Prevensjon

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Litt tidlig ute her, men hva tenker dere å begynne på etter graviditeten? Blir nok lavdosepille på meg, som det er greit å amme med. Hadde hormonspiral i et halvt år og det var bare vondt og unehagelig, så det blir det hvertfall ikke..

Blir nok lavdosepille, hvis det blir noe i det hele tatt :P Gidder ikke styre med innsett av spiral når det nok blir aktuelt med søsken om ikke veldig lenge ;)

Tåler ingen ting så er spent... Var noen jeg snakka med som sa det var kommet ny type spiral.. Med mye mindre hormoner i.. Har lyst å gi det en sjangs.. Men kjipt å betale flere tusen om man ikke greier ha det pga smerter og bivirkninger..

Tåler ikke hormoner så godt lenger:/ prøver å overtale mannen til å klippe strengen( han har 5 barn nå) ;)

Blir nok pillen uten hormoner ja. Ønsker ikke to tette :P

Må man vente med sex etter fødsel?

Vi ønsker oss veldig gjerne to barn, og på grunn av min alder (35 år snart), så har vi funnet ut at det beste er å ikke bruke prevensjon, og heller forsøke oss på to tette. Blir jo ikke enklere å bli gravid jo eldre man blir :confused:

Vi brukte prøverør for å bli gravide denne gangen, så jeg kommer nok ikke til å bruke noe prevensjon etter fødselen. Hvis kroppen finner ut av ting på egen hånd, og vi plutselig skulle bli gravide igjen, så tar vi det bare som en kjempebonus! Evt så må vi tine opp nestemann som ligger på frys;)

Litt tidlig ute her, men hva tenker dere å begynne på etter graviditeten? Blir nok lavdosepille på meg, som det er greit å amme med. Hadde hormonspiral i et halvt år og det var bare vondt og unehagelig, så det blir det hvertfall ikke..
Tenkte jeg skulle prøve spiral denne gangen.
Piller bare glemmer jeg.
Sprøyter er jeg redd for :P
P-stav har jeg testet, men den rotet til syklusen min
Å sånn pesar og greier liker jeg ikke :P
Så denne gangen vil jeg prøve spiral

Jeg har så lyst å klare meg uten hormoner. Legen tok dette opp på siste kontroll og snakket om at innsett av spiral ville være greit 9 uker etter fødsel. Men hadde kobberspiral før og hadde litt småblødninger og uregelmessigheter så vet ikke om det frister heller.

Jeg har ikke brukt noe annet en kondom siden jeg var 17år, og det har ikke gitt noen problemer:-) så tenker jeg fortsetter med det:-)

Tja, si det... Brukte piller de første årene før jeg gikk over til p-plaster fordi jeg var flink til å glemme pillene.. Har brukt plaster siden da, som har fungert perfekt, - altså helt til jeg ble gravid likevel med det da.....
Så vet ikke om jeg tørr å begynne med det igjen. Men har IKKE planlakt å få en til selv om dette er vår første og jeg også er 32 nå, så noe må det bli. ;-)

Her i huset er dette det siste barnet, og vi har snakka om at mannen skal sterilisere seg når den lille er født. Jeg tåler ikke hormonprevensjon, og da blir prevensjon så styrete. Merkelig nok har jeg blitt raskere gravid ettersom jeg hatt blitt eldre, så vi tar ikke sjansen på å slurve med prevensjon selv om jeg nærmer meg 40.

Uten tvil hormonspiral.så slipper en å tenke på noe.jeg ble gravid første p.p etter 9 på på hormonspiral så tar ingen sjanser;)

Mannen tar strengen

Skal vi se... Spiralen får jeg fryktelige smerter av, p-piller og minipiller blir jeg gravid på, sambo får ikke ut fingern og bestiller time til snipping, så her har jeg ordna meg papirer på sterilisering. Mitt tredje og sambos femte barn, så nå er det nok, så nå har jeg sagt til sambo at om det ender med ks denne gangen og så fikser de sterilisering på meg, og hvis jeg slipper ks skal han fikses på. Og om det blir så han skal fikses skal jeg bestille legetime til ham så det blir gjort!

Back
Topp