Presentasjonstråd

31 år! Har en gutt på 5 og en jente på 2,5 med mannen som jeg har vært sammen med i 10år, gift i 4år!vi bor i Danmark! prøvd i litt over 6mnd og ENDELIG positiv test:)
 
Er 35 år og samboeren min er 41 år. Jobber som lærer. Vi har ei jente født i 2014 og en gutt født i 2019. Ble gravid på 1 pp i september, men det endte i en kjemisk 4. Oktober. Rakk ikke få uka igjen før det var et nytt frø på plass. Denne gangen satser vi på at det sitter:). Jeg ble også diagnostisert med hjerteformet livmor sist svangerskap fordi jeg da blødde i starten frem til uke 12.​
 
Er 35 år og samboeren min er 41 år. Jobber som lærer. Vi har ei jente født i 2014 og en gutt født i 2019. Ble gravid på 1 pp i september, men det endte i en kjemisk 4. Oktober. Rakk ikke få uka igjen før det var et nytt frø på plass. Denne gangen satser vi på at det sitter:). Jeg ble også diagnostisert med hjerteformet livmor sist svangerskap fordi jeg da blødde i starten frem til uke 12.​
Velkommen :)

Måtte ha vært skummelt å blø de første 12 ukene? :nailbiting:
 
Velkommen :)

Måtte ha vært skummelt å blø de første 12 ukene? :nailbiting:

Takk

Ja det var værst i begynnelsen. Men var på TU i uke 7 og fikk noen beroligende ord fra gynekologen om at det så bra ut. «Du bare blør litt fra det andre hornet i livmoren». Er egentlig mer engstelig nå siden jeg har hatt en SA. Det er høyere ririko for både SA og for tidlig fødsel med hjerteformet livmor som jeg har. Krysser fingra for at det går bra denne gang
 
Takk

Ja det var værst i begynnelsen. Men var på TU i uke 7 og fikk noen beroligende ord fra gynekologen om at det så bra ut. «Du bare blør litt fra det andre hornet i livmoren». Er egentlig mer engstelig nå siden jeg har hatt en SA. Det er høyere ririko for både SA og for tidlig fødsel med hjerteformet livmor som jeg har. Krysser fingra for at det går bra denne gang
Huff, krysser fingrene for dere! :Heartred

For noen år siden fikk jeg også beskjed om at jeg hadde hjerteformet livmor, og før vi fikk prøverør så klipte de vekk skilleveggen i livmoren min..
Begynte å blø i går morres da.. Blør ikke mye, litt friskt og endel rosa hei brun utflod.. Vi er mildt sagt livredde :eek:
Synes det er vanskelig å "bare vente å se" o_O
 
Huff, krysser fingrene for dere! :Heartred

For noen år siden fikk jeg også beskjed om at jeg hadde hjerteformet livmor, og før vi fikk prøverør så klipte de vekk skilleveggen i livmoren min..
Begynte å blø i går morres da.. Blør ikke mye, litt friskt og endel rosa hei brun utflod.. Vi er mildt sagt livredde :eek:
Synes det er vanskelig å "bare vente å se" o_O
Du hadde en hel skillevegg ja. Det er bra de kan gjøre noe for å fikse sånne medfødte finesser.

Å det må være nervepirrende rett og slett. Blod er ikke akkurat noe man assosierer med noe positivt når man er gravid. Regner med at du skal på til legen å måle HCG?
 
Huff, krysser fingrene for dere! :Heartred

For noen år siden fikk jeg også beskjed om at jeg hadde hjerteformet livmor, og før vi fikk prøverør så klipte de vekk skilleveggen i livmoren min..
Begynte å blø i går morres da.. Blør ikke mye, litt friskt og endel rosa hei brun utflod.. Vi er mildt sagt livredde :eek:
Synes det er vanskelig å "bare vente å se" o_O
Så bra du fikk bort skilleveggen da. Den gjør det vel ikke akkurat lett å bli gravid.
Blod i graviditeten er skummelt rett og slett. Skal du måle HCG nivåene dine? Betryggende å få det gjort fort.
Skal heie på deg Håpefull21 :happy:
 
Så bra du fikk bort skilleveggen da. Den gjør det vel ikke akkurat lett å bli gravid.
Blod i graviditeten er skummelt rett og slett. Skal du måle HCG nivåene dine? Betryggende å få det gjort fort.
Skal heie på deg Håpefull21 :happy:
De sa jeg hadde en liten skillevegg, men for å øke sjansene for å bli gravid mest mulig så valgte de å klippe :)

Det er skikkelig skummelt ja :sorry:
Skal måle hcg i dag, også ny på onsdag.
Takk :love7
 
Hei,
Jeg er 27 år, vært gift i litt over 1 år med mannen på 28.
Vi startet å prøve på barn rundt jul i fjor, i April fikk vi positiv test. I starten på sommeren fikk vi konstatert MA, etterfølgt av dårlig hjelp fra legen så fikk ingen som helst hjelp. Ble bedt om å vente på blødning, denne kom 2 uker senere, men jeg hadde rester og endte såklart opp med utskrapning..
Har slitt med lange sykluser siden, men endelig fikk vi klaff igjen nå :) veldig nervepirrende, og håper veldig på at denne spiren holder til mål :Heartred
Jeg går halvt permittert som følge av covid, og regner nesten med at det blir sånn hele veien, som egentlig kjennest ok ut om vi nå er heldige :wacky:
 
Hei! Jeg er 30 år, og har vært sammen med mannen i ti år. Vi giftet oss nylig og bestemte at vi kanskje skulle begynne å prøve, har jo forstått at det kan ta tid. Det gikk imidlertid svært raskt, og jeg føler på en slags sjokkblandet fryd. Jobber innen markedsføring, og dette blir vårt første barn hvis alt går bra.
 
Hei,
Jeg blir 34 år nå i november, er gift, og vært med samme mann i 17 år. Vi har fra før to gutter på 13 og straks 11 år, og hadde ei datter som ble 6 år før hun døde brått (influensa og sepsis), hun skulle ha vært 8 år nå.
Vi har vært veldig i tvil på om vi vil prøve oss på nytt igjen med baby i hus, men jeg tok ut spiralen 31 august og her er vi nå. Er veldig spent på hvordan dette går, og håper det vil ende i mer glede enn sorg..
 
Dame på 28 år, jobber som butikkmedarbeider
Vært sammen med samboeren min i 12 år. Jeg fridde til han 1 mars i år, etter å ha ventet kjempe lenge på at han skulle gjøre det
Vi har en sønn født i februar 2019 og håper at han nå blir storebror i juli
 
Hei,
Jeg blir 34 år nå i november, er gift, og vært med samme mann i 17 år. Vi har fra før to gutter på 13 og straks 11 år, og hadde ei datter som ble 6 år før hun døde brått (influensa og sepsis), hun skulle ha vært 8 år nå.
Vi har vært veldig i tvil på om vi vil prøve oss på nytt igjen med baby i hus, men jeg tok ut spiralen 31 august og her er vi nå. Er veldig spent på hvordan dette går, og håper det vil ende i mer glede enn sorg..
Så ufattelig trist! Kondolerer for tapet deres :Heartred

Dette barnet vil nok bringe mye glede, selv om tunge minner også bringes opp.

Lykke til med svangerskapet :happy:
 
Hei:Heartred Jeg er 30 år, og har vært sammen med min samboer i 13 år. Vi skulle gifte oss i år, men grunnet Covid-19 ble bryllupet utsatt. Planen var hele tiden å prøve å få barn på høstparten etter bryllupet. Grunnet PCOS har jeg brukt noen år på å få menstruasjon, så vi så ingen grunn til å vente da vi ikke visste hvor lang tid dette ville ta. Vi begynte med hormonbehandling i september, har fått svake streker på babyplan tidligtest strimler og fikk digital positiv test idag:love2 Er så overlykkelig og gleder meg til mannen kommer hjem fra jobb så jeg kan overraske han med den digitale testen:Heartred

Vis vedlegget 339368

Jeg har også PCOS. Så godt å se at det det klaffet fort for dere ❤️
 
Hei, jeg er 25 og samboer er 28. Alt dette er helt nytt for oss, første barne forsøk. vi bestemte oss for å begynne å prøve i august som følge at vi venter med bryllup som egentlig var til neste år. Men mtp Covid 19 valgte vi å vente med bryllup og da ble det barn istedenfor positiv test kom på andre syklus, så nå er vi veldig spente begge to! Planen er å fortelle det til familien på julaften, da har vi vært på 12 ukers kontroll og en tidlig ultralyd.
 
Er 32 år, vært sammen med mannen i 4 år, har prøvd i ca 2 år, akkurat henvist til IVF, men det klaffa av seg sjøl ;) Mitt første barn.

Suuuupergira!
 
Last edited:
Hei alle sammen

Jeg er 34 år, vært sammen med min kjære i straks 4 år

Ingen barn fra før på noen av oss, men jeg har vagt prøvd i andre forhold. Aldri klaffet, sånn heldigvis egentlig

Har vært diagnostisert med pcos siden jeg var 16 år, og vært åpen om dette fra dag 1.

Min kjære og jeg har prøvd i snart 3 år, hvorav 2 har vært med forholdsvis dårlig oppfølging fra både lege og sykehus. Vi flyttet på oss i fjor, kom inn under ny fastlege og sykehus, og til tross for corona'en har jeg nå vært igjennom ovariedrilling i august, og vi har vært på vår første samtale i Porsgrunn (fertilitetsklinikken).

Første samtale endte med at jeg skulle komme tilbake 4 dager senere, for ny UL, for å se om jeg skulle sette Ovitrelle. Her var det bare å kjøre på, og etter ei helg med rare fornemmelser tok jeg test på tirsdag.

Min aller første positive❤

Så nå er vi i lykkerus

Jobber som avløser, men for øyeblikket drifter jeg gården pga sykdom hos bonden. Det er også bare ett tidsspørsmål før jeg blir heltidsbonde, da samboer er odelsgutt[/QUOT
gratulerer med spire og lykke til videre i jobben som bonde. :)
 
28 år,har en datter født 2018 fra før med han jeg er gift med❤️ Brukte 4 år på datteren vår med mange SA. Skulle egentlig ikke ha en til, men var visst lettere denne gang. Er livredd for å si det høyt i tilfelle det ikke går veien.
 
Hei. 34 år, mor til to.

Jobber som lærer og studerer sykepleie på deltid. Vi har prøvd en stund men den satt ikke før lillebror slutta å amme av seg selv. :p Gru gleder meg litt, det blir nok tungt, så blir permisjon fra jobb, og litt studie hvis det lar seg kombinere. :happy: har ikke lyst på pause fra studie. :shifty:
 
Back
Topp