Puserns slankedagbok

Valgte stå over veiing i dag. Blitt lite trening/tur denne uken og så var jeg jo syk og gikk urealistisk ned forrige uke (vann?). Og ikke klart for et + på vekten enda, så gjør som strutsen denne uken "stikke hodet i sanden".
Skikkelig motivert for en "flink" uke og et - tall neste uke kjenner jeg!!!!"motivasjon"
 
Har hatt en supersosial helg og noen utskeielser, men har også vært ganske flink til å moderere utskeielsene og også være aktiv med 9 km tur i går lørdag og mange skritt tilsammen fredag-søndag. Spent på veiing til fredag - kjenner meg lett og spenstig i kroppen tross litt "fy-inntak"
 
Last edited:
Veldig spent på veiing i morgen (i dag) fredag 21.10. Hatt en bra uke. Flink med maten (motivert), men det har blitt litt mindre turer/trening enn ønskelig (travelt). Vel to uker siden jeg var på vekten (har ikke jukseveiet). Mitt nest delmål er rundt 74 kg 30.11. Det burde gå greitt!!!
 
Så glad og fornøyd med gårsdagens veiing. Ned 1,4 kg på siste to ukene. Er nå 74,5 kg!!!!!
Hadde 74 som mål innen 30.11 - endrer dette til 72 kg.
I desember blir det slankefri - kun fokus på stabilisering og holde aktivitet/trening oppe. Tror det passer for meg. Da tipper jeg ny motivasjon kommer i januar.
 
Last edited:
Så glad og fornøyd med gårsdagens veiing. Ned 1,4 kg på siste to ukene. Er nå 74,5 kg!!!!!
Hadde 74 som mål innen 30.11 - endrer dette til 72 kg.
I desember blir det slankefri - kun fokus på stabilisering og holde aktivitet/trening oppe. Tror det passer for meg. Da tipper jeg ny motivasjon komme i januar.
Kjempebra jobba! Hvor mye har du gått ned til sammen nå? :)
 
Det er kjempebra! 10 kg siden juni er mye:)

Yes og gjett om jeg merker det!!! På klær og på humør. Jeg har også økt tur/trening, og det merkes godt.
Regner med at det vil gå tregere fremover og er innstilt på å bruke laaaaaaang tid på de siste 10 kiloene, blant annet ta fri i julen, ferier etc. Er jeg godt under 70 til sommeren og kanskje helt ned til 65 neste jul, skal jeg juble!!!
Nå er jeg ca 2 -3 kg normal bmi og det i seg selv kjennes så bra.
 
Yes og gjett om jeg merker det!!! På klær og på humør. Jeg har også økt tur/trening, og det merkes godt.
Regner med at det vil gå tregere fremover og er innstilt på å bruke laaaaaaang tid på de siste 10 kiloene, blant annet ta fri i julen, ferier etc. Er jeg godt under 70 til sommeren og kanskje helt ned til 65 neste jul, skal jeg juble!!!
Nå er jeg ca 2 -3 kg normal bmi og det i seg selv kjennes så bra.
Så bra du tar det over lengre tid nå. Jeg er selv bare 1 kg unna normal bmi, og er foreløpig fornøyd med det :) Det viktigste er å kunne opprettholde og unngå jojo-slanking. Jeg var tidenes jojo-slanker før..
 
Så bra du tar det over lengre tid nå. Jeg er selv bare 1 kg unna normal bmi, og er foreløpig fornøyd med det :) Det viktigste er å kunne opprettholde og unngå jojo-slanking. Jeg var tidenes jojo-slanker før..

Har vært mye ned og opp her også ;)
Denne gangen har jeg en forunderlig ro som gjør at jeg greier tenke langsiktig. Og tenker at noen stabiliserings perioder kan være lurt for meg.

Gratulerer med supert resultat så langt!!!
 
Ukens veiing 28.10 ga meg en nedgang
på 0,8 kg!!!! Sååå fornøyd. Er nå 73,7 kg!!!!
Den siste uken har jeg vært godt fornøyd med både trening/tur-innsats og kosthold. Ser jo at de ukene jeg får til begge deler, går jeg ned rundt 0,7-0,8. Og da spiser jeg"normal" mat med fokus på godt med magre proteiner og begrenset med karbohydrater og de jeg inntar er av det sunnere, grove slaget. Begrenset med utskeielser også - dog litt vin og litt sjokolade sist helg.
Har et mål om 72 kg ved utgangen av november - det burde gå. Deretter blir det "juleferie" med kun fokus på stabilisering i desember. Før jeg braker løs igjen i januar.
Dette er så herrrlig - har ikke veidd så lite eller følt meg så "bra" på mange år!!!! Folk rundt har begynt å kommentere og gi koselige komplimenter pluss at jeg nok må på shopping snart (klær som er altfor vide).
 
Last edited:
Oktober tilbakelagt og er godt fornøyd med måneden under ett.
Den startet litt "bratt" med sykdom som førte til lite trening/skritt og dårlig kosthold (dog ikke mye da dårlig apetitt).
Resten av måneden bra med godt fokus på alt.
Ned til 73,5 kg og nå merker jeg det godt på klær og folk kommenterer.
Trimturer endte med 98 km - plusser på med 4 cardio/styrke timer. Nesten tre timer med styrke. Og over 540.000 skritt!!!!!!
Mål for november blir å komme under 72 kg og holde oppe fokus på bevegelse og trening og øke styrke trening noe.
 
Har satt 500.000 skritt som mål for november og 60 km med trimturer. Sistnevnte vil nok bli byttet ut med innetrening om vær og temp tilsier det.
Skal prøve å pese på med de 1,5 kg'ene for skal reise bort en langhelg i slutten av november og vil helst være i mål med november vekten før den helgen.
 
Da ble det ned 0,4 kg denne uken. Ikke så mye men er allikevel veldig fornøyd da jeg jo i helgen bestemte meg for å kose meg med div bursdag feiringer etc og hadde liten tid til trim. Dog løp/småløp jeg 2 km både lørdag og søndag morgen - kanskje det hjalp. Flink med trening/skritt etter det også.
Vel, da er jeg kun 1,3 kg unna målet for november (og dermed 2016 i det jeg skal ta "fri" i desember).
Er sååå fornøyd med å ha gått ned over 10 kg (veidde 84,5 i juni) og nesten 10 kg fra jeg startet som aktiv her (veidde 82,5 kg i august).
Kjenner det veldig godt på klærne og har kjøpt litt nytt. Blir en ny kjole til julen tenker jeg.
Synes jeg greier det jeg før har syntes vært veldig vanskelig: å balansere strenge og mindre strenge dager pluss røre mye mer på meg. Har en fysisk aktiv jobb som gir mange skritt pr dag, men direkte trening har det blitt mindre av de siste årene. Så deilig å være i gang igjen på det også!!!!
 
WOW!!!!!!! 71,8 kg i dag!!!!!!
Etter en uke med stort fokus på mat og trening ble det 1,5 kg ned. 10,3 kg ned siden jeg startet aktivt her i august og ned ca. 14 kg siden jeg var på min høyeste vekt ever i juni.
Dette kjennes bare så bra, og jeg kjenner selvsagt godt på kropp og klær at jeg har gått ned. Love it
Vel, målet for november var under 72 kg så det er nå nådd. Setter meg et nytt mål på under 71 kg 30.11.
Tenk, målet på 65 kg vinker i det fjerne - hadde jeg vel egentlig ikke trodd det skulle bli mulig nå.
Vet at de siste kiloene blir harde, men er innstilt på å bruke tid på dem.
 
Bra jobba :) Du kan virkelig kose deg med god samvittighet i jula!
 
I dag viste velten 71,1 kg!!!!! Ikke til å tro - lenge siden jeg så slik tall pr jeg entrer vekten:p
0,1 kg unna delmål 2 for november så det skal gå fint å ta neste uke.
Denne uken kan vel sies å ha vært middels. Litt mye mat og kaker og snacks/vin i helgen (jobbehelg). Ingen trening i helgen men mange skritt på jobb.
Langtur på 12 km onsdag og fridag tirsdag, men brukbart ellers :)
Keep on en uke til så blir det ikke ny veiing før over nyttår.
 
Ikke den beste helgen. Brukbart med skritt og 4 km tur pluss styrketrening lørdag.
Men også mye ekstra inntak i form av sjokolade, snacks og vin i tillegg til god mat.
Nå blir det "råkjør" frem til fredag og siste veiing i 2016!!!!
 
Siste innveiing i 2016 ga meg en vekt på 70,8 kg.
Det ble med den vekten en nedgang på 0,3 kg siste uken (ikke av de beste ukene så helt fint resultat). Neste veiing for meg blir 06.01.17.
Da er jeg forhåpentligvis klar for å kjempe med de siste 5-6 kg (blir nok seigere da).
Nå skal jeg bruke en drøy måned på stabilisering og ikke minst førjuls og julekos.
Slenger kok innom med noen oppdateringer i blant.
 
Back
Topp