Prøver på nummer to ☀️

CD 38, PP3
Gjett hvem som har blendahvite tester og fortsatt ikke har sett snurten av TR? Joda, det er meg ;) Dette er jo håpløst, sykluskrøll er jo tydeligvis et faktum her. Kjenner ofte at det kribler og skjer ting der nede, så det er jo sikkert et godt tegn. Kroppen holder vel sikkert på og klargjøre seg og modner egg:happy:

Nå venter jeg på legetime 20. august, og håper at den nye legen min kan hjelpe meg med både celleprøve og veien videre. Håper jeg blir henvist til gynekolog også. Ellers er jeg klar for EL-tester neste PP. Skal bli fint å få mer kontroll. :)

Siste feriedag i dag, litt ambivalent følelse. Jeg var jo overbevist om at vi kom til å være gravide når jeg kom tilbake etter sommerferien. Nå forbereder jeg meg på at 20. september (termin) også kommer til å være en dag med blendahvite tester. Sånn er det visst av og til, man kan ikke alltid få det som man vil. :Heartbigred

Oppi det hele holder jeg stort sett motet oppe. Jeg strikker en del, og jeg har mye fokus på kosthold, turer og trening. I tillegg har jeg gjort mye for å holde orden i skuffer og skap her hjemme. Det er en god hjelp for å føle at jeg har kontroll på noe. Hodet kjennes mer harmonisk når det er ryddig og rent, så denne organiseringen kommer jeg til å fortsette med! God uke til alle ❤️❤️

Åh, håper du får mer svar på legetimen din, og eventuelt oppfølging videre :Heartred Veldig fint å lese at du klarer å holde motet oppe. Jeg er veldig enig med deg, og kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at jo mindre kaos rundt meg, jo mindre kaos i hodet. Jeg har nylig gått til innkjøp av slike gjennomsiktige bokser i forskjellige størrelser for oppbevaring av mat o.l. i skuffer og i kjøleskap, og er veldig fornøyd med dette så langt :joyful: Håper bare at samboeren også klarer å holde tritt med systemene jeg lager meg :hilarious: God helg gode du :Heartred
 
CD 1, pp4 etter MA og legetime
Hei og hå! I dag kom TR. Beleilig nok akkurat den dagen jeg skulle til legen for å ta celleprøve. Syklusen i PP3 ble på til sammen 48 dager. :rolleyes: Så 45 - 35 og 48 dager er altså lengden på syklusene etter MA.

Legebesøket mitt var så fint. Legen min tok meg veldig på alvor samtidig som hun betrygget meg om at dette er helt vanlig etter MA. Hun tok celleprøve etter mitt ønske (det gikk heldigvis bra siden jeg blødde lite), og hun huket av for å sjekke masse ulike resultater fra blodprøver jeg tok på laben. Hun nevnte noe om hormoner i forbindelse med blodprøver, mon tro om det har med progesteron og gjøre? Jeg nikket og smilte uansett, dette kan hun mer om enn meg. I tillegg henviser hun meg til gynekolog som skal sjekke at alt er som det skal. Og hun anbefalte meg å tempe når vi skal inn i neste PP. Så nå lurer jeg på om jeg skal tempe OG teste etter EL, eller om det holder med EL-testing… Må uansett få bestilt meg EL-tester i løpet av kvelden og legge til rette før ny PP. Nå føler jeg meg mer positiv enn jeg har gjort på lenge også. Godt å ha legen med på laget - den forrige legen min var snill og god, men han forstod kanskje ikke meg på samme måte som den nye. :happy:

I dag gikk jeg tidlig fra jobb, så nå skal jeg gå lang tur med hunden og deretter ta en skikkelig vask i leiligheten. Skifte på senga, rydde og ordne til helga. Det trenger jeg etter en lang og hard arbeidsuke med elevene mine! :)
 
CD 1, pp4 etter MA og legetime
Hei og hå! I dag kom TR. Beleilig nok akkurat den dagen jeg skulle til legen for å ta celleprøve. Syklusen i PP3 ble på til sammen 48 dager. :rolleyes: Så 45 - 35 og 48 dager er altså lengden på syklusene etter MA.

Legebesøket mitt var så fint. Legen min tok meg veldig på alvor samtidig som hun betrygget meg om at dette er helt vanlig etter MA. Hun tok celleprøve etter mitt ønske (det gikk heldigvis bra siden jeg blødde lite), og hun huket av for å sjekke masse ulike resultater fra blodprøver jeg tok på laben. Hun nevnte noe om hormoner i forbindelse med blodprøver, mon tro om det har med progesteron og gjøre? Jeg nikket og smilte uansett, dette kan hun mer om enn meg. I tillegg henviser hun meg til gynekolog som skal sjekke at alt er som det skal. Og hun anbefalte meg å tempe når vi skal inn i neste PP. Så nå lurer jeg på om jeg skal tempe OG teste etter EL, eller om det holder med EL-testing… Må uansett få bestilt meg EL-tester i løpet av kvelden og legge til rette før ny PP. Nå føler jeg meg mer positiv enn jeg har gjort på lenge også. Godt å ha legen med på laget - den forrige legen min var snill og god, men han forstod kanskje ikke meg på samme måte som den nye. :happy:

I dag gikk jeg tidlig fra jobb, så nå skal jeg gå lang tur med hunden og deretter ta en skikkelig vask i leiligheten. Skifte på senga, rydde og ordne til helga. Det trenger jeg etter en lang og hard arbeidsuke med elevene mine! :)
Å, så bra at du hadde en fin opplevelse hos legen :happy: Det har så mye å si for humøret og optimismen! Håper du får en fin helg! Lykke til med videre undersøkelser og den kommende prøveperioden!
 
CD 12, PP4 etter MA


Jeg er i full gang med å teste etter eggløsning, og synes det går bra så langt. Det er nok lenge til eggløsningen kommer, så tar det rolig enn så lenge. Det er veldig deilig å vite at vi slipper å stresse med å legge inn aksjer. Nå gjør vi det mer for kosens skyld, så får vi legge inn aksjer hver dag når EL nærmer seg.

Ellers har jeg gått ned tre kilo, og synes det går veldig mye lettere enn jeg først hadde trodd, selv om jeg er veldig streng med meg selv :happy:
 
CD 24, PP4 etter MA, peak på PreMom i natt
Hei! :)Nå er det en stund siden jeg har oppdatert her. Det går bra med meg. Jeg kjenner meg veldig avslappa rundt prøvingen, men er så klart veldig spent og gira. Eggløsningstester har hjulpet meg på den måten at jeg har sluppet å lure på når jeg har EL, og at jeg ikke har testet etter graviditet helt på måfå. Nå begynner det å skje ting, og jeg kommer nok til å være mer aktiv her inne. Vil melde meg inn i IKM-gruppe også. :) Det virker så gøy og koselig (har gjort det en gang, men da ante jeg ikke når EL var).

I natt fikk jeg peak i følge PreMom, og i dag tidlig har jeg 1,1. Jeg ser at gårsdagens teststrek ikke var så veldig sterk. Vil det si at 1,57 kanskje ikke stemmer? Kom gjerne med innspill, føler meg så ny i dette!

Fikk også fast smiley på CB digital. :computer012

I følge PreMom har jeg eggløsning i morgen, og er 1DPO på mandag. Vi la inn aksjer i dag tidlig. Jeg er åpen for flere aksjer i dag, men spørs om jeg kanskje er litt VEL ivrig - tror kanskje ikke samboeren min er like klar, haha. Men i morgen legger vi uansett inn aksjer, og på tirsdag. :cool14

Kom gjerne med innspill rundt alt mulig rundt bildet jeg legger med - jeg ønsker å lære masse om dette!! :smiley-bounce016
 

Vedlegg

  • B7F2CFBA-2E56-4EF5-BDC4-826866240C45.jpeg
    B7F2CFBA-2E56-4EF5-BDC4-826866240C45.jpeg
    561,1 KB · Visninger: 57
CD 24, PP4 etter MA, peak på PreMom i natt
Hei! :)Nå er det en stund siden jeg har oppdatert her. Det går bra med meg. Jeg kjenner meg veldig avslappa rundt prøvingen, men er så klart veldig spent og gira. Eggløsningstester har hjulpet meg på den måten at jeg har sluppet å lure på når jeg har EL, og at jeg ikke har testet etter graviditet helt på måfå. Nå begynner det å skje ting, og jeg kommer nok til å være mer aktiv her inne. Vil melde meg inn i IKM-gruppe også. :) Det virker så gøy og koselig (har gjort det en gang, men da ante jeg ikke når EL var).

I natt fikk jeg peak i følge PreMom, og i dag tidlig har jeg 1,1. Jeg ser at gårsdagens teststrek ikke var så veldig sterk. Vil det si at 1,57 kanskje ikke stemmer? Kom gjerne med innspill, føler meg så ny i dette!

Fikk også fast smiley på CB digital. :computer012

I følge PreMom har jeg eggløsning i morgen, og er 1DPO på mandag. Vi la inn aksjer i dag tidlig. Jeg er åpen for flere aksjer i dag, men spørs om jeg kanskje er litt VEL ivrig - tror kanskje ikke samboeren min er like klar, haha. Men i morgen legger vi uansett inn aksjer, og på tirsdag. :cool14

Kom gjerne med innspill rundt alt mulig rundt bildet jeg legger med - jeg ønsker å lære masse om dette!! :smiley-bounce016
Jeg ville stolt på testene. CD23 viser stigning (når jeg får over 0,5 så pleier alltid EL å være på vei), og fin peak i natt. Jeg ville tatt en test litt senere på dagen i dag, kanskje rundt 12-15-tiden, og igjen i morgen for å forsikre deg om at tallene går ned igjen. Så det er nok veldig bra at dere la inn aksjer i dag tidlig :D
 
Jeg ville stolt på testene. CD23 viser stigning (når jeg får over 0,5 så pleier alltid EL å være på vei), og fin peak i natt. Jeg ville tatt en test litt senere på dagen i dag, kanskje rundt 12-15-tiden, og igjen i morgen for å forsikre deg om at tallene går ned igjen. Så det er nok veldig bra at dere la inn aksjer i dag tidlig :D
Tusen takk for svar! Tror du at EL er i dag eller i morgen?
 
Tusen takk for svar! Tror du at EL er i dag eller i morgen?
Det tør jeg ikke svare helt på :p Såvidt jeg har forstått det, så slipper vanligvis egget mellom 12 og 36 timer etter peak-test, så da kan det jo være i dag eller det kan være i morgen. Jeg pleier bare å følge det Premom sier :p
 
Det tør jeg ikke svare helt på :p Såvidt jeg har forstått det, så slipper vanligvis egget mellom 12 og 36 timer etter peak-test, så da kan det jo være i dag eller det kan være i morgen. Jeg pleier bare å følge det Premom sier :p
Lurt, jeg følger PreMom og roer reka ;););) Spennende, dette! :smiley-bounce012:smiley-bounce012
 
5 DPO - diverse tanker

I dag er jeg 5 DPO og er i grunn veldig avslappa. Vi fikk lagt inn aksjer CD 21, og to ganger CD 24: morgen og kveld. Eggløsning ble på natta mellom CD 24 og CD 25. Jeg hadde håpet at vi kunne legge inn aksjer CD 25 og 26, i tillegg til CD 22 og 23 også. Det ble for mye press for min kjære, og dette har vi hatt flere samtaler om. Vi går jo aktivt inn for å prøve, og da mener jeg at vi burde legge inn aksjer hver dag rundt EL. Han er forsåvidt enig, men dessverre får han ikke til å «prestere» så ofte. Er det ikke rart at vi kvinner er skrudd sammen slik at vi er ekstra «klare» rundt EL, mens mannen ikke får noe fra naturens side? :shifty::cool:

Jeg har egentlig ikke så veldig troa på at det går denne gangen, selv om jeg tror vi kan ha truffet bra dagen før EL-dagen. Har fått en ekkel følelse om at dette kommer til å ta lang tid. Av og til er det vel sånn at man kjenner kroppen sin, uten helt å vite hva som er galt? :shy:

I tillegg ble jeg konisert for noen år siden. Har tatt celleprøver jevnlig siden, og nå har legen min henvist meg videre til gynekolog for å se nærmere på noe som ikke så helt bra ut. Hun har sagt jeg ikke trenger å bry meg så mye om det, men jeg har liksom på følelsen at dette ikke kommer til å gå helt knirkefritt… Kanskje det er jeg som tenker det verste for å unngå å bli skuffet?;)

Kosthold og vekt går veldig bra - har gått ned 4,5 kilo totalt. Det er jeg veldig stolt av! :D
 
Pp5 etter MA, CD 4

Ikke så mye nytt å melde her, annet enn at TR kom på fredag. Positivt at syklusen ikke varte så altfor lenge - ble 35 dager og ikke 48 som sist.

Skal til gynekolog om et par ukers tid - det gleder jeg meg til. Skal bli bra å få klarhet i hvordan det står til. Ellers vurderer vi sterkt å ta kontakt med Hausken om ikke så alt for lenge dersom vi ikke føler vi får god oppfølging fra gynekolog i denne omgang.

fortsetter å fylle dagene med jobb, trening, strikking og sosialt for å ha fine ting å se fram til - slik at ikke verden kun eksisterer rundt prøvingen.
 
CD 10 - PP5. EL-tester og status på vekt

Endelig er det høstferie. Som lærer føles dette helt topp og vel fortjent. Samboer jobber, så det blir som alltid «byferie» på meg. Ser for meg turer med hunden, være med venninner og familie, i tillegg til å trene og strikke. Jeg har også bestilt meg massasjetime på tirsdag:love017. Håper jeg finner fram leselysten også. Det er liksom «all or nothing» med meg når det kommer til bøker. ;)

Jeg er på dag 2 med EL-testing, og testene er supersvake så langt. Når testene blir sterke skal det hoppes i høyet som aldri før, har vi bestemt:blob1. Har mer håp for denne prøveperioden enn på lenge. :smug:

Nå har jeg gått ned 5,1 kg, og jeg begynner å merke det på klær og kropp at jeg har gått ned. Minst like kult er det at jeg kjenner at jeg har fått mer muskler i armene. Viktigst av alt er det at smertene i korsryggen blir mindre og mindre etter hver gang jeg har vært på SATS. Det er skikkelig motiverende for meg. :hello2


Jeg er ikke spesielt streng med meg selv. Men jeg teller kalorier. Etter mye forsking har jeg funnet ut at det fungerer best for meg. Jeg spiser sjokolade og annen godis, men i kontrollerte mengder. Av og til har jeg dager der jeg skeier mer ut med fet mat også, da pleier jeg å la være å telle. Vekta har stått på stedet hvil i noen uker, og den gikk også oppover på et tidspunkt. Men det har jeg ikke stresset med. Det har vært riktig for meg å ta noen fridager/uker med ikke fullt så mye fokus på å gå ned i vekt og telling av kalorier.

Vektnedgangen har vært veldig god å ha nå i prøveperiodene mine. Det har gjort at jeg har hatt flere fokus enn kun prøvingen. Nå håper jeg den store premien blir en liten spire :love7
 
Så fint å lese om legetimen din, en god og forståelsesfull lege er gull verdt! Jeg håper du møter en like god gynekolog :)

Gratulerer med vektnedgangen, 5 kg er kjempebra! Hvor ofte trener du på SATS? :) Vurderer å ta opp treningen selv, har skeiet ut både med tanke på trening og kosthold det siste året.. Har du i såfall noen gode tips for hvordan man kan stå i det? Kjenner jeg meg selv rett møter jeg opp på treningssenteret to ganger før det sklir ut:hilarious:

Ønsker deg en fin høstferie, fine gode du :Heartred
 
Så fint å lese om legetimen din, en god og forståelsesfull lege er gull verdt! Jeg håper du møter en like god gynekolog :)

Gratulerer med vektnedgangen, 5 kg er kjempebra! Hvor ofte trener du på SATS? :) Vurderer å ta opp treningen selv, har skeiet ut både med tanke på trening og kosthold det siste året.. Har du i såfall noen gode tips for hvordan man kan stå i det? Kjenner jeg meg selv rett møter jeg opp på treningssenteret to ganger før det sklir ut:hilarious:

Ønsker deg en fin høstferie, fine gode du :Heartred

Kjære Superappelsin ❤️ Så godt å se deg tilbake!
Jeg krysser fingrene for at gynekologen er like bra, og at hun ikke finner noe skummelt. Skal bli en lettelse å få timen unnagjort, i hvert fall.

Tusen takk! Jeg er veldig stolt over disse fem kiloene. Holdt en 5-kilos vekt i går og tenkte «wow, alle disse kiloene har jeg klart å miste» :cool::smug:! Jeg trener gjennomsnittlig 2-3 dager i uka. Jeg har klart å venne meg til å trene etter jobb nå. Både jeg og samboer er inne i en rutine der vi trener etter middag - han løper ute og jeg drar på SATS. Det hjelper at vi er to om dette også :)
Mine tips til hvordan man kan stå i det, må være å alliere seg med typen/en venninne, sette seg mål, delmål og belønning (det funker fjell her i hus). Men som lærer må jeg jo si at indre motivasjon er det viktigste (hehe). Jeg har prøvd en million ganger før. Jeg tror nok også at PTen min har gitt meg en del indre motivasjon også. :joyful:
 
990D7C2A-7C89-41D6-AE45-1917F0F07E99.jpeg
CD 15, PP5 - peak på EL-testene :)

Hurra! I dag fikk jeg plutselig peak på EL-testene. Som dere ser på bildet, tok jeg to tester for å være sikker på at dette VIRKELIG skjedde, for dette var mye tidligere enn jeg hadde turt å håpe på! Jeg fikk også fast smiley på CB digital Advanced. Ser ut til at syklusen endelig er i ferd med å bli normal igjen, og det gjør meg faktisk litt rørt. Jeg hadde trodd det aldri kom til å se. Sånn helt seriøst. :playful::smug:

Kommer til å teste etter EL flere ganger i dag for å se om det stiger eller synker. Jeg hadde planer om å begynne å teste to ganger daglig først i morgen, så det kan jo hende jeg hadde peak i natt - hvem vet! Ikke jeg, haha.

Vi la inn aksjer på onsdag, og har lagt inn en gang i dag. Og så er det jo bare å fortsette den gode stemninga så ofte vi kan de neste dagene. :smiley-bounce016

JEG ER ALTSÅ SÅ LETTET OVER Å HA EGGLØSNING ALLEREDE ❤️❤️❤️❤️
 
Vis vedlegget 367964 CD 15, PP5 - peak på EL-testene :)
Hurra! I dag fikk jeg plutselig peak på EL-testene. Som dere ser på bildet, tok jeg to tester for å være sikker på at dette VIRKELIG skjedde, for dette var mye tidligere enn jeg hadde turt å håpe på! Jeg fikk også fast smiley på CB digital Advanced. Ser ut til at syklusen endelig er i ferd med å bli normal igjen, og det gjør meg faktisk litt rørt. Jeg hadde trodd det aldri kom til å se. Sånn helt seriøst. :playful::smug:

Kommer til å teste etter EL flere ganger i dag for å se om det stiger eller synker. Jeg hadde planer om å begynne å teste to ganger daglig først i morgen, så det kan jo hende jeg hadde peak i natt - hvem vet! Ikke jeg, haha.

Vi la inn aksjer på onsdag, og har lagt inn en gang i dag. Og så er det jo bare å fortsette den gode stemninga så ofte vi kan de neste dagene. :smiley-bounce016

JEG ER ALTSÅ SÅ LETTET OVER Å HA EGGLØSNING ALLEREDE ❤️❤️❤️❤️
Gratulerer med eggløsning og normal syklus :joyful:
 
Vis vedlegget 367964 CD 15, PP5 - peak på EL-testene :)
Hurra! I dag fikk jeg plutselig peak på EL-testene. Som dere ser på bildet, tok jeg to tester for å være sikker på at dette VIRKELIG skjedde, for dette var mye tidligere enn jeg hadde turt å håpe på! Jeg fikk også fast smiley på CB digital Advanced. Ser ut til at syklusen endelig er i ferd med å bli normal igjen, og det gjør meg faktisk litt rørt. Jeg hadde trodd det aldri kom til å se. Sånn helt seriøst. :playful::smug:

Kommer til å teste etter EL flere ganger i dag for å se om det stiger eller synker. Jeg hadde planer om å begynne å teste to ganger daglig først i morgen, så det kan jo hende jeg hadde peak i natt - hvem vet! Ikke jeg, haha.

Vi la inn aksjer på onsdag, og har lagt inn en gang i dag. Og så er det jo bare å fortsette den gode stemninga så ofte vi kan de neste dagene. :smiley-bounce016

JEG ER ALTSÅ SÅ LETTET OVER Å HA EGGLØSNING ALLEREDE ❤️❤️❤️❤️

Hurra!! Nå blir det spennebde!<3
 
1DPO -PP5

Sånn! Nå er vi ferdige med denne runden med aksjelegging. Vi har virkelig gått inn for å legge inn max med aksjer, så håper det gir resultater. I går var jeg ute, og det ble mildt sagt konsumert mye vin fra min side. Litt mer enn jeg hadde planer om, og jeg må si jeg kjenner på dårlig samvittighet i dag. Tenk om det har ødelagt for eggløsningen! Men jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke skal tenke på det, for det er vel ikke helt sånn det funker. Og vi er begge enige i at jeg skal leve som normalt fram til positiv test.

Nå er det bare å vente i spenning en ukes tid før vi tester. Har ikke bestemt meg for når det blir test enda, dette er så spennende at jeg ikke har planer om å holde meg i tøylene. Kanskje begynner jeg allerede 7DPO?


B1D11D61-734A-4E8E-95CA-58C17588A125.jpeg
EEFB0CF2-324B-4220-9E92-B0429091418F.jpeg
 
Back
Topp