Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er nok lurt. Selv om det er kjedelig å vente...Tenkte kanskje det ja. Får vente til de er tilbake s
Jeg har ikke måttet vente noen ting. Hadde siste søskenforsøk nå i juni, fikk begynne rett på så snart politiattest og blodprøver var fiksa.Noen som vet ca ventetid for fryseforsøk (søskenforsøk) på st.olavs?
En jeg kjenner hadde fått sendt henvisning nå i juni og de fikk oppstartssamtale i begynnelsen av oktober. Syns det var ganske lenge å vente jegTror dere det er ekstra lang ventetid for uttak/innsett nå etter ferien?
Ok.. Vi ble henvist i april og fikk time til oppstartssamtale i august. Lurer på om uttak blir lenge etterpå..En jeg kjenner hadde fått sendt henvisning nå i juni og de fikk oppstartssamtale i begynnelsen av oktober. Syns det var ganske lenge å vente jeg![]()
Jeg ringte dem nå før ferie. Måtte ta ny politiattest og blodprøver. Så da er det bare å få sendt dem inn, å ringe dem etter ferien deresNoen som vet ca ventetid for fryseforsøk (søskenforsøk) på st.olavs?
Hvorfor måtte du levere dette på nytt?Jeg ringte dem nå før ferie. Måtte ta ny politiattest og blodprøver. Så da er det bare å få sendt dem inn, å ringe dem etter ferien deres
Hva slags blodprøver trenger de?Jeg har ikke måttet vente noen ting. Hadde siste søskenforsøk nå i juni, fikk begynne rett på så snart politiattest og blodprøver var fiksa.![]()
Infeksjonsprøver, er det vel. Sånn.. rubella antistoff, hepatitt, eller så..? Husker ikke altHva slags blodprøver trenger de?
Dem ville ha nye siden forrige var litt for gamle.Hvorfor måtte du levere dette på nytt?
Aha, ja, da er det vel det samme som ved oppstart sikkertInfeksjonsprøver, er det vel. Sånn.. rubella antistoff, hepatitt, eller så..? Husker ikke alt
JeppAha, ja, da er det vel det samme som ved oppstart sikkert

All ære til gjengen på St.Olavs. Ble henvist dit fra privat klinikk, klinikken mente jeg måtte prøve eggdonasjon. St.olavs mente vi skulle prøve med egne egg først. De kjørte på med stimulering. Etter 3 uttak var det plutselig 3 blasto på frys. Første innsett negativ, andre innsett en frisk gutt som nå er over 1 år. Og nå er jeg gravid med tredje og siste blasto, 22 uker på vei. Vi klyper oss litt i armen hver dag![]()
For en gladsak! Og såå betryggende å høre om positive opplevelser fra st.olavs!All ære til gjengen på St.Olavs. Ble henvist dit fra privat klinikk, klinikken mente jeg måtte prøve eggdonasjon. St.olavs mente vi skulle prøve med egne egg først. De kjørte på med stimulering. Etter 3 uttak var det plutselig 3 blasto på frys. Første innsett negativ, andre innsett en frisk gutt som nå er over 1 år. Og nå er jeg gravid med tredje og siste blasto, 22 uker på vei. Vi klyper oss litt i armen hver dag![]()
Jeg hadde telt i dag som dag 1, og startet i morra! Så lenge det er frisk blødning og ikke bare spotting, og før et visst klokkeslett (klokkeslettet varierer litt, men 15 er tidlig nok for å telle som dag 1 mener jeg å huske). Har du ikke fått et skriv om det?Begynte å blø lett friskt blod kl 15 idag. Tells denne dagen som dag 1 i syklus? Skal starte medisiner på dag 2 i syklus.
Mener det er ca CD12 (mellom cd10-12, alt etter hvordan helgen treffer), hvis det er naturlig syklus. Jeg har måttet ordne med privat gynekolog, men det kan hende det var fordi jeg var på ivf-barn nr3, da.Er det noen her som husker hvor lenge etter første dag mens st Olavs ønsker at man skal ta en ultralyd mtp follikelvekst før et fryseforsøk?
Håper å få til et fryseforsøk i august men det spørs litt på når de ønsker at man skal ta en ultralyd. Tror dere at de sender henvisning til UL til lokalsykehus når de er tilbake på callback fom 28.? Eller gjør ikke de slike ting før de virkelig er tilbake i drift fra den 4.august?