hei louis2!
Så trist historie!!
Jeg mener at straks det blir snakk om en rusavhengighet sammen med de psykiske lidelsene, så har ingen barn godt av å vokse opp i det miljøet. Det er nok desverre mange som havner på dette kjøret. Men da mener jeg det er viktig at en kan få hjelp til å håndtere dette psykiske problemet proffesjonelt! Da er det viktig at familie og venner kan hjelpe denne personen på riktig vei igjen.
Jeg synes leger skulle være flinkere i slike tilfeller å ikke gi medisin som gir rus. Rus og barn hører ikke sammen!! I alle fall ikke gi det ut gang på gang. Ingen blir vel friske av å ta en valium e.l.? Det bare døyver følelser for en liten periode. Da må det være bedre å kunne gi ut medisin en ikke blir avhengig av, samt samtaleterapi eller andre ikke-medikamentelle tiltak.
Jeg vet selv av ei som har havnet litt på kjøret pga lege skriver ut for mye tabletter. Hun har tre barn. Den ene er bare 4mndr nå, og hun har holdt på i over 8 år med dette. Det hun gjør er å stappe i seg mest mulig piller med engang hun får en resept (for det går noen dager mellom hver gang hun får). Hun blir så dopa og bortevekk da! Sånn går hun til det blir tomt, også har hun noen fæle jævlie dager der hun må vente på ny resept. Hvilket liv er dette for unger å vokse opp i... Helt forferdelig! Det er mange som vet om henne og dette problemet, men ingen gjør noe... Jeg prøvde, men det endte med at hun bare ble så forbanna på meg, og fikk heller folkt til å tro at jeg drev med løgn... Så jeg kom ingen vei med det. Jeg vet imidlertid hun er under oppsikt av skolen etter at barna har begynt å prate litt om det der; heldigvis.
Så jeg vil si at jeg forstår hva du mener, louis2, men ikke skjær alle over en kam bare.[;)]