Prøvesvar fra blodprøver tatt på første kontroll

Åja, så rart? De tok det på meg uten at jeg spurte.. Ja stemmer, det som er i katte avf! Er egt ikke redd for det, men har hatt katt hele livet mitt og fremdeles i dag så bare nysjerrigo_O

Jøss så merkelig, ville trodd at den skulle vises på prøvene hvis det er standard[emoji848]Har også kattepuus og tømmer bare ikke kassa hennes[emoji5]

Jøss så merkelig, ville trodd at den skulle vises på prøvene hvis det er standard[emoji848]Har også kattepuus og tømmer bare ikke kassa hennes[emoji5]
Ja, det var rart. Trodde alle tok den testen.. Kanskje det er noe nytt :p

Tror de egentlig skal teste hvis du er mye i kontakt med katter. De tester alltid meg siden jeg er dyrlege, selv om jeg ikke har katt eller jobber med katter :)

Man kan vel bli smittet av toxoplasmose(?) på andre måter enn via katteavføring? Så vidt jeg har forstått kan det også smitte via kjøtt som ikke er varmebehandlet godt nok og grønnsaker/frukt som ikke er vasket. Tror det er vanlig at de sjekker om man har hatt det før (og dermed har antistoffer ) ved graviditet, fordi det kan føre til fosterskade/abort å bli smittet om man ikke har hatt det tidligere. Det har iallfall blitt sjekket hos meg hver gang. Mine blodprøvesvar kom forøvrig kjapt i posten-ca en uke etter at de ble tatt.

Tror ikke de tester det[emoji848] det er det som kan være i katte avf sant?
Står ikke noe om det i mine blodprøvesvar..
Er du redd for det?
Legen min krysset av for det på skjemaet. Var med andre ord ikke et standardvalg selv om de testet for det sist også. Jeg er lite bekymret siden jeg testet positivt for antistoffene sist. Har aldri hatt katt så det er nok all den sanden jeg spiste i barnehagen som har slått til :hilarious:

Tok prøvene i dag så får håpe de er på plass innen OUL. Siden jeg vet jeg har antistoffer mot toxoplasmose og både jeg og mannen er Rh+ tenker jeg egentlig det går helt fint uansett.

Back
Topp