Puserns slankedagbok

Pusern

Gift med forumet
Ser jo nå at det er her jeg bør lage meg en tråd som forhåpentligvis etterhvert beskriver min vektnedgang og oppadstigende form. En slags form for "slankedagbok" med mine betraktninger og resultater på godt og vondt.
Mandag er det "start" med veiing (gruer meg). Håper på totalt 15 kg ned, men har som første delmål 5 kg innen 1. november (ønsker gjøre dette langsiktig og fornuftig). I tillegg håper jeg å øke både kondis og muskelmasse. Har vært i god form og trent ganske mye for mange år siden og savner virkelig den godfølelsen en kropp i form og balanse gir.
 
Gratulerer med dagbok og masse lykke til.
Dette skal du klare :)
 
Da har vi kommet hjem etter en deilig familie ferie - med batteriene ladet og med motivasjon for en sunnere livs stil på topp. Første veiing i morgen tidlig (spent).
 
Slankestart og første veiing i dag, dvs startvekt.
82,1 kg ble det. Ikke bra men faktisk 2 kilo mindre enn i starten av juni, så mitt økte fokus på mer bevegelse i ferien har nok hjulpet litt.
Da er det fullt fokus mot 15 kg ned - håper komme under 80 innen september.
 
Første dag av "nytt liv" gjennomført. Mat messig bra og trenings messig ok (ble litt kortere tur enn planlagt da ble overasket av styrtregn). Aktivitet ellers på topp med mye etter-ferie-greier i heimen. Vet fra før at det hjelper å øke den generelle aktiviteten også - minst mulig sofasliting er bra.
Deilig være på G.
 
Vel, fortsetter omtrent som planlagt. Litt drøy posjon middag i dag men var så sulten!!! Men sunn mat da og mye grønnsaker, så bedre ta litt extra enn bli fristet til noe langt mer usunt utpå kvelden.
 
Har nå tenkt litt gjennom hva som er smartest for meg som veiedag. Tror mandag ikke er best. Skjønner jo at det å vite at man skal veie seg mandag, setter litt ekstra press under helgen. Men, helgene mine er ofte uforutsigbare og også veldig ulike på grunn av både jobb og andre aktiviteter, så føler det er best for meg med ekstra press og rutiner gjennom uken. Derfor tror jeg det for min del psykologisk er best med veiing fredager. Skikkelig "kjør" mandag - fredag og veiing før helgen.
Så, da blir min første veiing etter start førstkommende fredag (spennende om noe har skjedd på de dagene fra mandag).
 
Har nå tenkt litt gjennom hva som er smartest for meg som veiedag. Tror mandag ikke er best. Skjønner jo at det å vite at man skal veie seg mandag, setter litt ekstra press under helgen. Men, helgene mine er ofte uforutsigbare og også veldig ulike på grunn av både jobb og andre aktiviteter, så føler det er best for meg med ekstra press og rutiner gjennom uken. Derfor tror jeg det for min del psykologisk er best med veiing fredager. Skikkelig "kjør" mandag - fredag og veiing før helgen.
Så, da blir min første veiing etter start førstkommende fredag (spennende om noe har skjedd på de dagene fra mandag).
Blir spennende, masse lykke til med veiingen :)
 
HURRA!!!! Startet mandag på 82,1 kg og i dag fredag er jeg på 81,4kg sikkert både litt vann og litt mageinnhold som er vekk, men uansett er det en motiverende start.
Jeg kommer som sagt til å fortsette med fredager som veiedag.
Har tatt mål i dag også og legger inn når tid senere i kveld.
 
Last edited:
HURRA!!!! Startet mandag på 82,1 kg og i dag fredag er jeg på 82,4 kg sikkert både litt vann og litt mageinnhold som er vekk, men uansett er det en motiverende start.
Jeg kommer som sagt til å fortsette med fredager som veiedag.
Har tatt mål i dag også og legger inn når tid senere i kveld.

Ble feil og fikk ikke redigert. Dagens vekt er 81,4 - altså ned 0,7 kg.
 
Skriver opp mine kroppsmål her også, målt fredag 5. august:
Vekt: 81,4 kg
Midje: 93 cm
Mage: 100 cm
Rompe: 101 cm
Lår: 59 cm
Over kne: 42 cm
Legg: 37,5 cm
Overarm: 33 cm
Største problemet er altså mage og midje
 
Ble litt mye mat etc i helgen; særlig søndag som inneholdt stor bursdag feiring med mange fristelser. Men har vært flink med tur/trening siste dagene, og jeg kjenner formen kommer snikende.
Har til og med følt litt på at noen klesplagg sitter litt løsere - ikke synlig men mer en følelse.
Fredag grytidlig reiser jeg på weekend tur med jobb - blir nok endel fristelse og lite trening, men tror det blir en fysisk aktiv helg allikevel.
 
YESSSSS!!!
Må være på Gardermoen 6.30 (fly 7.00) i morgen så tar ikke sjansen på å ha tid/husk til å få veid meg på morgenen, så gjorde det i dag:

80,7 kg - dvs ned 0,7 kg!!!!!

Bare 0,7 kg fra målet på under 80 kg innen første september - det bør gå!!!!
Jeg har jo denne gangen tenkt ta slankingen over tid og prøve tenke på det som en livstids endring, så er foreløpig fornøyd med balansen mellom gå litt ned og leve ganske "normalt".
 
YESSSSS!!!
Må være på Gardermoen 6.30 (fly 7.00) i morgen så tar ikke sjansen på å ha tid/husk til å få veid meg på morgenen, så gjorde det i dag:

80,7 kg - dvs ned 0,7 kg!!!!!

Bare 0,7 kg fra målet på under 80 kg innen første september - det bør gå!!!!
Jeg har jo denne gangen tenkt ta slankingen over tid og prøve tenke på det som en livstids endring, så er foreløpig fornøyd med balansen mellom gå litt ned og leve ganske "normalt".
Det er veldig bra.
Tanken din er helt riktig.
Dersom man bare tenker slanking og ikke livsstilsendring vil bare vekten komme tilbake når man går tilbake til vanlig kost. Da har man egentlig ikke tatt tak i problemet, bare funnet en midlertidig løsning
 
Tilbake fra jobb weekendtur. Synes det har gått ganske bra. Valgt å være litt "snill" med meg selv så det har blitt både litt vin og litt extra mat, men ikke tatt av. Ingen trening men mye gåing (opp mot 15000 skritt per dag).
 
I gang med både litt trim og riktig mat etter utskeielses helgen. Kjennes bra ut. Håper vekten viser det samme som forrige uke eller selvsagt enda bedre; litt ned, fredag.
 
Er i grunnen mer enn fornøyd med dagens vekt og målinger helgeturen tatt i betraktning:

Vekt: 80,4 (ned 0,3 denne uken og 1,7 tilsammen)
Midje: 93 (samme)
Mage: 101 (opp 1)
Rompe: 99 (ned 2)
Lår: 58 (ned 1)
Over kne: 41,5 (ned 0,5)
Legg: 37 (ned 0,5)
Arm: 31 (ned 2)
 
Last edited:
Ja, så er denne helgen over. Familietur for å være med på en stor feiring. 60 mil både fredag og søndag så ble stillesittende dager. Dog 12 km skravletur lørdag - så glad jeg fikk lurt med to på tur. Tur og mye skravling = perfekt!!!
Matessig, vel jeg hadde bestemt meg for å kose meg med det som ble servert men ha "hodet" med. Det gikk såder men kjente dog jeg holdt litt igjen da. Toppet ddt hele mrd bollestopp på Espa i går søndag, så har nok gått litt opp og holder litt på vannet i kroppen.
For å komme i mål innen 01.09 med å se 79 tallet på vekten og ha minst 60 km i bena, må denne uken være fokusert og sunn. Heldigvis normal helg til helgen - nesten så jeg gleder meg til det!!!
 
Back
Topp