Puserns slankedagbok

Første mål for august i mål i dag: har passert 60 km. Setter da nytt extramål for august: 75 km totalt denne måneden (har allerede 66,5 km etter dagens tur).
 
Første mål for august i mål i dag: har passert 60 km. Setter da nytt extramål for august: 75 km totalt denne måneden (har allerede 66,5 km etter dagens tur).
Dette klarer du glatt.
Lykke til
 
Veiedag fredag 26.08 : 79,8 kg "bye bye 80-tallet"

Godt fornøyd med å være i mål både i forhold til antall km (minst 60) og vekt som viser under 80.
Særlig fornøyd er jeg med at jeg lever på vanlig kost, bare litt mindre mengder og litt ekstra grønt.
Det gjør at jeg tåler noen utskeielser i blant.
 
Oppsummering august:
Begge mål oppfylt (mer enn 60 km og ned til under 80 kg) og også ekstramålet på 75 km banker jeg inn i dag. Så VELDIG fornøyd.
Veien videre blir tøffere. Man går lettest ned i vekt i starten. Jeg har jo et overordnet mål i denne livstils omleggingen at jeg SKAL ta det i et rolig tempo og tenke helhetlig med sunnere mat/trening men med rom for utskeielser. Derfor blir mine mål for september moderate:
Mer enn 75 km
8 timer styrketrening (speede opp her for det trengs)
Ned to kilo til (til ca 75,5 kg).

Moro også å kjenne at buksene sitter litt løsere og at et par stykker har kommentert at jeg ser litt slankere ut. Deilig å kjenne ny spenst og energi i kroppen. Sommer 2017 - "here we come".
 
Oppsummering august:
Begge mål oppfylt (mer enn 60 km og ned til under 80 kg) og også ekstramålet på 75 km banker jeg inn i dag. Så VELDIG fornøyd.
Veien videre blir tøffere. Man går lettest ned i vekt i starten. Jeg har jo et overordnet mål i denne livstils omleggingen at jeg SKAL ta det i et rolig tempo og tenke helhetlig med sunnere mat/trening men med rom for utskeielser. Derfor blir mine mål for september moderate:
Mer enn 75 km
8 timer styrketrening (speede opp her for det trengs)
Ned to kilo til (til ca 75,5 kg).

Moro også å kjenne at buksene sitter litt løsere og at et par stykker har kommentert at jeg ser litt slankere ut. Deilig å kjenne ny spenst og energi i kroppen. Sommer 2017 - "here we come".
Så flink du har vært, og de målene for september, de klarer du lett :)
 
Veiing fredag 02.09 viser 79,1 kg!!!!!
Ned 0,7 kg denne uken - godt fornøyd da har tante rød uke.
Jeg har vært ganske flink med trim og mat denne uken - særlig i ukedagene.
 
Ikke den beste helgen i forhold til mat/drikke/trening.
Det har blitt både litt vin/snop/snacks og ikke minst god mat. Ingen trening/turer men mye gåing - 14000-16000 skritt pr dag.
 
Mandag ble det både 4 km rask gange og 60 min cardio/styrke i studio. Deilig!!!!
Godt i gang med riktig kosthold også :)
 
Veldig spent på fredagens veiing for siste uken ble ikke helt som jeg håpet. I helgen for mye godt å spise/drikke og generelt for lite mosjon både helg og uke. Håper i det minste samme vekt som forrige fredag.
Ronja og jeg utfordret hverandre til minus 1 kg og der må jeg nok skuffe.
 
Minus 0,3 kg denne uken og greitt fornøyd med det da ikke vært så flink.
Nedgang er nedgang :) Noen uker er bare sånn, ikke mist motet - du er kjempeflink :)
 
Mitt mål for september er å nå ca. 75,5 kg. Da har jeg ca 3 kg til som må bort. Skal prøve men tviler vel på om det går.
 
Helgen ble aktiv med mye gåing dog ikke trening.
Matessig ganske ok. En liten sjokolade lørdag, litt kake fredag og real biff og rødvin middag søndag.
I dag, mandag, deltok jeg igjen på treningstimen bestående av 30 min cardio og 30 min styrke.
 
Veidde i dag torsdag 15.09 da jeg vet fredag morgen blir veldig tidlig/travel.
Resultat: 78,0 kg!!! Happy!!! ned 0,8 kg siste 6 dager!!! Og et definitivt farvel med 80-tallet kjennes det som!!! Tåler litt opp uten å komme dit igjen nå.
 
Oppsummering halvveis i september:

Bra fornøyd med nedgang - veidde 78,0 kg i går. Ser at mitt mål satt nylig på 75,5 kg blir for tøft innen utgangen av september. Vet egentlig ikke hvorfor jeg "plutselig" satte det, for opprinnelig var 75 kg for utgangen av november. Tror jeg går tilbake til det, for ellers blir jeg bare umotivert av ikke å klare og gjennomføre.
Så mål innen 01.10 er 77 kg - det burde gå, selv med tantebesøk om en drøy uke.
Mål innen 30.11 er 74-75 kg. Så har jeg tenkt ta "slankefri" i desember og kun fokusere på ikke å gå særlig mye opp igjen. Og starte for fullt igjen i januar. Desember er travel og byr på mange hyggelige fristelser og i tillegg tror jeg på en pause da for motivasjonen.
Jeg ønsker jo å gjøre dette saaaaaakte og fornuftig og tenke mer livstils endring enn slanking, men innimellom blir man jo litt gira og utålmodig, og da må jeg minne meg selv på den avtalen jeg gjorde med meg selv. Å bruke tid og tillate utskeielser.
 
Oppsummering halvveis i september:

Bra fornøyd med nedgang - veidde 78,0 kg i går. Ser at mitt mål satt nylig på 75,5 kg blir for tøft innen utgangen av september. Vet egentlig ikke hvorfor jeg "plutselig" satte det, for opprinnelig var 75 kg for utgangen av november. Tror jeg går tilbake til det, for ellers blir jeg bare umotivert av ikke å klare og gjennomføre.
Så mål innen 01.10 er 77 kg - det burde gå, selv med tantebesøk om en drøy uke.
Mål innen 30.11 er 74-75 kg. Så har jeg tenkt ta "slankefri" i desember og kun fokusere på ikke å gå særlig mye opp igjen. Og starte for fullt igjen i januar. Desember er travel og byr på mange hyggelige fristelser og i tillegg tror jeg på en pause da for motivasjonen.
Jeg ønsker jo å gjøre dette saaaaaakte og fornuftig og tenke mer livstils endring enn slanking, men innimellom blir man jo litt gira og utålmodig, og da må jeg minne meg selv på den avtalen jeg gjorde med meg selv. Å bruke tid og tillate utskeielser.
Gratulerer med kjempebra resultat! Som du vet er jeg HELT enig i resonnementet ditt her :)
 
Back
Topp