ORIGINAL: solstråla
unnskyld meg...
stolt pedagog??!!??
jeg vil heller at en dyktig, åpenhjertelig og kunnskapssøkende pedagog passer mine barn..
slike utsagn gjør at jeg lettere forstår folk motvilje mot denne yrkesgruppen!!
-klart man skal være stolt av jobben sin, og utdannelsen sin, men det får da være måte på...
sorry....
Meget saklig det der du......sukk...
Nå snakker jeg ikke om pedagogens egenskaper! Alt det du nevner der er meget viktig for en pedagog.
Men når det gjelder hvilket grunnlag man skal ha for sitt pedagogiske arbeid!!!!!!! Så finnes det gode kilder og dårlige kilder.
En pedagog er ikke bare den personen som leker med barna , kler på , mater , trøster osv!! Men også den som arbeider i bakgrunnen med pedagogikk!!!! Didaktikk og oppfølging av barn med spesielle behov.
Får være måte på å være stolt? Man burde være stoltere av å presentere seg som pedagog ved å faktisk utdype korrekte spørsmåll , skrive innlegg som viser hva man har gjort og hva man skal gjøre.
Jeg er en pedagog som også praktiserer teori, praksis, oppsøker andre instanser om informasjon og hører på andres erfaringer. Men jeg sa " Synes ikke BV er det korrekte forum å søke informasjon , og ha kun dette som innlegg"
Mye motvilje mot denne yrkesgruppen....er det så mye motvilje mot førskolelærere og pedagogiske lærere , lærere. Ja , da vet ikke folk hvordan de jobber. Oppsøk mer info!!!
Vi jobber for barna dere, med barna dere og jobber for barnas beste. Og alikavell er det jaggu ikke mye takk vi får.
Vi tar omsorg for barna dere opptill 9 1/2 time hver eneste dag hele arbeidsuken!
Vi ser barna mer enn foreldrene i enkelte tilfeller.
Og alikavell kommer det folk og sier vi ikke gjør jobben vår, syter og klager!!
Er det rart det blir mindre og mindre fagutdannede folk i barnehagen.
Hadde vi ikke hatt en eneste fagutdannede i barnehagen , da hadde vel pipa fått en annen låt.