prevansjon

Man tar tempen på seg selv hver morgen før man har stått opp (viktig å gjøre med en gang man våkner for det er da man kan måle basaltemperaturen sin). Måler under tungen så langt inn man kan! Så har man en app (jeg bruker natural cycles for den er best :) ) der man registrerer temperaturen hver dag. Den lærer å kjenne syklusen din og kan etter et par sykluser med 99,9 % sikkerhet gi deg informasjon om hvilke dager du må bruke beskyttelse og hvilke dager du er sikker og kan ha sex uten at du skal kunne bli gravid! Det tar derimot noen sykluser med temping før appen har lært å kjenne deg helt så vil ikke stole 100% på den metoden før etter noen måneder :) jeg synes det er veldig greit og ser enkelt når jeg har eggløsning for da er temperaturen 0.3-0.4 høyere enn vanlig de dagene og dette kan man se allerede første syklus :)

Åå hørtes jo genialt ut! Så slipper man å tilføre kroppen hormoner. Hvordan termometer bruker man?

Åå hørtes jo genialt ut! Så slipper man å tilføre kroppen hormoner. Hvordan termometer bruker man?
Det er helt fantastisk!! Jeg vil ikke putte hormoner i kroppen min igjen så for meg passer det ypperlig. Også bra senere når man vil prøve på nr 2 så kan man bruke det som støtte :) man bruker et helt vanlig basaltermometer, altså "rumpetermometer". Viktig bare at den viser tre sifrer, altså 37.0, 36.4 osv :)

Det er helt fantastisk!! Jeg vil ikke putte hormoner i kroppen min igjen så for meg passer det ypperlig. Også bra senere når man vil prøve på nr 2 så kan man bruke det som støtte :) man bruker et helt vanlig basaltermometer, altså "rumpetermometer". Viktig bare at den viser tre sifrer, altså 37.0, 36.4 osv :)

Supert, tror jeg skal prøve dette :)

Supert, tror jeg skal prøve dette :)
Har også hørt om andre som anbefaler fertility friend appen. Litt mer avansert så kommer an på hva man er ute etter ;-) både Natural Cycles og denne kan man prøve en gratis måned og så koster det noen hundrelapper i året! Definitivt verdt det :) lykke til!

Back
Topp