psykisk syke mødre!

louis22

Elsker forumet
det fødes idag mange barn til verden med psykisk syke mødre eller foreldre.. jeg syns det er fælt og se hvor mye barna lider under dette og hvor lite hensyn det blir tatt til disse barna!
her skal mor og hennes ønske om og få barn være prioritert ikke barnets ve og vel!! for helt ærlig ingen barn har vel godt av og fødes inn i et liv med nevroser og angstlidelser?? for ikke og snakke om hvor disponert de er for og arve dette!! har selv sett dette på ganske nært hold og syns ikke det er riktig at de får barn... de klarer jo ikke leve uten masse oiller eller tilsyn selv...huff blir så oppgitt over dette ...

sier meg eni der, hvor mange barn lider fysisk pga at en av foreldrene er psykisk syke!
gar selv blitt slått av mamma fordi hun ikke var i "form" hver dag

dette er et kjempevanskelig spørsmål. Ofte blir det tatt mer hensyn til mammaene enn til barna. Har ei venninne som har mamma med tunge psykiske lidelser, det er utrolig slitsomt. De vil ikke adoptere de stakkars barna bort heller av hensyn til mødrene. Jeg tror min venninne hadde hatt det så mye bedre viss hun hadde fått en oppvekst i en tryggere familie, istedenfor ble hun kastet frem og tilbake i fosterfamilier og barnehjem. Fryktelig spør du meg! Det har skjedd at pasienter har laget barn med hverandre... Det er ikke akkurat et godt utgangspunkt!

Men man kan vel ikke sterilisere de psykisk syke heller? Hvem skal bestemme hvem som skal få være så heldige å få barn?

helt enig der altså [:D]

Jeg er ikke helt enig jeg...for jeg håper ikke du mener jenter/damer som har hatt psykiske problemer...Jeg kjenner flere jeg som har hatt psykiske problemer som har fått profesjonell hjelp og er verdes beste mødre. Veldig farlig å dra alle over en kam...

ORIGINAL: Synne75

Jeg er ikke helt enig jeg...for jeg håper ikke du mener jenter/damer som har hatt psykiske problemer...Jeg kjenner flere jeg som har hatt psykiske problemer som har fått profesjonell hjelp og er verdes beste mødre. Veldig farlig å dra alle over en kam...

Mye sant i det ja [8|]

Er enig i det Louis!

ja det er tragisk... går på førskolelærer utdanningen, og vi har mange forelesninger om dette!
mye fælt uti verden! men det å kontrolere hvem som skal kunne få barn og ikke blir jo vanskelig!

Moren til en x av meg var rimelig ute og kjørte, det gikk bra i mangen år, men nå går mor og datter sammen på gaten, for å skaffe penger til dop! Siden jeg kjenner denne familien vet jeg at morens psykiske helse er mye av grunnen til at datteren havnet utpå!

Ikke helt enig jeg heller..Vist det er personer som fortsatt er syke og ute av stand til og ta seg av barna,så er jeg enig. Men mange som har blitt frisk igjen oxo og er flinke mødre. Oxo kommer det jo an på hvilken psykisk sykdom du mener...

jeg mente ihvertfall at dem som har det mens dem har fått unge og sånt. men mamma hadde sykiske problemer før jeg ble født men ble frisk før jeg ble født, og hun klarte fint å ta vare på meg og broren min aleine.

jeg er veldig enig med deg louis, men jeg er også enig at de som har hatt problemer før
og har fått hjelp mot dette og er bra skal kunne få barn.
Det blir galt å nekte alle som noengang har hatt psykiske problemer
å få barn iogmed at det kan være forskjellige grunner til problemene...
De som har det arvelig synes jeg skal være forsiktige med å få barn f.eks...

De, eller spesielt den ene, som har vært her inne, tror jeg har vært mer ute etter å provosere. Og siden vi stadig har gått fem på, har den persone satt sport i det å provosere oss!

Enig i det louis, jeg har det i nære familie og lite hyggelig.

Tror absolutt at det går bra, ja.. i ditt tilfelle!
og sikkert mange andre..

Er, som noen sa her oppe, farlig å dra alle under samme kam[;)]

jeg ble rystet når jeg leste dette innlegget,selv har jeg slitt med sosial angst siden barneskolen,var de så kaldte "sterke" som gikk i gjenger og likte og mobbe de så kaldte "svake". jeg har opplevd masse negativt i livet mitt, en far som slo oxo videre. jeg har en sønn og en på vei,men jeg vet at jeg ikke er noen dårlig mor,jeg er jo ikke hjerneskadet louis2,sønnen min e med på masse aktiviteter og jeg snakker aldri om min sykdom til han. han er utadvent og glad. jeg ble skikkelig provosert av det du skrev[:@] du må ikke utale deg om noe du ikke vet noe om

Har oxo hatt sosial angst og har det vel litt enda og har vært deprimert,men når jeg ble gravid ble jeg mye sterkere og er frisk igjen nå. Jeg vet det kan være arvelig,men det er ingen grunn til og ikke få barn synes jeg.! Tror kanskje hun mente de med sterkere psykiske problemer kanskje..De som slår barna og slik og ikke tar seg av dem..

ORIGINAL: bast

ORIGINAL: Synne75

Jeg tenker mere eks.vis på de som har vært her inne og lager sånne historier...de er jo i ubalanse og syns det er skummelt hvis de har eller venter barn og ikke får noe behandling. De som har vært psykisk syke men som har fått hjelp syns jeg ikke er noe problem om får barn.

Ja, det var no dette jeg og tenkte på da...det som Bast sier.

de som er så psykisk syke at de ikke klarer å ta seg av barna sine,de får ikke ha barn heller. som oftes går eller har de gått til psykolog og hun vurderer jo pasienten sin,vist hun har barn og ikke er skikket til å ha barn så kontakter psykologen barnevernet. det er de pådtvunget.

ORIGINAL: Nahemah

bra det var fler enn meg som reagerte litt der, jeg skjønner at mennesker som er istand til å skade andre og er virkelig syke ikke burde ha barn, men det er ganske stor forskjell på det og vanlige psykiske problemer som store deler av landet lider av!!!!!

Enig!

-og forresten, gratulerer med 2 års forlovelsesdag [:D]

hvis dere hadde tatt dere tid så hadde dere skjønt at jeg ikke tok alle under en kam.. og jeg kan så vist uttale meg om dette .. da jeg har det i familien og i nær omgangskrets.. at en har vært deprimert eller hatt en form for angst som man er friskmeldt fra er du vel ikke psykisk syk er du vel? at du martine velger ta dette personlig er jo ikke mitt problem og at dere ikke takler og snakke om det kan jeg heller ikke gjøre noe med men og si at dette ikke er tilfelle eller at jeg er stygg som sier dette vil vel være og lyve for seg selv.. for det finnes mange barn som lider stort under psykisk syke foreldre... rart at dette var like ømfintlig for noen som dette med fedme og ergo sklal man ikke diskutere det?? vel jeg synes dette er et alvorlig og serilst problem og dette var ikke ment som er angrep på noen..

Back
Topp