. Det blir nemlig EN DEL klær i skapet når man jobber i klesbutikk[&:]
Også må jeg vaske litt klær, for nå begynner skittentøyshaugen å vokse seg skremmende stor...

I morgen skal jeg jobbe 10-17 før jeg drar rett bort til ei venninne på vors og deretter skal vi på Yess Awards, den årlige festen for alle som jobber på senteret[:)] Jeg gleder meg veldig, for Else Kåss Furuseth og Henrik Thodesen skal lede showet og det blir masse god mat[:D] Jeg skal selvsagt kjøre selv. Har faktisk vært edru hvert år på den festen når jeg tenker meg om, men det er kanskje like greit. Er nok ikke noe kult å drikke seg dritings foran over 500 andre folk[&:] Nei, jeg syns det er veldig greit å ha en unnskyldning til å la være[:)]

Jeg har faktisk vært litt flinkere til å holde kjeft om graviditeten denne gangen, selv om jeg jo har fortalt det til noen da. De som vet det nå er:
- Mamma
- Svigerfar
- 2 venninner og deres samboere
- Naboen
- Sjefen min
- Søstra til sambo

resten tar vi litt etter litt, men jeg vil helst prøve å vente så lenge som mulig med å si noe til håndball-laget. Det er fordi jeg hadde et lite sammenbrudd under en håndballtrening her for 4-5 uker siden. Jeg hadde akkurat fått mensen og var selvsagt skuffa, samtidig var det masse dritt på jobben og da ei på laget kom med nyheten om at hun var gravid, så brøyt jeg sammen. derfor syns jeg det blir litt flaut og plutselig komme nå, så kort tid etterpå og fortelle at jeg også er gravid...

5+2...

Straks klar til å komme meg på jobb. Selv om jeg absolutt ikke vil...
har sovet altfor lite i natt. david har nemlig hosta så fælt og vært veldig urolig. Og kl 06, da var det visst mårran, men nå har han sovnet igjen, for han fant vel ut at det ble litt lite søvn[;)]

Det ble ikke noe av jentevors før senterfesten i kveld. De jeg skulle være med skulle visst videre på et annet vors også, med masse folk som jeg ikke kjenner, så da dropper jeg det. orker ikke sitte der edru og ikke kjenne noen. Så jeg reiser bare hjem og fikser meg jeg. Festen begynner klokka 19.30, så litt tid har jeg jo[:)]

I morgen skal vi til Oslo og besøke pappa. har ikke sett han siden før jul, så det blir kosleig. vi skal opp på Ekebergsletta og gå litt på ski. For han syne shan måtte introdusere den nye kona si og sønnen hennes for skisporten, hehe... De er chilenske (det er pappa også, men han har bodd her siden han var 6 år), så det tror jeg skal bli morsomt. Pappa er jo en racer i løypa. Husker han tok meg med på laaange turer da jeg var liten. Vi kosa oss skikkelig. Så jeg gleder meg til i morgen[:D] Også tenkte jeg jo at jeg skulle fortelle han nyheten om at han skal bli bestefar igjen.. Denne gangen har han i hvert fall rukket å fylle 40[;)]

5+3...

Søndag, blå himmel, sol og en veldig fin dag[:D] Planen nå er å komme seg opp av sofaen. Pakke alt man trenger til en skitur og så skal jeg hente David hos mamma, før vi drar nedover til Oslo for åå møte pappa og gå på ski[:)]
Hvis været holder seg som dette hele dagen, tror jeg vi kommer til å kose oss masse[:D]

Når det kommer til gravide-meg. Sliter jeg litt med å skjønne det sjøl. Eller, jeg skjønner jo og VET jo at jeg er gravid, men jeg merker jo veldig lite til det, så da er det litt sånn at jeg må fortelle meg selv at jeg er det innimellom[&:] Kanskje det er like greit? Kan jo håpa at tida flyr av gårde da[:)]

Gikk på vekta da jeg var hos mamma i går +3 kg, siden jeg fikk positiv test[&:] Absolutt IKKE bra, men jeg har så lite lyst på ordentlig mat.. De to siste dagene på jobb har jeg slukt en pose potetgull og spist sjokolade. Jeg har bare spist drittmat/junk til middag og egentlig gitt totalt faen.. Jeg kan jo ikke holde på sånn som dette[:(] Må skjerpe meg.. Det er jo ikke bra for spira i magen heller...

5+4[:)]

Ja, ja.. Sa jeg at jeg skulle skjerpe meg??? Vel, jeg har akkurat spist en halv plate med firkløver-sjokolade til frokost[&:]
Skulle virkelig ønske jeg hadde styrke nok til å stå imot[:(] Heretter blir det vann og brød!!![:@]
Jeg skjønner jo at jeg ikke kan slanke meg nå som jeg er blitt gravid, men det går an å spise sunt og fornuftig likevel altså!!

I dag sto jeg opp før David. Var litt småkvalm, men det ga seg fort heldigvis. Da klokka ble halv 10 måtte jeg nesten vekke han, for han skulle jo i barnehagen. En time senere var han levert og jeg har en hel haug med ting jeg burde gjøre i dag:
- Henge opp et par maskiner med klær
- rydde på kjøkkenet
- rydde i stua
- støvsuge
- vaske gulv

Alt dette tar ganske lang tid, så jeg drøyer selvfølgelig så lenge som mulig[;)] Hehe.. har jo fri fra jobben, så jeg har jo GOD tid[:D]

I kveld er det håndballtrening i igjen og på onsdag skal vi spille kamp, håper jeg klarer å holde kjeft om den lille spira[:)]

5+5...

I dag er det back to work. Absolutt ikke motivert for det kjenner jeg, men det er bare 4 dager, så har jeg fri hele helga + mandag, så det er vel bare å holde ut[:)]

Våknet som vanlig i dag av at jeg MÅTTE tisse, men det rare er at når det har gått lenge siden sist gang, gjør det dritvondt[:(]. Akkurat som om at det strekker seg skikkelig der inne. Kan det ha noe med at blæra blir mindre og gir plass for livmora til å utvide seg, kanskje?? Ikke vet jeg, men det er skikkelig ubehagelig i hvert fall[&:]

Ellers er det lite nytt som skjer, ingen nye symptomer og det er egentlig helt greit. Jeg klarer meg med de jeg har og er veldig glad jeg slipper kvalme (foreløpig i hvert fall)[:D]

5+6...

Dagen i går var tung og jeg kjenner at det sikkert ikke blir noe bedre i dag. Skikkelig umotivert og lei av å jobbe. Det gir meg liksom ikke noe å stå i en butikk og blomstre hele dagen. Smile falskt til kunder og være overfladisk vennlig. Nei takk!!! Det er jeg litt lei nå kjenner jeg[:(]

I kveld er det egentlig håndballkamp, men det ser ut som jeg må droppe den. Sambo har nemlig jobbet i natt OG skal jobbe fram til kl 12-13 i dag, så han stuper nok rett i seng når han kommer hjem og blir der til i morgen. Og da må jo jeg ta meg av David. Egentlig gjør det ikke så mye. Er litt lei håndballen også for tida. Vi har tapt alle kampene og er så få på treninger om dagen, så jeg har mista litt lysta.

Meeen, nå er jeg straks i en ny uke og DET er i det minste positivt. Jeg er fortsatt utrolig redd for å miste, men prøver å se lyst på dette og ha troen på at det skal gå bra. Det er så fælt å gå rundt å være redd for sånt. tenk om man bare kunne være sikker på at alt kommer til å gå bra? Det hadde vært noe[:)]

6 uker i dag!!!

Ny uke, enda nærmere målet[:D]
I dag snør det skikkelig og jeg kjenner jeg ser veldig fram mot vår og sommer nå. Vinteren kan bli veldig lang!
I går var også er rimelig tung dag på jobben. Fikk ikke spist noenting fra frokost og fram til middag kl 17.30, var helt ødelagt jeg!![&:] Men sånn går det når man plutselig oppdager at man er blakk[&:] Heldigvis har vi gjemt unna noen av pengene vi fikk til jul, for vi visste det kom til å bli en dårlig periode i økonomien på denne tiden i år også. Vi ligger i hvert fall litt bedre an nå enn i fjor!

I går fikk jeg også en sånn akutt uvi-følelse. Det er skikkelig ekkelt og ubehagelig. Men jeg får liksom ikke gjort så mye med det når jeg må stå alene på jobben i 6 timer uten mulighet til å gå på do. Er jo dømt til å bli sånn da...[:(] Heldigvis går det som regel over etter noen timer. Sluker tranebærkapsler for harde livet!

Omtrent på denne tiden her i forrige svangerskap begynte jeg å blø. Kan jo fortelle litt hvordan det foregikk....
Det begynte på en søndag. Gikk på do og oppdaget at jeg hadde begynt å blø. Ble selvfølgelig kjempefortvila og det kom mer blod utover dagen. Mandagen fikk jeg komme inn til legen, da hadde blødningene avtatt igjen, men jeg fikk likevel en henvisning til tidlig-ul på ahus. Dit reiste vi på tirsdagen. Heldigvis fikk vi se en bitteliten prikk med bankende hjerte og alt så bra ut. Nå hadde blødningen også gitt seg helt, så jeg følte meg egentlig litt hysterisk[&:]

Men det stoppet ikke der....

Det ble søndag igjen, jeg var 7 uker på vei og begynte å blø... igjen! Denne gangen var blødningen kraftigere, akkurat som ved mensen, men jeg hadde ingen smerter. Fikk igjen komme inn til legen på mandag, men nå var ikke fastlegen min der, så jeg måtte inn til en annen. Jeg fortalte hva jeg hadde opplevd osv og dommen hans var klar. "Det er nok en abort, ja". Jeg brast jo ut i gråt, mens legen ga uttrykk for at det egentlig var like greit siden jeg var så ung. Der og da klarte jeg ikke bry meg om det, men nå i ettertid kjenner jeg at det gjør meg ordentlig sint. Det er da like vondt å miste uansett om man er 18 eller 28 år? Etterpå le jeg sendt inn til laben for å ta blodprøve, slik at vi kunne sjekke hcg nivået. Jeg skulle komme tilbake en uke senere og ta en ny blodprøve. Stussa litt på at jeg måtte vente så lenge, men tørte ikke si noe. Så der gikk jeg i en uke og visste ikke om jeg fortsatt var gravid. Fikk svarene på den første blodprøven, men man kan jo ikke si så mye utifra bare en prøve. Damen jeg snakket med i tlf reagerte også på at jeg måtte vente så lenge med å ta en ny blodprøve, så hun sa jeg bare skulle komme innom dagen etter for å ta en ny....

Enda tok det 3-4 dager før jeg fikk svar på den andre blodprøven og jammen hadde ikke hcg-nivået steget som bare det. Jeg var så glad. Og gjett om jeg hadde lyst til å troppe opp på legesenteret og gni det inn i trynet på den legen som hadde behanldet meg som en liten drittunge!![:@] Men det gjorde jeg jo ikke...[;)]

Bestilte meg en privat ul-time i uke 10 og der fikk jeg se et bittelite menneske som danset inni magen min. Det var helt herlig og jeg kunne endelig slappe helt av[:)]

Så, blødninger trenger ikke bety at det er en SA, selv ikke kraftige blødninger!

6+1...

I dag er det fredag. Jeg har frihelg og sjefen min var så snill og sa at jeg kunne få begynne kl 12 i dag[:D]
Så da blir det en kort 4-timers dag på jobben for min del. HERLIG!![:)][:)][:)]
Planen for denne helgen er å shine litt hjemme, vi bytta ytterdøra for noen uker siden, så det ser helt forferdelig ut i gangen nå. Der må det ryddes. Og så skal vi ta en real vask på kjøkkenet og vaske ordentlig i skuffer og skap[;)]
På lørdag skal vi til svigermor og spise middag, da blir nok nyheten om enda et barnebarn sluppet for henne også. Faktisk skal hun straks bli oldemor også[:D] Nevøen til sambo venter nemlig en sønn innen 2 uker. Kjenner jeg gleder meg veldig til han kommer til verden jeg også, og til å fortelle dem at vi også skal ha en til[:D] Tror de kommer til å bli veldig glade[:)][:)][:)]

På søndag er det mulig at pappa, kona hans og sønnen hennes kommer en tur til oss for å stå litt på ski igjen. De fikk virkelig smaken på det forrige helg, så jeg sa det bare var å komme oppover, vi har jo tross alt skiløypa 20 meter fra inngangsdøra her[;)] Måtte i tillegg fortelle pappa om nyheten da jeg snakket med han på tlf i går. Han ble veldig glad på mine vegne, men selvfølgelig også bekymret for at det skal ende slik som med David. "Det var skummelt!" Sa han...

GOOOOD HELG!!!![:D][:D][:D]

6+2...

Dagen i dag kommer nok til å være preget av MYE glede[:D]
Endelig er er dagen her hvor sambos nevø og hans kjæreste skal bli foreldre for første gang. Husker så godt det gledelige sjokket som møtte oss da vi kom hjem fra Tyrkia i juni i fjor. Det var absolutt ikke planlagt og hun gikk til og med på p-piller. Likevel ble hun gravid og da tenkte de som så at det sikkert var meningen[:)] Termin er i dag, så ingenting er bedre enn at det nå er i gang[:D][:D][:D] Og jeg gleder meg sånn til å få hilse på den lille gutten[:)]

Min egen graviditet har liksom kommet litt i andre rekke nå kjenner jeg, og det er HELT greit. De vet jo ikke om det ennå og nå har de sikkert nok med sitt eget, så det kan nok vente noen dager/uker til[;)] Planen ellers i dag er å spise middag hos svigermor, sammen med søstra til jonne og mannen hennes. Men så spørs det vel om de kommer da, siden de faktisk skal bli besteforeldre i dag[:D]

6+3...

Jeg har gjort en oppdagelse[:D] Det er nemlig veldig stor forskjell på magestørrelsen fra morgen til kveld. Og det er jo vanlig at det er sånn i starten, for man er gjerne litt oppblåst. Men dette var da veldig forskjell på en og samme dag?[&:]

Ellers i dag har jeg/vi vært ute å gått litt på ski. Pappa og gjengen kom opp en tur og vi dro ut i løypa for å utforske litt. Turen ble litt lenger enn vi hadde tenkt, men jeg koste meg veldig. Tenker faktisk å ta en liten tur på egenhånd i morgen. Jeg har jo fri fra jobb[:D] Er jo synd å ikke utnytte muligheten når man har skiløypa såpass nære. Kjente jeg fikk litt smaken på det etter i dag[:)]

I går kom en ny liten gutt til verden og hele svigerfamilien er i ekstase[:D] Har endelig fått sett noen bilder av han og han er helt nydelig... Sambo var så heldig å få komme å besøke dem på sykehuset i går og det første han sa til meg da jeg snakka med han etterpå var "Åh, nå gleder jeg meg skikkelig til vi skal få en til!" , som jeg elsker han[:D] Livet er perfekt!!! Og det gjør meg ingenting at det var han som sov lenge i dag og at han egentlig gir litt F i hele morsdagen, for han gjør så mye fint for meg hele resten av året[:)][:)][:)]

6+5...

Jeg sa jeg ikke skulle si noe til jentene på laget ennå, men i går klarte jeg ikke å la være[X(]
Jeg fikk nemlig vite at enda ei på laget er gravid og hun er omtrent like langt som meg[:D] Jeg klarte rett tog slett ikke å holde meg lenger da, også syns jeg liksom at siden vi er såpass mange, så er det nok lurt at de vet om meg også, med tanke på organisering av kampene framover. For jeg tror ikke jeg blir med på noen flere kamper.
Men nyheten ble godt tatt imot og nå er jeg faktisk ganske lettet...[:)]

Ellers kjenner jeg at formen er litt så som så om dagen. Er litt småuggen, særlig på mårran, men etter en minipose med Maarud salt potetgull hjelper det[8D]
Jeg merker også at jeg er betydelig mye trøttere nå. Vil bare sove dagen lang, men har ikke samvittighet eller vett på å bare gå og legge meg[:(]

6+6...

Fikk dra hjem tidlig fra jobb i dag. De ringte fra barnehagen og fortalte at David hadde falt og slått seg og fått et lite kutt rett over øyet. De hadde prøvd å stripse, men det slutta ikke å blø, så da måtte jeg bare hente han da og reise på legevakta. Da vi kom dit hadde det nesten slutta å blø, så vi slapp å lime eller sy det. Fikk rensa det og satt på et ordenlig plaster bare... Egentlig burde jeg nok reist tilbake på jobben, men nei, det frista ikke, så nå er vi hjemme og slapper av[:)]

Merker trøttheten blir mer og mer framtredende nå. Vi la oss kl 20 i går kveld alle sammen, men likevel har jeg gått rundt og vært stuptrøtt i hele dag. Håper det gir seg snart, for det er absolutt ikke moro[8|] Meeen, jeg sliter ikke med den kvalmen som mange andre gjør, så egentlig er jeg veldig heldig[:D]

Tida tikker sakte men sikkert framover og jeg er letta over at jeg er 7 uker i morgen og ikke har hatt noen blødninger[:D][:)] Håper det fortsetter slik... Måtte tida bare gå LITT fortere nå. Så kan vi få gravidmage, vår og sol[:D] Synes det har vært nok vinter for denne gang nå...

7 uker!!!

Har det ikke hetl bra om dagen. Alt jeg må gjøre er et ork og i dag er jeg småkvalm og uggen[:'(] Før har det bare vært på mårran. Har liksom gitt seg i løpet av formiddagen, men nå kjenner ejg det sitter godt i ennå. Er ikke sånn at jeg føler at jeg må spy, men det er ubehagelig. I hvert fall når jeg er på randen til knekke sammen i utmattelse sånn ellers også...

Snakket derfor meg sjefen min når jeg kom på jobb i dag og hun anbefalte meg å sykemelde meg 50% eller noe sånt for å få slappe av litt og på den måten vil jeg faktisk få mer penger enn hvis jeg fortsetter å jobbe. Det er fordi jeg jobbet VELDIG mye i desember og Januar da hun var sykemeldt.

Så jeg sendte en sms til legesenteret i stad for å få time så fort som mulig og fikk da beskjed om å ringe kl 08 i morgen tidlig for å se om de kan ta meg inn på en hastetime i løpet av dagen. Håper det, for nå er jeg virkelig sliten og lei[:(]

7+1...

Ja, da har jeg vært hos legen og fått en 40% sykemelding, så får vi håpe det er nok til at jeg klarer å hente litt krefter. Foreløpig er sykemeldingen bare på 14 dager, men jeg tviler på at jeg føler meg noe bedre etter det[&:] Og jeg må like herlig jobbe i kveld om i morgen[:'(]

Men MEN. Vi får se hvordan det går[:)]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdate[;)]

Har funnet ut at jeg ikke skal jobbe mer enn 18,5 timer i uka nå, med 40% sykemelding. Så da ble jeg litt lettet. Trodde kom til å bli mer jeg. Så nå er jeg positiv og kjenner at jeg ser en ende på utslittheten[:)]

Back
Topp