Prøvere ved St.Olavs

Hvordan går det med deg mammalaila?

Av de ti egga jeg fikk ut bar det bare 2 som ble befrukta, så fikk et på frys. Men fikk også 2 ubefrukta på frys, så håper på flere sjanser detta forsøket :)
Nå er det 9 dager siden innsett av 3 dagers egget, og jeg har fremdeles bare negative tester. Ikke ømme pupper lenger heller, så venter egentlig bare på at dustemensen skal dukke opp :(

Enn med deg? :)
 
Håper det går veien for dere Jeg testet positivt i dag Er livredd for at det er kortvarig lykke men, om at den sittet. Har ingen på frys
 
Håper det går veien for dere Jeg testet positivt i dag Er livredd for at det er kortvarig lykke men, om at den sittet. Har ingen på frys

Så bra :) Ja, må krysse fingra for at den sitter hele veien :D Hvor mange dager er det siden du satt inn? Det var blasto var det ikke?

Hadde negativ test og litt blod i dag. Så jeg vet at løpet er kjørt her. Har mer trua på blasto, så hadde ikke så store forventninger til denne runden heldigvis :) Selv om det er trist :(
 
Hei.

Ny her, holder på å lese meg igjennom hele tråden, ferdig med ca 1/3, men klarer ikke å vente med å legge inn kommentar♥️ For en gjeng med tøffe damer, heier på alle, og leser solskinnshistorier med et stort smil.

Skal til forsamtale om noen uker, og sitter meg mange spm. Har forsøkt å snakke med de som jobber der, men de sier så lite før vi har kommet dit.

1) Er det noen som har fått «avslag» på prøverør, og heller tilbudt annen behandling? Jeg har diagnose habituell abort, utredet med «null feil»..

2) Er det alltid vanlig å starte med IVF, eller er det mulighet for at vi kan få ICSI på første forsøk? Har man noe man skulle sagt selv?

3) Hvordan bestemmer de om man skal ha kort/lang/naturlig forsøk? (Vi blir forsåvidt ganske lett gravid, men mister og mister)

4) Er det sannsynlig at jeg får starte med medisiner/hormoner rett etter forsamtale?

Håper noen kan svare meg, gleder meg til å holde kontakten med dere.
 
Hei.

Ny her, holder på å lese meg igjennom hele tråden, ferdig med ca 1/3, men klarer ikke å vente med å legge inn kommentar♥️ For en gjeng med tøffe damer, heier på alle, og leser solskinnshistorier med et stort smil.

Skal til forsamtale om noen uker, og sitter meg mange spm. Har forsøkt å snakke med de som jobber der, men de sier så lite før vi har kommet dit.

1) Er det noen som har fått «avslag» på prøverør, og heller tilbudt annen behandling? Jeg har diagnose habituell abort, utredet med «null feil»..

2) Er det alltid vanlig å starte med IVF, eller er det mulighet for at vi kan få ICSI på første forsøk? Har man noe man skulle sagt selv?

3) Hvordan bestemmer de om man skal ha kort/lang/naturlig forsøk? (Vi blir forsåvidt ganske lett gravid, men mister og mister)

4) Er det sannsynlig at jeg får starte med medisiner/hormoner rett etter forsamtale?

Håper noen kan svare meg, gleder meg til å holde kontakten med dere.
1. Jo, men ytterst få. Si. Regel går de rett på ivf fordi det gir fler og bedre sjanser.
2. Mange starter med ICSI, hovedsakelig pga sædfaktor
3. Kommer an på diagnoser, tidligere respondering osv. De bestemmer.
4. Ikke rett etter, men jeg startet to mnd etter, og da var jula i mellom
 
Hei.

Ny her, holder på å lese meg igjennom hele tråden, ferdig med ca 1/3, men klarer ikke å vente med å legge inn kommentar♥️ For en gjeng med tøffe damer, heier på alle, og leser solskinnshistorier med et stort smil.

Skal til forsamtale om noen uker, og sitter meg mange spm. Har forsøkt å snakke med de som jobber der, men de sier så lite før vi har kommet dit.

1) Er det noen som har fått «avslag» på prøverør, og heller tilbudt annen behandling? Jeg har diagnose habituell abort, utredet med «null feil»..

2) Er det alltid vanlig å starte med IVF, eller er det mulighet for at vi kan få ICSI på første forsøk? Har man noe man skulle sagt selv?

3) Hvordan bestemmer de om man skal ha kort/lang/naturlig forsøk? (Vi blir forsåvidt ganske lett gravid, men mister og mister)

4) Er det sannsynlig at jeg får starte med medisiner/hormoner rett etter forsamtale?

Håper noen kan svare meg, gleder meg til å holde kontakten med dere.

Vi startet rett med ICSI. Men det var nok ikke bestemt endelig før på dagen for egguthenting. Da fikk vi se på sædprøven sammen med hun på laben, og avhengig av kvaliteten på prøven bestemmer de om det blir IVF eller ICSI.

Lykke til, håper ventetida frem til forsamtale og oppstart går fort!
 
Takk
Håper tiden går fort ja.. aner ikke om sjansene for å bli gravid raskt er større i og med at vi får det til på egenhånd.. Får forberede meg på at vi uansett må ta alt som det kommer, umulig å vite noe på forhånd. Takket være dere, så vet jeg det. Har lese hele tråden og «lært» enormt mye on hvordan veien kan være.
 
Hei dere :) Er det noen av dere som har blitt oppringt av en sykepleier hos St Olavs som ikke ville sleppe deg til for å snakke å var litt små frekk? ( kjente jeg ble sikkelig irritert og paff når hun avsluttet samtalen å jeg satt igjen med like mange spørsmål som jeg hadde når jeg ringte...)
 
Hei dere :) Er det noen av dere som har blitt oppringt av en sykepleier hos St Olavs som ikke ville sleppe deg til for å snakke å var litt små frekk? ( kjente jeg ble sikkelig irritert og paff når hun avsluttet samtalen å jeg satt igjen med like mange spørsmål som jeg hadde når jeg ringte...)

Oi, det hørtes ikke greit ut! Jeg har ikke opplevd noe sånt, og jeg har ringt inn mange ganger. Kanskje hun hadde en ekstra dårlig dag når du ringte? Du får bare ringe inn på nytt så du får snakket med noen og stilt de spørsmålene du har!
 
Hei dere :) Er det noen av dere som har blitt oppringt av en sykepleier hos St Olavs som ikke ville sleppe deg til for å snakke å var litt små frekk? ( kjente jeg ble sikkelig irritert og paff når hun avsluttet samtalen å jeg satt igjen med like mange spørsmål som jeg hadde når jeg ringte...)

Er ikke alle som er like pratsomme nei! Jeg har flere ganger hatt inntrykk av at de har hatt det veldig travelt og bare har villet legge på med en gang og ikke vil svare på spørsmål. Tipper de har det veldig travelt også! :p Men det hjelper jo ikke så mye når man har tusen spørsmål. Har imidlertid inntrykk av at de tar seg god tid til å svare på spørsmål når man er der til undersøkelse.
 
Hei dere :) Er det noen av dere som har blitt oppringt av en sykepleier hos St Olavs som ikke ville sleppe deg til for å snakke å var litt små frekk? ( kjente jeg ble sikkelig irritert og paff når hun avsluttet samtalen å jeg satt igjen med like mange spørsmål som jeg hadde når jeg ringte...)

Jepp, mange ganger! Er flere av dem som ikke burde sitte i telefonen! Når man er på klinikken er de helt annerledes!!
 
Bra det ikke bare er meg! Jeg ringte tilbake i dag etter anbefaling fra fastlege, fikk dessverre samme dama i dag. Men heldigvis hørte hun på meg i dag, å nå har jeg fått telefontime hos legen der neste uke
 
Hei dere :) Er det noen av dere som har blitt oppringt av en sykepleier hos St Olavs som ikke ville sleppe deg til for å snakke å var litt små frekk? ( kjente jeg ble sikkelig irritert og paff når hun avsluttet samtalen å jeg satt igjen med like mange spørsmål som jeg hadde når jeg ringte...)
Jeg har helt sluttet å forholde meg til dem på telefon, her er det samboeren min som tar alle telefoner. Jeg blir så forbannet når de er ufine, så best at han tar seg av det, han er mer behersket :p

Jeg fikk ikke svar på spørsmålene mine før jeg var innom Spiren. Fram til da ble jeg møtt med «det vet jeg ikke» (Neinei, men kanskje du kan spørre noen som vet?), «det må du avgjøre selv» (hvis jeg hadde følt meg kvalifisert til å avgjøre det selv hadde jeg ikke spurt helsepersonell), eller en sjelden gang en særdeles overfladisk forklaring..

Men en gang jeg var der var det en sykepleier som spurte hvordan jeg opplevde hele IVF-opplegget, og det satte jeg stor pris på. Synd hun bare var der den ene gangen..
 
Bra det ikke bare er meg! Jeg ringte tilbake i dag etter anbefaling fra fastlege, fikk dessverre samme dama i dag. Men heldigvis hørte hun på meg i dag, å nå har jeg fått telefontime hos legen der neste uke

Så bra at du fikk telefontime hos legen alt neste uke! Jeg hadde mange spørsmål etter første forsøk som endte negativt, og da fikk jeg også en telefontime med lege fordi sykepleieren ikke kunne svare på alle spørsmålene jeg hadde. Men jeg måtte vente en måned på min telefontime. Legen ringte forresten opp en halvtime før det som stod på "innkallings"brevet jeg fikk, så det kan være lurt å være klar for telefon litt før tida i tilfelle det skjer flere ganger.
 
Jeg har helt sluttet å forholde meg til dem på telefon, her er det samboeren min som tar alle telefoner. Jeg blir så forbannet når de er ufine, så best at han tar seg av det, han er mer behersket :p

Jeg fikk ikke svar på spørsmålene mine før jeg var innom Spiren. Fram til da ble jeg møtt med «det vet jeg ikke» (Neinei, men kanskje du kan spørre noen som vet?), «det må du avgjøre selv» (hvis jeg hadde følt meg kvalifisert til å avgjøre det selv hadde jeg ikke spurt helsepersonell), eller en sjelden gang en særdeles overfladisk forklaring..

Men en gang jeg var der var det en sykepleier som spurte hvordan jeg opplevde hele IVF-opplegget, og det satte jeg stor pris på. Synd hun bare var der den ene gangen..


Bra det ikke er meg :-/ Jeg føler de jeg har snakket med før- og i tiden mellom uthenting til innsett har vært flinke, men etter virker det som det er en person som bare leser fra et ark!..
 
Hei.

Når man er på forsamtale og blir enig om å starte neste syklus, får man da resepter på alt der og da? Eller må man vente en stund på resept?
 
Hei.

Når man er på forsamtale og blir enig om å starte neste syklus, får man da resepter på alt der og da? Eller må man vente en stund på resept?
Elektroniske resepter blir skrevet fortløpende :p sjekk helsenorge.no og mine resepter
 
Back
Topp