Presentasjonstråden

Hei! Jeg er 28 og min samboer 32. Bor i Stavanger og jobber som familieterapeut. Begynte å prøve mai 2017 ble gravid måneden etter men i uke 14 ble det oppdaget en MA. Når vi var ferdige med Ma prosessen begynte vi å prøve igjen i oktober/november. Ble gravide igjen i januar så nå er vi begge glade men også bekymret for om det vil gå bra denne gangen. [emoji1]

Hei! Jeg er 21, blir 22 før baby kommer, å samboer er 33. Vi bor i Bodø sammen med hans sønn fra før av på 8 år [emoji7] vi har prøvd siden august, å vi gleder oss veldig [emoji173]️

30 år og bor i Bergen :) Har en mann og en sønn på 2.5 år, og tok ut spiral i desember og traff visst på andre forsøk, akkurat som sist :)

Hei alle! [emoji2]

Samboer og jeg er begge 37 år og bor i Oslo. Dette blir vårt første barn og vi har termin samme måned som vi bikker to år sammen. [emoji173]

Vi fant ut at vi var gravide uken mellom bursdagene våre i januar og føler selv at vi ikke kunne fått en mer fantastisk bursdagsgave. [emoji7] Liker også tanken på å kunne si at det klaffet da vi var 36. [emoji23]

Vi kastet p-piller og startet prøvingen i november da vi antok at dette ville ta tid pga alder og bruk av nevnte p-piller. Gleden, overraskelsen og takknemligheten var enorm da det viste seg at antakelsen ikke stemte. [emoji2][emoji1][emoji38]

Dytter opp den tråden her jeg :D

Jeg er 28 år og bosatt sør i Trøndelag med samboer og datter på snart 2 år. Jobber som miljøterapeut i en videregående skole.
Spiren satt på første forsøk, og var heller ikke helt planlagt, men vi håper den holder seg der inne til oktober:Heartred

32 år og bosatt med samboer i Vesterålen. Vært sammen i 6 år. Blir akkurat å bikke 33 før lillebror/-søster kommer[emoji4] Brukte nesten 2 år på kommende storebror, som satt på første runde med letrozol. Begynte aldri på prevensjon etter han kom til verden i august 2016, ble gravid og mistet i uke 9 i september -17. Startet da på letrozol igjen, og etter 4 runder satt endelig denne lille spira[emoji173]️ Håper den blir med til slutten av oktober[emoji16]

Last edited:
26 år og bor i Østfold. Jeg er uføretygdet så jobber ikke.

Samboeren og jeg har vært sammens i over 5 år og prøvd på barn i 3 år uten noe hell. Tok en liten pause fra prøvingen i 6 måndter for å fokusere på meg selv og begynnte på p-pille. Gikk ned såpass mye at jeg fikk dekket en brystreduksjon jeg gjorde i september 2017.

Fant ut 22 februar at jeg var 5 uker på vei. Et stort sjokk da vi virkelig ikke hadde prøvd, men jeg sluttet med prevansjonen i håp om at vi kanskje kunne bli gravide innen høst/sommer og tenkte ikke det kunne komme så fort siden det aldri kom en positiv test etter 3 år med prøving.:hello2 :angelic: Veldig sjokkerte, men så glade!:Heartred

Vi er begge 29 år fra Bergen. Vært sammen i 10 år i desember i år ❤️ Har en gutt som fyller 2 år nå i april :) Jobber som barnehagelærer.

35 år ( men blir 36 før termin) fra Østfold [emoji4] har 4 gutter sammen fra før og en jente hver fra tidligere forhold.

Heia! Ny på forum og gravid for første gang. Jobber i offentlig administrasjon, men sliter likevel med alle forkortelsene her inne (vi er rå på 3-bokstaverforkortelser der jeg jobber).

Kommer fra og bor i Oslo. Blir 31 år i god tid før termin og har vært sammen med pappaen/samboeren i 2,5 år. Vi har vært ubeskyttet siden august 2017, og var glade og lettet da det skjedde etter fem måneder.

Jeg er i ferd med å dele nyheten med verden og opplever noe ubehag med det. Det blir så offisielt da, og jeg er jo i hemmelighet redd for at noe vil gå galt. Er vi ikke alle litt redde til en hver tid?

31 år (32 før termin), er fra Østfold. Har vært sammen med pappaen i 8 år, og vi har en datter på 2,5 år.

Jeg er også litt engstelig, det var jeg hele forrige svangerskap også. Vi prøvde i 2 år og hadde to SA før vi fikk datteren vår, vil tro det gjør at jeg kanskje er litt mer engstelig enn mange andre. Denne gangen satt spiren på bare andre forsøk [emoji4]

Ser at jeg ikke har presentert meg :)

Jeg har akkurat fylt 36 og venter barn nr. 2. Spiren satt ved PP5.

Hadde en provosert abort for et års tid siden... den avgjørelsen satt lang inne med tanke på både min egen alder og at det hadde blitt fin aldersforskjell på datteren vår som er født i 2014. Men jeg var for tiden arbeidsledig og jobbutsiktene var usikre da. Hjertet sa nei, og hodet sa ja til abort. I dag angrer jeg ikke. Like etterpå fikk jeg en spennende og bra betalt jobb som jeg trives godt i. Glad for å få i overkant et år med erfaring i jobben før permisjon, og ikke bare noen måneder.

Vi bor i tomannsbolig i Akershus og trives godt her. Gleder meg veldig til å utvide familien i oktober, for jeg virkelig hater å gå gravid.

:laughing025

Har ikke presentert meg jeg heller, men har vel nevnt ståa litt tidligere :)

Jeg er 24 år, er fulltids student og jobber deltid. Jeg og samboer har en datter fra før som fyller 2 år til sommeren. Vi venter nå barn nr 2, og det er absolutt ikke planlagt da jeg gikk på pillen og har IKKE slurva med den. Barn nr 2 er hjertelig velkommen uansett :)

Back
Topp