Prøvere ved St.Olavs

En tråd i 'Assistert befruktning' startet av MammatilMia, 8 Jun 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Frk.Dott Glad i forumet Marshmallows 2022

Jeg bor i Bergen, men har familie i Trondheim. Vi fikk vite på forhånd at det ble totalfrys, så reiste hjem samme dag. Om ikke hadde jeg nok blitt værende igjen hos familien frem til innsett.

• Liker Liker x 1
  2. Mammadrømmer Blir kjent med forumet VIP Assistert-jentene

Jeg reiste hjem:)

• Enig Enig x 1
  3. sunny_8 Forelsket i forumet Assistert-jentene Juliknøttene 2022

Jeg reiser hjem. Nå har jeg fått beskjed når jeg har vært der oppe at det blir totalfrys, så det har jo aldri vært et dilemma jeg må ta. Men jeg tror nok uansett at jeg hadde reist hjem. Det vil koste å bo på hotell i flere dager, tror ikke man får dekket det med pasientreier heller :p

4. Bruker56ki Flørter med forumet

Okei, vi har et vennepar vi kan være hos.. men får bare se det an
    Synes det er vanskelig å planlegge

5. sunny_8 Forelsket i forumet Assistert-jentene Juliknøttene 2022

Ja, det er veldig vanskelig. Men satser på de kan gi deg en liten indikasjon før du drar der i fra hva du kan forvente :)

6. Mammadrømmer Blir kjent med forumet VIP Assistert-jentene

Noen som vet hvordan st. Olavs regner termindato ved 5 dagers blacto?

7. Frk.Dott Glad i forumet Marshmallows 2022

Tror de regner det som at uttaksdag (dag 0) = unnfangelsesdag. Så hvis du har innsett den 6 en måned, regnes den 1 som unnfangelsesdagen. Jeg la det inn slik i terminkalkulator her på babyverden og fikk termin som stemte med både det privat gynekolog og KK her i Bergen regnet seg frem til. Får jo ikke videre oppfølging hos fertilitetsseksjonen etter man har blitt gravid, så akkurat hvordan de regner det har jo ikke så stor betydning egentlig.

• Enig Enig x 1
  8. Bruker56ki Flørter med forumet

Når setter dere Gonal-F? Er det noe spesielle tidspunkt den skal settes ?

9. Frk.Dott Glad i forumet Marshmallows 2022

Jeg fikk beskjed om å sette den på kveld, slik at dose kan justeres samme dag som UL dersom man må det.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  10. cyberkeley Flørter med forumet Assistert-jentene

Hvordan går det med deg forresten? :) Er første trimester over?

11. Frk.Dott Glad i forumet Marshmallows 2022

Ja, nå er jeg endelig over i 2 trimester, 15+0 i dag!
    :smiley-bounce016

Akkurat nå går det veldig fint, føler meg ikke bittelitt gravid engang, så det er egentlig veldig rart å bare skulle gå rundt å være det liksom… jeg føler meg ikke kompetent for denne jobben:hilarious: men veldig deilig og da!

Ellers har vi sett en frisk og rask skapning på UL både ved 12 og 14 uker til tross for en god del blødninger (tok en privat og så fikk jeg tilbud om en ekstra siden de trengte prøvekaniner for opplæring nå når TUL skal tilbys til alle), så det var veldig kjekt!

Hvordan går det med dere? Så det ble donorsæd og planlagt innsett i oktober på dere. Hvordan føles det? Kan se for meg det kan gi litt blandede følelser med nytt håp, samtidig som man er så redd for å få håpet knust i dette gamet her.

12. Mammadrømmer Blir kjent med forumet VIP Assistert-jentene

Tusen takk!☺️ Er sånn jeg har regnet det ut selv også.

13. cyberkeley Flørter med forumet Assistert-jentene

Tror ikke man blir mer kompetent av å bli syk :p bare bra du er i god form da :) er blødningene stoppet opp nå?

Gleder oss til innsett og fremgang, men som du sier blir man litt avventende med forhåpningene. Skummelt å bruke opp embryo som man har jobbet så hardt for å lage :nailbiting:

Hadde de på TUL mistanke om kjønn? ;)

14. Totts Flørter med forumet Himmelbarn

De ringte i dag ble 2 blastocyst på frys

• Hjertelig Hjertelig x 6
  15. cyberkeley Flørter med forumet Assistert-jentene

❤️❤️❤️❤️gratulerer med det ❤️❤️❤️❤️

16. Frk.Dott Glad i forumet Marshmallows 2022

Jeg trodde de hadde stoppet, men så fikk jeg en ny stor en, så tydeligvis ikke. Men det virker som det bare er morkaken som av og til blør litt, og det kommer sjeldnere og sjeldnere så det er jo bra. Jeg klarer stort sett å være ganske rolig ift det, og kjenner igjen typen blødning nå.

Og nei, de har ikke klart å se snurten av kjønn, og jeg er så utrolig nysgjerrig:banghead::hilarious:

Kjenner igjen det du sier med at det er skummelt å bruke opp embryoene ja. Jeg kjente veldig på det etter at første innsett ikke satt, da føles det jo som tallet på frys går jo veldig fort nedover. Men tenk, nå har dere fine embryo å sette inn, så da er dere vel nærmere målet enn dere noen sinne har vært? Det var iallefall slik jeg tenkte når jeg omsider fikk innsett etter flere avbrutte forsøk.

17. Bruker56ki Flørter med forumet

Hva skjer dersom man får eggløsning eller trenger uttak i helg? Får man bare beskjed om å stoppe på medisin da? Og vente til neste mnd igjen?

18. Frk.Dott Glad i forumet Marshmallows 2022

Uttak i helg skjer aldri, de tilpasser medisinene og dosene slik at man enten kan legge uttak til fredag eller mandag. Dersom man får eggløsning slik at innsett havner på en helg blir forsøket avbrutt og man må vente til neste syklus. Men dette er bare ved innsett i naturlig syklus. Ved styrt syklus kan de også velge fredag eller mandag ved å tilpasse medisinene.

19. Bruker56ki Flørter med forumet

Takk for utfyllende og godt forklart svar! ❤️ Dere er gull verdt!

20. Sjof Forelsket i forumet Assistert-jentene Juliknøttene 2022

Merker mensen er på gang her. Skal ha estradot og progynova. Står ikke i papirene, men kanskje noen husker. Hvis mens begynner etter 18.00, skal jeg vente til neste dag med å ta pille og plaster, eller skal jeg ta to piller i kveld og plaster? Husker ikke om det er tidsbegrensning

Del denne siden