Hei
Mensen varte i fem dager. De sier jo at smerter og blødning er sterkere første mensen etter MA. Selve blødningene var ikke sterkere, men smertene var altså helt ville! Våknet på natten av at smertestillende hadde gått ut av kroppen, og måtte hive i meg et gram om gangen. Det var absolutt sterkere smerter enn jeg noen gang har hatt
Men blødningene var svakere enn før, og varte to-tre dager kortere enn før. Nå skal det jo sies at sist jeg hadde mensen var jeg 16-17 år, så det er vel ikke så rart at kroppen har forandret seg på alle disse årene. Nå er jeg spent på om det permanent endrer seg, eller om jeg står på terskelen til en hel masse sykluskrøll. Har noen erfaringer de vil dele rundt endring i syklus etter ppilleslutt/MA?
Vi tester ikke etter EL foreløpig, men hvis jeg ikke har blitt gravid på 2-3 måneder kan det nok hende jeg vurderer å teste. Kjæresten min vil ikke at vi skal stresse, men for min del er det lettere sagt enn gjort. Om vi skal teste etter EL, blir det nok å holde det for meg selv, sånn at han ikke stresser. Vi har sex omtrent annenhver dag, så håper vi treffer relativt kjapt.
Ellers nyter jeg å leve som før, med et glass vin på kveldene og kaffe på morningene. Jeg har hatt mitt første treningssenterbesøk på en god stund, og det var deilig. Trener allerede litt hjemme på stuegulvet, men det var godt å ta seg en skikkelig løpeøkt på SATS. Jeg prøver å gå ned noen kilo, har ikke turt å gå på vekten på en god stund nå. Jeg la på meg noen kilo mens jeg var gravid, og etter MA har jeg ikke vært så nøye med vekta. Så jeg må gå ned noen kilo for å trives bedre i egen kropp. Da er det vel større sannsynlighet for å bli gravid også, har jeg hørt.
Fyller tiden med trening, sosialt liv og strikking for å faktisk kose meg mens jeg prøver å bli gravid. Føler det blir feil at livet skal stoppe helt opp mens vi prøver, men det er lettere sagt enn gjort. Akkurat nå føler jeg i hvert fall at jeg får til å tenke på andre ting, og det er veldig deilig.
Så får vi se hvordan det blir om en uke eller to, når symptomjakten settes i gang