Prøver på (en til) sistemann

Ååå, gratulerer så utrolig masse! :love2 Godt å høre at alt har gått bra og at dere er hjemme igjen. Håper alle storesøsken får en fin tid fremover sammen med lillesøster og at du får sove mye mer fremover:thefinger
Tusen takk:) Sover såååå mye bedre nå! Null stress å våkne til amming når jeg sover så godt mellom:joyful: Nå håper vi alle storesøsken blir kvitt resthoste og snørr så vi ikke må være like strenge rundt babyen her hjemme, for det er ikke barebare å holde dem unna når de er så stolte og gira! ;) Usj, kjip situasjon altså:yuck:
 
Åååh, gratulerer Mamacita! :love017 Det hørtes ut som en heftig, men ganske flott finale!! :happy093
Her triller tårene for nok en flott fødselshistorie - takk for at du deler!

Hjem etter fire timer!! Det skulle jeg gjerne likt å oppleve selv også! Også så godt at du fikk sovet godt etterpå ♥️
Kos deg med den lille skatten og den store flokken din! For et arbeid du har lagt bak deg! VIRKELIG imponert!!! :gen014
Tusen takk:joyful: Skrev litt detaljert, for elsker å lese andres fødselshistorier selv:) Jepp, har alltid villet reise raskt hjem etter fødsel, og har fått lov da det ikke har vært noen komplikasjoner med meg eller baby:) Så lenge livmoren trekker seg fint sammen, man klarer å tisse selv, klarer å stå&gå, og ikke har mistet for mye blod, er mor klarert til hjemreise. Og så lenge barnelegen klarerer babyen og man har god amme-erfaring er baby klar for hjemreise (dog det spiller nok inn at vi bor 15min fra sh mtp kontroll et par døgn etter fødsel og det er lavterskel for å ta kontakt de første 14 dagene også). Deilig å komme hjem til egen seng, egen mat, flokken min og ro:)

Nå bare hviler vi, ammer, slapper av og koser oss:joyful:

Ikke lenge igjen for deg:joyful: Masse lykke til med innspurten!
 
Gratulera så masse med nydelig lillesøster :Heartpink
Så bra det ble en grei fødsel tross stormrier uten resultat (know the feeling).. :D
Tusen takk:Heartred Jepp, opplevde enda én type fødsel denne gangen altså;) Hadde visstnok sagt sist at jeg følte meg snytt for fødselen siden var over så raskt (45min aktiv fødsel sist), så i så fall fikk jeg virkelig kjenne på hele spekteret og fikk en verdig avslutning på fødsels-karrieren denne gangen:hilarious:
 
Åå Mamacita! Gratulerer sååå masse!! :Heartbigred:love7 Nydelig, litta jente :Heartred Godt å høre at alt står bra til, nyt tiden med den lille og hele flokken din! :love7
 
Gratulerer med lillesøster ♥️♥️♥️
 
Åå Mamacita! Gratulerer sååå masse!! :Heartbigred:love7 Nydelig, litta jente :Heartred Godt å høre at alt står bra til, nyt tiden med den lille og hele flokken din! :love7
Tusen takk kjære deg:) Har fulgt deg litt i kulissene i det siste, og får så vondt av deg!:( Ønsker deg virkelig all mulig lykke til og er sikker på at det ordner seg til slutt! Ta godt vare på degselv fremover! :Heartred
 
Tusen takk:Heartred Jepp, opplevde enda én type fødsel denne gangen altså;) Hadde visstnok sagt sist at jeg følte meg snytt for fødselen siden var over så raskt (45min aktiv fødsel sist), så i så fall fikk jeg virkelig kjenne på hele spekteret og fikk en verdig avslutning på fødsels-karrieren denne gangen:hilarious:

Ja, rart med de fødslene - de blir som de selv vil!!
Vell gjennomført karriere :Heartpink

Følte selv også at jeg fikk en verdig avslutning på min fødselskarriere :happy:
Følte jeg fikk nyttet meg av tidligere erfaringer og gjennomført slik jeg ønsket :D
 
Ja, rart med de fødslene - de blir som de selv vil!!
Vell gjennomført karriere :Heartpink

Følte selv også at jeg fikk en verdig avslutning på min fødselskarriere :happy:
Følte jeg fikk nyttet meg av tidligere erfaringer og gjennomført slik jeg ønsket :D
Så bra! Vel overstått for oss begge:joyful: Nå kan vi bare kose oss med nurkene:Heartred:Heartred
 
Tusen takk kjære deg:) Har fulgt deg litt i kulissene i det siste, og får så vondt av deg!:( Ønsker deg virkelig all mulig lykke til og er sikker på at det ordner seg til slutt! Ta godt vare på degselv fremover! :Heartred
Det var koselig melding å få Mamacita :Heartred:love7 Det har vært så godt å ha dere fine her inne som heier på meg og som virkelig ønsker alt det beste for meg:Heartred Tusen takk! Kommer til å savne gravid oppdateringene dine, men kanskje vi får et lite innblikk i hvordan det går med deg og den minste i flokken din, nå og da:)
 
Det var koselig melding å få Mamacita :Heartred:love7 Det har vært så godt å ha dere fine her inne som heier på meg og som virkelig ønsker alt det beste for meg:Heartred Tusen takk! Kommer til å savne gravid oppdateringene dine, men kanskje vi får et lite innblikk i hvordan det går med deg og den minste i flokken din, nå og da:)
Ja, det et virkelig god støtte her inne! Veldig koselig:) Ja, skriver sikkert litt innimellom- har jo blitt så vant til å være her:happy: Masse lykke til! Håper spiren sitter snart!:Heartred:Heartred:Heartred
 
Åh, så herlig! Har ikke kikket i dagbøkene til folk på en stund nå, så var veldig kjekt å se at babyen din var kommet nå! Fantastisk at alt står bra til med mor og barn, håper dere koser dere masse i siste barselboble med hele gjengen! :D Gratulerer så mye med en nydelig baby! :Heartred
 
Åh, så herlig! Har ikke kikket i dagbøkene til folk på en stund nå, så var veldig kjekt å se at babyen din var kommet nå! Fantastisk at alt står bra til med mor og barn, håper dere koser dere masse i siste barselboble med hele gjengen! :D Gratulerer så mye med en nydelig baby! :Heartred
Tusen takk:Heartred Vi koser oss virkelig og bruker dagene på å bli vant til ny hverdag med gjengen vår :love7
 
I går ble bittelillesøster født 2.nov kl.12:48:Heartred

Vis vedlegget 370244

Her kommer fødselshistorien:
Dette ble min tredje igangsatte fødsel, og startet med vannkateter som falt ut etter ca.3,5t. Ble lagt inn på venterom da ballongen ble satt grunnet at det har gått raskt tidligere. Litt murringer og slim etc, men ikke rier, så fikk modningstablett da ballongen falt ut. Litt svake rier, men pga fortsatt 2cm etter 4t fikk jeg en modningstablett til og ble målt til 3-4cm og riene ble mer hyppige, så jeg fikk tildelt fødestue. Siden jeg ble igangsatt, må man bli overvåket med ctg når man bikker 4cm, så det var kun nå det var mulig med badekar som jeg ønsket meg som smertelindring da det gav god effekt forrige gang:) Jm skrudde av lyset, tappet badekar, fant frem led-lys og jeg følte det var litt spa-feeling:happy: Jeg hadde det supert i badekaret, spiste isbiter og skravlet med mannen, og regnet med en slags repeat av fødsel nr.5 med kun 45min i aktiv fødsel, så var forventningsfull til hver eneste rie i badekaret. Jm lyttet til babyen i badekaret med doppler etter en god stund, og siden hjertelyden var litt høy (som indikerte at babyen var litt varm), og hun sjekket meg til 5cm, ville hun ha meg opp av badekaret siden det gikk fort sist. Men deretter stagnerte fremdriften siden det viste seg at babyen satt litt skjevt i bekkeninngangen, så det ble virkelig null fremdrift tross intense stormrier uten pauser mellom i noe som føltes som hundre år;) Epidural ble satt etter å ha blitt målt til fortsatt 5cm etter noen timer, men epiduralen ble satt skjevt og gav null effekt. Fikk til slutt spinalbedøvelse som heller ikke gav full effekt, så riene i denne fødselen var virkelig det mest intense jeg har opplevd i alle mine nå seks fødsler:wideyed: Riene haglet på uten pauser helt til jeg fikk spinalbedøvelse, for selv om de var like vonde fikk jeg hendiges opphold mellom riene som var herlig. Prøvde til slutt å sitte litt i do stol for å prøve å tømme blæra, men det gikk ikke, men DA kjente jeg den velkjente bevegelsen av at babyen ‘sklei’ ned mot åpningen. Sist de sjekket noen minutter før var jeg fortsatt 5cm, og jm hadde gått for å spise, men jeg fikk sagt ifra til mannen og barnepleier at de måtte ringe på henne, for nå kommer babyen. Jm kom løpende inn, de fikk meg i sengen og ble overrasket da det var full åpning og babyens hode stod klart, så de hjalp meg over i sittende stilling i sengen der jeg lente meg på sengeryggen (ønsket ikke å føde på rygg/siden pga bekkenet), og på 30sekunder var hun ute:joyful: Jeg var virkelig helt i sjokk etter så mange timer med 5cm uten fremgang, at hun nå plutselig var her! :Heartred Følte at fødebrevet mitt ble godt motsatt, lest og tatt hensyn til hele veien. Hadde vaktbytte midt i fødselen, så hadde to forskjellige jm som begge var fantastiske- støttende, omsorgsfulle og som jeg følte hørte og så mine behov:)



Alle sa at nr.3 var en luring, men tydeligvis også nr.6!:hilarious: Fødsel er tydeligvis aldri plankekjøring, for her gikk det fort, deretter en skikkelig periode med ingen fremdrift tross kraftige stormrier, og så gikk det plutselig fort igjen på slutten:rolleyes: Alt i alt er trygg og ukomplisert fødsel på tross av intensiteten:) Følte meg som vanlig bra etter fødselen, og fikk dra hjem etter eget ønske 4t etter fødselen. Endelig fikk jeg noen timers sammenhengende søvn etter flere uker med kun små dupper:) Frøkna er superskjønn, og alle storesøsknene gleder seg til å bli kjent med henne:Heartred



Da sier jeg meg herved ferdig med svangerskap, og er ekstremt takknemlig for den fine flokken vår!:)
:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Åå Mamacita - så fantastisk! Gratulerer såå mye! Og takk for at du deler fødselshistorien, det var veldig fint å lese :Heartred
Jeg er så glad på dine vegne, og håper du får en nydelig førjulstid med flokken din. Håper også du vil titte innom her i blant for å oppdatere oss litt på hvordan det går, selv om du nå er ferdig med produksjonen ;) Det har vært så fint å lese hvordan det er å ha en stor barneflokk, og jeg kommer faktisk til å savne deg her inne, hehe. Du tilfører noe litt annet, et annet perspektiv, som jeg har satt stor pris på :)
 
Åå Mamacita - så fantastisk! Gratulerer såå mye! Og takk for at du deler fødselshistorien, det var veldig fint å lese :Heartred
Jeg er så glad på dine vegne, og håper du får en nydelig førjulstid med flokken din. Håper også du vil titte innom her i blant for å oppdatere oss litt på hvordan det går, selv om du nå er ferdig med produksjonen ;) Det har vært så fint å lese hvordan det er å ha en stor barneflokk, og jeg kommer faktisk til å savne deg her inne, hehe. Du tilfører noe litt annet, et annet perspektiv, som jeg har satt stor pris på :)
Så koselig å lese! :joyful: Har virkelig vært fint å være her inne, både som prøver noen mnder og ila hele svangerskapet:) Er så mye støtte og samhold her inne! :Heartred Hehe, og artig at det settes pris på at man er litt annerledes enn den ‘typiske’ bv-brukeren med stor flokk og det hele:rolleyes: Rart å tenke tilbake på hvor frustrert jeg var da jeg ikke fikk tilbake tr etter pilleslutt og deretter ammeslutt.. Og at vi ble gravide i pp7 som jeg følte var evigheter;) Nå er liksom alt det overgått av at frøkna er her- sunn&frisk, og absolutt verdt å vente på!:Heartred Jeg tror det var meningen at det var nettopp henne som skulle bli vår sistemann- akkurat denne komboen med akkurat det egget&den spermen liksom- hvis ikke hadde det jo ikke vært henne!:love7

Ønsker deg og dere MASSE lykke til videre på reisen!:wav Håper alle får ønskene sine om baby(er?) oppfylt :Heartred
 
Back
Topp