Prøvere ved St.Olavs

Jeg bare tenker litt frem i tid, skal på samtale rett før mensen.. håper såklart at vi får starte rett på! Redd det blir for knapp tid.

Elsker at jeg kan spørre her inne, og få svar så fort
 
Bra det ikke bare er meg! Jeg ringte tilbake i dag etter anbefaling fra fastlege, fikk dessverre samme dama i dag. Men heldigvis hørte hun på meg i dag, å nå har jeg fått telefontime hos legen der neste uke

Så bra du fikk telefontime med lege! Jeg ringte også en gang for jeg ville ha snakke med en lege siden sykepleier ikke kunne svare, etter 5 innsett på 9 mnd uten baby og jeg var heelt ødelagt psykisk! Fikk beskjed om at jeg ikke fikk telefontime før 2 mnd etter pga helt sprengt kapasitet! Jeg hadde to små spørsmål, men for meg var de superviktige! det betydde at jeg måtte gå over jul som er vrak! Gikk til fastlegen min, og han klikka! Han ringte de, og da ringte de meg fra St.Olavs samme dag! Synd det ofte er slik!
 
Jeg bare tenker litt frem i tid, skal på samtale rett før mensen.. håper såklart at vi får starte rett på! Redd det blir for knapp tid.

Elsker at jeg kan spørre her inne, og få svar så fort

Kan ikke svare det på akkurat dette, for vi var aldri på forsamtale! Men de er raske på å sette opp et opplegg når man først er kommet innenfor, så er mye mulig dere kan starte rett på altså! Lykke til;)
 
Så bra du fikk telefontime med lege! Jeg ringte også en gang for jeg ville ha snakke med en lege siden sykepleier ikke kunne svare, etter 5 innsett på 9 mnd uten baby og jeg var heelt ødelagt psykisk! Fikk beskjed om at jeg ikke fikk telefontime før 2 mnd etter pga helt sprengt kapasitet! Jeg hadde to små spørsmål, men for meg var de superviktige! det betydde at jeg måtte gå over jul som er vrak! Gikk til fastlegen min, og han klikka! Han ringte de, og da ringte de meg fra St.Olavs samme dag! Synd det ofte er slik!


Det er veldig synd det skal være slik! Vi er mennesker som går igjennom mye for å få det vi ønsker oss mest! Det er veldig greit å bli hørt å få de svarene en ønsker når en trenger de. <3
 
Je har ringt callback i dag, og jeg synes det tar skikkelig lang tid. Tidligere har de ringt etter 3-4 timer. Er det noen som har opplevd at de ikke har ringt tilbake i løpet av dagen?
Jeg vurderer å ringe en gang til, men vet ikke helt om det er noe vits i.
 
Je har ringt callback i dag, og jeg synes det tar skikkelig lang tid. Tidligere har de ringt etter 3-4 timer. Er det noen som har opplevd at de ikke har ringt tilbake i løpet av dagen?
Jeg vurderer å ringe en gang til, men vet ikke helt om det er noe vits i.
Hei! For min del har det ofte hendt at jeg ikke har blitt ringt før dagen etter. Hvis man ringer opp blir man bare liggende flere ganger i systemet, man kommer ikke lengre fram på listen. Har prøvd det selv, og fikk streng beskjed om at det ikke hadde noe for seg å ringe flere ganger hvis man allerede hadde ringt på callbacken ;)
Tror nok kanskje også man har forskjellig prioritet ut ifra hvilket tastevalg man har valgt.
 
Je har ringt callback i dag, og jeg synes det tar skikkelig lang tid. Tidligere har de ringt etter 3-4 timer. Er det noen som har opplevd at de ikke har ringt tilbake i løpet av dagen?
Jeg vurderer å ringe en gang til, men vet ikke helt om det er noe vits i.

Jeg har som regel ikke blitt oppringt før dagen etter. Kan være ganske vanskelig å finne to dager på rad der man kan passe på telefon hele dagen i tilfelle den ringer, så det er irriterende at det tar så lang tid. Tror nok de som har positiv eggløsningtest eller har fått mens blir prioritert over de som velger "annet" ja.
 
Je har ringt callback i dag, og jeg synes det tar skikkelig lang tid. Tidligere har de ringt etter 3-4 timer. Er det noen som har opplevd at de ikke har ringt tilbake i løpet av dagen?
Jeg vurderer å ringe en gang til, men vet ikke helt om det er noe vits i.
Ja. Det tar alt fra 1 time til 2 dager. Veldig varierende. Hvis de har ringt deg og du ikke kunne svare, ringer de ikke tilbake flere ganger. Da må du ringe på nytt.
 
Ja. Det tar alt fra 1 time til 2 dager. Veldig varierende. Hvis de har ringt deg og du ikke kunne svare, ringer de ikke tilbake flere ganger. Da må du ringe på nytt.

En gang jeg ikke kunne ta telefonen to ganger på rad, så ringte de bare aldri tilbake når jeg ringte inn en tredje gang. Det har forresten skjedd flere ganger at de har ringt etter 14:30 selv om den automatiske beskjeden sier at de skal ringe mellom 07:30 og 14:30, så det går ikke an å planlegge å være borte fra telefonen så fort klokka har blitt 14:30.
 
En gang jeg ikke kunne ta telefonen to ganger på rad, så ringte de bare aldri tilbake når jeg ringte inn en tredje gang. Det har forresten skjedd flere ganger at de har ringt etter 14:30 selv om den automatiske beskjeden sier at de skal ringe mellom 07:30 og 14:30, så det går ikke an å planlegge å være borte fra telefonen så fort klokka har blitt 14:30.
Såpass ja, det var jo litt ekstremt må jeg si. Jeg har aldri opplevd dette tidligere, men det er vel sikkert forskjellig om hvor travelt de har det.
 
Jeg har hørt at de venter på å få godkjent en meldingstjeneste, hvor man kan kommunisere som ved messenger. Det kommer forhåpentligvis til å løse telefonproblemet......
 
Hei :) spekulerer litt..
Hvordan regner du termin ved innsett av blastocyst? I naturlig syklus.
Etter siste mens, innsett av egget eller?
 
Hei :) spekulerer litt..
Hvordan regner du termin ved innsett av blastocyst? I naturlig syklus.
Etter siste mens, innsett av egget eller?
2+5 ved innsett. Det går på alderen til egget :)
 
Det jeg også har gjort, men virker ikke som st.olavs har med di 5 dageneo_O. Så ble litt usikker på hva som var "rett"
St.olavs er teite og bruker innsett som "befruktning" og derfor 2+0, det stemmer ikke, men de holder fast ved det :p
 
Takk:happy: da var jeg ikke helt på villspor alikavel da:joyful:
Bare jatt med dem ved behov, det nytter ikke å si noe annet, de blir bare sinte :hilarious:
 
Noen som har vært på forsamtale i det siste? Hvordan var det, og hvordan ble planen fremover?

Hei Vi har vært på forsamtale og innvendig ultralyd av meg, samt oppfølgingsultralyd. Synes det var veldig greit! Fikk beskjed om at det er kort ventetid på St Olav og at vi kan starte opp når vi får gjort unna jula, men at vi bestemmer når det passer oss best. Tok ikke lange tiden å få en tjukk blekke i posten med blodprøveskjema, informasjon og papirer som skal returneres med signatur.

Jeg har et spørsmål til dere som kjenner til denne prosessen. Vi har nå returnert det som skulle returneres, og tatt blodprøvene som manglet. I papirene som vi fikk så står det at vi skal ringe vakttelefon for å komme igang med behandlingen. Skal jeg ringe dit første mensdag i den syklusen vi vil starte opp? Får jeg medisinene på e-resept så fort St Olav har mottatt blodprøvesvar og registrert at vi har returnert papirene?
 
Back
Topp