Prøvere ved St.Olavs

Du er som meg - krisemaksimering! Men jeg ble mye mer beroliget etter at jeg kom igang på St.Olavs. Jeg har en AMH-verdi på 15. Det var først på innsett-dagen jeg fikk vite hvordan det egentlig stod til med eggene. 11 egg ut, hvorav 7 befruktet og 7 ble til blastocyst! Hvis du har en AMH på 14 så har du fortsatt mange egg igjen og du kan ta ut mange og legge på frys sånn at du har for forsøk senere. På St.Olavs vet de hva de holder på med... Lykke til :)

Hvor mange egg så de på UL hos deg..? Jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente. De så 21 follikler. 7 over 11mm (11-15mm), og resten mindre enn 10mm, på UL i går. Skal ha uttak på tirsdag, og det ble totalfrys sa de pga mengden egg.
 
Hvor mange egg så de på UL hos deg..? Jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente. De så 21 follikler. 7 over 11mm (11-15mm), og resten mindre enn 10mm, på UL i går. Skal ha uttak på tirsdag, og det ble totalfrys sa de pga mengden egg.

Her så de 8 eggposer på kontrollen før uttak. Det kom til 2 eggposer til frem mot uttak. Så det ble 11 egg, og 7 av disse ble befrukta, 6 ble fryst ned som 5-dagers blasto, og ett 5-dagers blasto ble satt inn ferskt nettopp.

21 follikler er mye, da gir det et godt håp om mange gode egg også :)
 
Her så de 8 eggposer på kontrollen før uttak. Det kom til 2 eggposer til frem mot uttak. Så det ble 11 egg, og 7 av disse ble befrukta, 6 ble fryst ned som 5-dagers blasto, og ett 5-dagers blasto ble satt inn ferskt nettopp.

21 follikler er mye, da gir det et godt håp om mange gode egg også :)

Såpass, ja..! Men da håper jeg vi kan hente ut en skokk med gode egg. Siden vi ikke får fersk, så håper jeg på noen gode fryse-egg i det minste. :)
 
Altså 3 eggposer kom til etter kontrollen. Totalt 11 eggposer. 7 av disse var gode nok til blasto.
 
Er det virkelig ingen grunn til å teste tidligere enn 14 dager etter innsett av 5-dagers blasto? :D Er jo en hel evighet..
 
Er det virkelig ingen grunn til å teste tidligere enn 14 dager etter innsett av 5-dagers blasto? :D Er jo en hel evighet..
Jeg har en uke før jeg har fått beskjed om å teste fra st.olavs, satt inn 3 dagers 05.11c har sagt jeg ikke skal teste men får se om jeg holder meg. Det er såå nerveprirrende og utålmodig men har for mye på agendan til at jeg kan bli skipla
 
Altså 3 eggposer kom til etter kontrollen. Totalt 11 eggposer. 7 av disse var gode nok til blasto.

Takk for svar ♥️ Krysser fingrene for at eggene er brukbare! Er veldig spent på hvordan det går :)
 
Er det virkelig ingen grunn til å teste tidligere enn 14 dager etter innsett av 5-dagers blasto? :D Er jo en hel evighet..
14 dager etter innsett av 5-dagers er du jo på 19dpo, så fint mulig å teste og få positiv mye tidligere:D
Googlet det selv tidligere, og hadde da vært folk med positiv test 7 dager etter innsett, for da var de 12dpo:D
 
Er det virkelig ingen grunn til å teste tidligere enn 14 dager etter innsett av 5-dagers blasto? :D Er jo en hel evighet..
Jeg fikk mer eller mindre positiv 4 dager etter innsett av 5-dagers, selvfølgelig svakt. (tok ovitrelle, så testa hele veien) Så det går fint an ja! :D
 
Hvor sent tror dere man kan få oppstart før jul? Jeg fikk vite at om jeg fikk EL i går skulle det gå bra, men tempen lå fremdeles lav i dag. Positivt EL-test i går og i dag. Frykter forsøk før jul ryker.
 
Hvor sent tror dere man kan få oppstart før jul? Jeg fikk vite at om jeg fikk EL i går skulle det gå bra, men tempen lå fremdeles lav i dag. Positivt EL-test i går og i dag. Frykter forsøk før jul ryker.

Vel.. de tar juleferie den 18. Eller så. Og de må jo være helt sikre på at du får tatt uttak og innsett før da, i så fall.
 
Vel.. de tar juleferie den 18. Eller så. Og de må jo være helt sikre på at du får tatt uttak og innsett før da, i så fall.
Forsto det sånn at de kun måtte være sikker på uttak. Siden jeg har så høy AMH og PCOS at det er stor sannsynlighet for totalfrys uansett. Pleier å ha EL på dag 15-19 ved lett stimulering, så sånn sett så skal det jo iallefall gå med uttak. Hvis jeg får EL i morgen blir CD19 den 18 des...
 
Forsto det sånn at de kun måtte være sikker på uttak. Siden jeg har så høy AMH og PCOS at det er stor sannsynlighet for totalfrys uansett. Pleier å ha EL på dag 15-19 ved lett stimulering, så sånn sett så skal det jo iallefall gå med uttak. Hvis jeg får EL i morgen blir CD19 den 18 des...

Ah, ja. Men uttaket blir vel helst sånn at de får satt på frys før ferien da, antar jeg. Her blir uttaket mitt på CD15 denne gang. Har vanligvis EL på cd18 (tidligste;CD15, men vanligvis på cd18). Har ikke pcos, men ble visstnok overstimulert, så blir totalfrys her, sa de.
 
Hei ☺️

Er helt ny i dette forumet, litt usikker på alt av forkortelser

Starter med stimulering ved neste mens, i slutten av måneden! Er veldig spent, første forsøk (ICSI). Mannen har fryst ned pga. testikkelkreft.
Alt ok med meg, ut ifra prøver i hvert fall. Er 30 år

Kjenner jeg er bekymret for all venting, eventuelle dårlige beskjeder, hvordan jeg og vi takler dette osv. Kjekt å lese om alle sterke damer og par her inne - ble plutselig ikke så skummelt likevel!❤️
 
Hei ☺️

Er helt ny i dette forumet, litt usikker på alt av forkortelser

Starter med stimulering ved neste mens, i slutten av måneden! Er veldig spent, første forsøk (ICSI). Mannen har fryst ned pga. testikkelkreft.
Alt ok med meg, ut ifra prøver i hvert fall. Er 30 år

Kjenner jeg er bekymret for all venting, eventuelle dårlige beskjeder, hvordan jeg og vi takler dette osv. Kjekt å lese om alle sterke damer og par her inne - ble plutselig ikke så skummelt likevel!❤️

Lykke til med forsøket ♥️
 
Hvor sent tror dere man kan få oppstart før jul? Jeg fikk vite at om jeg fikk EL i går skulle det gå bra, men tempen lå fremdeles lav i dag. Positivt EL-test i går og i dag. Frykter forsøk før jul ryker.
Da tenker jeg at du bør ha mensen til 1 desember for at de vil satse på stimulering og uttak :) kanskje helst noen dager før, også.
 
Jeg nådde vektmålet St. Olavs satte idag. Passer perfekt siden jeg har første ul-kontroll på torsdag, for fryseforsøk. Gått ned 16kg siden januar:hello2
Nå er det bare stresset med å vente og se om jeg har egg som utvikler seg på torsdag, og deretter bekymringene for om eggløsningstesten blir positiv en mandag eller tirsdag. Hadde vært nedtur om forsøket ble avbrutt pga det etter å ha jobbet så lenge med vekten..
 
Jeg nådde vektmålet St. Olavs satte idag. Passer perfekt siden jeg har første ul-kontroll på torsdag, for fryseforsøk. Gått ned 16kg siden januar:hello2
Nå er det bare stresset med å vente og se om jeg har egg som utvikler seg på torsdag, og deretter bekymringene for om eggløsningstesten blir positiv en mandag eller tirsdag. Hadde vært nedtur om forsøket ble avbrutt pga det etter å ha jobbet så lenge med vekten..

Gratulerer med vekten ♥️
 
Back
Topp