psykisk syke mødre!

ORIGINAL: Hanne79

Hva skal vi gjøre da? Tvangssterilisere alle som har fått en psykiatrisk diagnose? Eller de som er i faresonen?

Jeg mener vi diskuterer helt feil emne her, for vi kan faktisk ikke vite hvem det kommer til å tippe over for og hvem som aldri mer kommer til å få tilbakefall. Poenget er vel at når noen som har barn blir alvorlig syke, så er det systemet rundt oss som svikter! Systemet fungerer ikke bra nok... og da mener jeg barnevernet, helsenorge, kanskje spesielt psykiatrien osv.... Vi kan ikke sitte å fortelle hvem som skal få lov til å få barn, og hvem som ikke skal få lov til det... jeg vil ikke være en del av en slik verden! Men vi må bli flinkere til å håndtere de psykiatriske tilfellene der det er barn inne i bildet!!

Vil si meg enig i denne jeg!

ORIGINAL: Hanne79
Hva skal vi gjøre da? Tvangssterilisere alle som har fått en psykiatrisk diagnose? Eller de som er i faresonen?

Jeg mener vi diskuterer helt feil emne her, for vi kan faktisk ikke vite hvem det kommer til å tippe over for og hvem som aldri mer kommer til å få tilbakefall. Poenget er vel at når noen som har barn blir alvorlig syke, så er det systemet rundt oss som svikter! Systemet fungerer ikke bra nok... og da mener jeg barnevernet, helsenorge, kanskje spesielt psykiatrien osv.... Vi kan ikke sitte å fortelle hvem som skal få lov til å få barn, og hvem som ikke skal få lov til det... jeg vil ikke være en del av en slik verden! Men vi må bli flinkere til å håndtere de psykiatriske tilfellene der det er barn inne i bildet!!

Signerer dette, jeg! Godt sagt Hanne[;)]

Helt enig med Hanne79!

Har sett hvor ille det kan gå. Har sett min bror bli kasta på glattcelle 3 ganger i løpet av en uke, mens familien desperat har prøvd å få hjelp til han. Politifolka så tydlig at han var dårlig, men siden politi-advokaten ikke ville gå til sak, så slapp de han løs hver gang. Det endte med at jeg måtte anmelde han for at han skulle få hjelp.

Han har det sånn passe bra nå. Har egen leilighet, lommepenger, hushjelp og alt er dekket. Men problemet er at han får ikke no tilbud. Ikke no samtaler med psykriater, ikke no vernet jobb. Han har drevet dank i snart 5 år!!

Det eneste han får er medisinering...

Psykiatrien her til lands er dritt! Og min bror er heldig, for han har en familie som passer på han. Hva med de som ikke har det?

ORIGINAL: Alika

Psykiatrien her til lands er dritt! Og min bror er heldig, for han har en familie som passer på han. Hva med de som ikke har det?

Uff, skjønner godt at derer blir fortvilet over situasjonen... har dere søkt om psykiatrisk hjemmesykepleie? Er endel ting dere kan ha krav på i denne situasjonen. Jobber i psykiatrien til vanlig, og ser desverre veldig ofte at folk faller utenfor systemet. Samtidig må jeg forsvare psykiatrien litt, og si at veldig, veldig ofte så gjør de en kjempegod jobb!

Helt enig med deg hanne79!

ORIGINAL: Beta

det er det som gjør at jeg blir så forbanna for hvis man har utdannet seg til psykriater, barneværnspedagog osv så må man klare å se når det er fare for at andre blir skadet. De som velger å få barn når de er så syke, fortjener det ikke! De kan vente til de er friske og blir du ikke det så kan du la være ¨å få barn.. da blir det bare egoistiskt!

Selv om man er utdannet psykiater, så hjelper det svært lite hvis man får psykoser. Da klarer de ikke å se at det er galt å få barn... det er det som er så galt med hele sykdomsbildet, og derfor ekstra viktig at systemet rundt psykiatriske pasienter fungerer som det bør...

Tror det er altfor mange av oss som har meninger om psykiatrien i Norge men som ikke TØR å gjøre noe med det (les, jobbe aktivt med det) sånn som Hanne79.

Ros til deg for at du er en av de som hjelper folk med psykiske problemer.

Tror psykiatrien i likhet med mye annet av HelseNorge sliter fordi det er altfor få folk som vil gjøre jobben, og altfor mye jobb som skal gjøres [8|]

Back
Topp