Prøvere ved St.Olavs

Nei [emoji22] fikk telefon litt over kl 15 på tirsdag om at kun 1 av 3 ble befrukta og at det hadde befrukta seg feil. Avbrutt forsøk. Så nå går journalen min til diskusjon i legegruppa før det blir lagt ny plan for neste forsøk.
Uff, det er en kjedelig beskjed å få. Jeg hadde også dårlig befruktning på mine (hhv 1/9 og 1/13). Det betyr ikke at det ser svart ut! Er det første forsøk? Regner med forsøket her ikke teller, da det ble avbrutt :) og det er bra! Så får du en bedre plan for neste runde.
Ønsker deg lykke til neste gang!

Uff, det er en kjedelig beskjed å få. Jeg hadde også dårlig befruktning på mine (hhv 1/9 og 1/13). Det betyr ikke at det ser svart ut! Er det første forsøk? Regner med forsøket her ikke teller, da det ble avbrutt :) og det er bra! Så får du en bedre plan for neste runde.
Ønsker deg lykke til neste gang!
Var ikke noe særlig det nei. Dette var andre forsøk på første forsøk. Fikk ikke ut egg på runden før. Men har håp enda :) kom jo ett steg lenger enn sist nå. Skulle bare ønske at vi fant oppskriften som virker snart. Klar for nytt forsøk! [emoji123]
Brukte de icsi eller vanlig ivf på dine egg? Leser at det er så mye frem og tilbake om det har noe å si for befruktningsraten. Og er det ett av de eggene du er gravid med nå? :)

Fått satt inn[emoji173] 8 av 10 befruktet, så håper noen overlever til frys! Legene på St.Olavs mente hvertfall det så veldig bra ut.. så krysser fingre for både det innsatte egget og videre utvikling på de andre[emoji173]

Var ikke noe særlig det nei. Dette var andre forsøk på første forsøk. Fikk ikke ut egg på runden før. Men har håp enda :) kom jo ett steg lenger enn sist nå. Skulle bare ønske at vi fant oppskriften som virker snart. Klar for nytt forsøk! [emoji123]
Brukte de icsi eller vanlig ivf på dine egg? Leser at det er så mye frem og tilbake om det har noe å si for befruktningsraten. Og er det ett av de eggene du er gravid med nå? :)
Det var ivf på første runde og Icsi på andre runde. Ble sjokkert over at det ikke ble bedre med Icsi. Men det ene egget av 13 er nå en liten spire på ca 9cm og vokser fort :)
Krysser fingrene for at de finner på noe lurt for neste forsøk for dere :)

Om tr dukker opp som planlagt så blir det Trondheim's tur til ST.Olav på meg i uke 9! På mandag må jeg på apoteket for å hente ut medisiner. Er sååååå spent. Er ca 4,5år siden vi var i dette prøverørs "sirkuset" sist. Vi har 2 IVF gutter fra før, en på smart 6år og en som fyller 4år til sommeren. Vi har 2egg på frys og det er desse som nå skal brukes.

Hei!
Jeg og mannen er nye prøvere på IVF hos St. Olav :)
Vil gjerne slenge meg med i denne tråden!

Skal hente ut egg i morgen tidlig :)

Hei!
Jeg og mannen er nye prøvere på IVF hos St. Olav :)
Vil gjerne slenge meg med i denne tråden!

Skal hente ut egg i morgen tidlig :)

Hei!
Håper uthentningen gikk bra? Vi ble i dag henvist til ivf på st olavs etter privat utredning... lurte på om hvor lenge dere ventet fra henvisning til oppstart av første forsøk? Har sjekket på helsenorge og de har jo ikke så lang ventetid, men skjønner ikke helt om det bare er til første samtale eller om det er til oppstart av forsøk..

Hei!
Håper uthentningen gikk bra? Vi ble i dag henvist til ivf på st olavs etter privat utredning... lurte på om hvor lenge dere ventet fra henvisning til oppstart av første forsøk? Har sjekket på helsenorge og de har jo ikke så lang ventetid, men skjønner ikke helt om det bare er til første samtale eller om det er til oppstart av forsøk..
Vi fikk innkallelse 2 uker etter henvisning, med rekvisisjon for blod- og sædprøve. Dørste samtale 2 mnd etter henvisning. Første forsøk 2 mnd etter ferdig utredning, da det var sommerferie. St. Olavs Hospitals Fertilitetsseksjon har kortest ventetid i Norge :)

Hei!

Hei[emoji4]
Vi tok også utredningen privat på Medicus og ble henvist til St.Olav i begynnelsen av desember! de ringte oss to dager etter utredningen/henvisningen var sendt fra Medicus og da var videre behandling allerede bestemt. Vi fikk all info og blodprøve-rekvisisjoner tilsendt i posten uken etter! Vi var ikke inne for noe samtale i det hele tatt før oppstart.. og hadde det ikke vært for at syklusen min havnet midt i romjula, så hadde vi startet behandlingen i første syklus! Så til oss gikk alt veldig fort.. er ferdig med 1 runde med hormoner, har satt inn et todagers egg og har fått 5 blasto på frys[emoji4]

Hei alle der ute. Har startet å tenke litt på sette alternativet for vår del, da vi føler tiden er inne for å søkenhjelp. Er helt blank på dette. Kan noen med enkle ord forklare meg hvordan en slik prosess er ? Gangen i det liksom ? Er fra Trøndelag så stolav blir vårt eventuelle alternativ. Håper noen kan hjelpe :)

Hei!

Hei!

Uthengingen gikk bra :) Det var sabla vondt i starten, men de ga meg mer morfin - og da slappet jeg av, slik at de kom til skikkelig. Fikk ut 8 egg, noe de sa var veldig fint.

Ang. venting, så synes jeg det gikk rimelig fort, altså.
Vi bodde på Vestlandet i fjor, så reisen vår startet på Voss sjukehus.
Jeg ble operert for en exu der + fjernet en eggleder, og det var i april.
I og med at vi visste at vi skulle flytte til Trondheim, så ble det ikke startet opp noe i Haugesund/Bergen.
Vi hadde samtale, tok alle blodprøver + sædprøve mens vi bodde på Vestlandet da, og dette sendte de direkte til St. Olav + en henvisning såklart.

Vi flyttet til Trondheim i juli, og jeg fikk innkalling til St. Olav og Fertilitetsseksjonen i starten av september. Da viste det seg at den andre egglederen også måtte opereres vekk før vi kunne begynne på noe som helst, men hadde det ikke vært for det så hadde vi startet opp med IVF i god tid før jul. Jeg måtte stå i operasjonskø ei stund først :)

Operasjonen ble gjennomført i slutten av november, og da fikk jeg med meg alle papirer om IVF hjem i hånda.
Jeg ringte da jeg fikk mens i starten av desember, og fikk beskjed om at januar dessverre var fullbooket - men at februar ble vår måned. Og nå ligger jeg her hjemme og håperhåperhåper at de ikke ringer, slik at vi kan stikke ned for innsett i morgen! :)

Jeg synes absolutt ikke at det tok lang tid fra jeg var på St. Olav første gang til forsøkene satte i gang, og da hadde jeg altså en operasjon i mellomtida :)

Har vært et nervevrak i dag, jeg!
Hvor sent på dagen kan de ringe? Vil jo selvfølgelig ikke motta noen telefon før jeg skal dit i mårrå formiddag :)

Innsett i mårra, spent x 1000! Ehe..

Så spennende Pippå! :) Masse lykke til!

Hos oss gikk det ikke så bra i dag..
Altså, fikk bilde av egget som skulle settes inn - og 4 av 9 hadde blitt befrukta.
Så skulle de sette det inn, men etter MYE om og men og smertefull fikling så gå de opp..

Det er et eller annet hardt som blokkerer veien inn til livmora, og det var visstnok ikke bare en tett/trang livmorhals..
De visste ikke hva det var, og jeg skal inn til narkose og en slags utblokking i mårrå formiddag.

Dvs. at eggene dyrkes videre, og forhåpentligvis klarer noen seg - slik at de kan brukes til fryseforsøk senere.
Forsøket er altså ikke avbrutt, bare utsatt litt. Jeg vil få blødning, og kan dermed bli med på blødningen der etter igjen. Blir altså ikke noe innsett denne runden..

Dritskuffa og lei meg, synes liksom det har vært nok hinder i veien nå..
Noen andre som har vært til utblokking?

Så spennende Pippå! :) Masse lykke til!

Hos oss gikk det ikke så bra i dag..
Altså, fikk bilde av egget som skulle settes inn - og 4 av 9 hadde blitt befrukta.
Så skulle de sette det inn, men etter MYE om og men og smertefull fikling så gå de opp..

Det er et eller annet hardt som blokkerer veien inn til livmora, og det var visstnok ikke bare en tett/trang livmorhals..
De visste ikke hva det var, og jeg skal inn til narkose og en slags utblokking i mårrå formiddag.

Dvs. at eggene dyrkes videre, og forhåpentligvis klarer noen seg - slik at de kan brukes til fryseforsøk senere.
Forsøket er altså ikke avbrutt, bare utsatt litt. Jeg vil få blødning, og kan dermed bli med på blødningen der etter igjen. Blir altså ikke noe innsett denne runden..

Dritskuffa og lei meg, synes liksom det har vært nok hinder i veien nå..
Noen andre som har vært til utblokking?

Så trist å høre. Skjønner godt at det er frustrerende, men godt at det blir tatt med en gang da.
På begge mine foregående uttak så var det 3-4 av 8-9 som ble befruktet. Har ikke vært på utblokking selv men ønsker deg lykke til. Så håper jeg at ventetiden til innsett går fort!

Hei! Noen her som holder til i Bergensområdet men har hatt forsøk på St. Olav? Vi vurderer det pga den sykt lange ventetiden på haukeland. Men kan man få tatt UL i Bergen? Så man slipper å fly opp bare for det :)

Hei! Noen her som holder til i Bergensområdet men har hatt forsøk på St. Olav? Vi vurderer det pga den sykt lange ventetiden på haukeland. Men kan man få tatt UL i Bergen? Så man slipper å fly opp bare for det :)
Vi brukte å reise nordfra. D ble ikke tatt noe ekstra ul underveis. Når man har gått 9 daga med medisin så reiser man dit, tar ul, håpentligvis el sprøyte dagen etter og uttak par daga etter. Så d ble ei ukes tur dit. Man får sykemld for hele perioden. Så hos oss var ul på en fredag og uttak mandag og innsett onsdag.

Vi brukte å reise nordfra. D ble ikke tatt noe ekstra ul underveis. Når man har gått 9 daga med medisin så reiser man dit, tar ul, håpentligvis el sprøyte dagen etter og uttak par daga etter. Så d ble ei ukes tur dit. Man får sykemld for hele perioden. Så hos oss var ul på en fredag og uttak mandag og innsett onsdag.

Ok, takk! :)

Back
Topp