PriMrose sin dagboktråd-ting

zumbatime i dag og kristine skuffer ikke! har gleda meg hele uka til denne timen, og den var som vanlig kongekul! jeg gav alt jeg og greide fint å fullføre. det beste er at det blir zumba i morgen også - suuuuperduper!!!
 
Mandag: Zumba i grimstad med Kristine

Tirsdag: Fri

Onsdag: Zumba med Bjørn Tore

Torsdag: fri

Fredag: fri

Lørdag: fri

Søndag:
- Ridetur med Ingrid og Jenny, Hlekkur (islandshest - denne skal jeg ri :), Talita (jeg skal ha henne som håndhest, hun er altfor bitteliten til å sitte på for meg), Asterix og Luffi (kaldblods/lynghester, mor og sønn)

 
Baaaah! note to self - IKKE middag før zumba/trening! det funker rett og slett utrolig dårlig altså... Var megatungt på zumba i dag, var som om kroppen var en diger stein + at jeg var svimmel og kvalm. Så det gjør mi ikke igjen! Kristine hadde endra litt på den ene sangen i dag, og likte den nye moven mye bedre - gull.

Bjørn Tore fra world gym i oslo er her denne uka og skal ha zumba på onsdag kl 18. jeg ble sååå glad! har ikke vært på time med han før, men har en god følelse - så jeg gleder meg skikkelig!!
 
Ah! konge-zumba time på stoa med bjørn tore Omholt Jakobsen. Det var sabla gøy, og jeg ble vaaaarm! :)
 
støl i rompeballene *liker!!* :)

edit: iløp av kvelden ble jeg au veldig støl på innsiden av knæra. funnet ut at det må være sitt-ned(squat) øvelsen som er den skyldige (jeg er glad altså ;) ). jeg unngår gjerne slike øvelser til vanlig pga kneet mitt bråker noe helt vilt når jeg gjør både den og utfall. har nok litt kleine knær, men....

noen tips til andre rumpeøvelser som er litt mer skånsomme for knæra?
 
aaaaah! jeg ER så solbrent at jeg døøøøør! har kjempelyst til å opp å trene styrke nå, men åssen i alle dager skal det gå. Vi snakker solbrent på låra, magen, brystet og hele ryggen og det er voooooooondt! Gaaah! men, jeg vil jeg viiiiil!
 
jaja, stenger kl 20, så da trenger jeg ikke vurdere det lenger :(
 
I går hadde jeg en kjempefin ridetur!!! veldig veldig koselig!! håndhesten var jo altfor sta, så den gidder jeg ikke ha med hvis jeg skal ri igjen - hehe! den bråstoppa plutselig hele tiden, så jeg og hlekkur ble dradd bakover. ble derfor litt styrketrening for høyrearmen (er helt gåen i den i dag, pluss vannblemmer) ;). Heldigvis ble den mer livlig når vi kom opp i skogen, så det likte den tydeligvis. Sååå skjønn da, den hoppa over trestokker og var helt med - hihi!

ble ikke no zumba da, det rakk jeg ikke :( :(. men men....

I dag ble det heldigvis zumba da - whiiii!!! hardeste økta hittil, for jeg gav skikkelig på helt fra første sangen. Airconditionen virka tydeligvis ikke, for det var sjukt varmt der inne - svetten rant! når jeg kom hjem måtte jeg dusje i iskaldt vann for jeg besvimte nesten (tåler varme ganske dårlig jeg) og ble rett og slett kvalm og rar i kroppen. gikk heldigvis fort over!
 
Mandag: Zumba i grimstad med Kristine

Tirsdag: Corebar Grimstad

Onsdag: Styrke

Torsdag: Fri

Fredag: Styrke

Lørdag: Fri

Søndag:Fri
 
fin corebar time i dag. har aldri prøvd det før, men det gikk egentlig veldig bra. siden jeg ikke er så sterk i magemusklene enda måtte jeg jobbe på nivå 1 på styrkedelen, men det er sikkert hardt nok regner jeg med. satser på å kjenne det skikkelig i mårra :)
 
trente styrke i dag - deilig!!! dritlenge siden nå. La på "et hakk" mer vekt på nesten alle apparatene. var vel 2 jeg ikke la mer på :). Treningsveilederen min var au å trente, så jeg følte jeg måtte vær sånn ekstra god ;).

neste gang jeg trener får jeg premie (har sånn motivasjonskort) - jippi!!

Tok med styrkeprogrammet mitt hjem, så tenkte jeg skulle legge det inn her etterpå
 
Øvelse
 Øvelsedata
- Sittende benføring ut 2/
abductor
  
   35 kg
 - Skråsittende benpress/
leg press

 
   60 kg

- Nedtrekk til skulder 3/
vertical traction
 
   27,5 kg
- Brystpress 2/
chest press

   15 kg
- Ryggstrekk 2/
lower back

   22,5 kg
- Sit up 2/
abdominal crunch

   30 kg

- Sideliggende rygghev
 
   høyde 5
 
Øvelse
 Øvelsedata


- Sittende benføring ut 2/
abductor
  
   35 kg
 - Skråsittende benpress/
leg press

 
   60 kg

- Nedtrekk til skulder 3/
vertical traction
 
   27,5 kg
- Brystpress 2/
chest press

   15 kg
- Ryggstrekk 2/
lower back

   22,5 kg
- Sit up 2/
abdominal crunch

   30 kg

- Sideliggende rygghev
 
   høyde 5


kjører 12x3 sett på alle øvelsene
 
Mandag: Styrke

Tirsdag: Afromoves Grimstad

Onsdag: Fri (hadde ikke bil)

Torsdag: Styrke

Fredag: Styrke

Lørdag: Pilates kanskje?

Søndag: Zumba i Grimstad
 
Fikk motivasjonspremien min på spenst i dag. Spenst håndkle! whiiii, haha! neida, er jo kjekt med alt som er gratis.

Har aldri trent styrke i grimstad før, og tror kanskje det blir første og siste gang. Var helt andre apparater der, og var ikke alle jeg fant en gang - så alt ble sånn halvveis i dag.

Er så sjukt trøtt i dag pga våkenatt pga eldsteungen min kom å vekka minste ungen som da trodde det var morgen.... så i dag har vært en lang og slitsom dag.
 
Afromoves timen i går. Det er sabla tungt må jeg si, og går i høygir hele timen uten stopp. Det var det positive... det negative er at jeg syns det er litt, hva skal jeg si, kjedelig. vanskelig å forlare, men er litt lite variasjon... det går i de samme moves´a hele timen bare man bygger på lixom. timen varer i bare 45 minutter, men det HOLDER!

det mest positive var at i dag veier jeg ENDELIG 76,4 igjen! var rett jeg skulle begynne å gå opp i vekt igjen nå jeg - så det var gledelige nyheter på morran :).

vet ikke om jeg får trent i dag.... sambo er i mandal å henter noen planker, aner ikke når han kommer hjem - og så er det hans trenedag i dag, så han skal spille fotballkamp... men mulig jeg får skvisa det inn. Daniel skal vær hos mor i natt, så håper på å få sove litt i natt - pål er nok den som trenger det aller mest. stakkar, er han som må stå opp 5.30 hver morgen, og noen ganger tidligere....
 
Styrketrening i dag - gikk kjempefint!

jeg har jo tredemølle 10 min rask gange som oppvarming, og har nå funnet ut at jeg skal begynne (prøve i alle fall) å jogge litt også. så imårra skal jeg teste det :)
 
jeg må le!!! jeg trodde det skulle gå an å jogge i 5 minutter jeg *knis*.

men ok, det jeg gjør nå er følgende:

* rask gange 5 minutter
* jogge 1 minutt
* rask gange 1 minutt
* Jogge 1 minutt
* rask gange 1 minutt
* jogge 1 minutt

altså - dette er oppvarming før styrketrening, så kan ikke ta an helt ut heller.

gikk kjempefint på apparater i dag - tungt begynner det å bli :)
 
Mandag: Zumba

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Fri

Torsdag: 

Fredag:

Lørdag:

Søndag: Zumba
 
Har nå vært på Zumba med Kristine både i går og i dag - koooonge! herlig start på uka. De har fått en ny zumba instruktør nå som heter Pia, og hun fikk prøvd seg på to sanger i dag - veldig lovende! Håååååper det blir bra! mener hun sa hun sku ha timer på onsdager, og det passer meg heller dårlig siden det er sambo sin trenedag (egentlig er mandag også det, men den har jeg stjelt fra han -så kan jo ikke stjele enda en). håper hun tar mye ekstra i helger og vikartimer og sånt :)
 
Back
Topp